Tokihan ne siis jo löytyvät. Käyttöönotosta taas ei tunnu edes HSL:llä itsellään olevan ideaa.Millon ne QR-koodin lukijat tulee?
Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom.: This feature may not be available in some browsers.
Tokihan ne siis jo löytyvät. Käyttöönotosta taas ei tunnu edes HSL:llä itsellään olevan ideaa.Millon ne QR-koodin lukijat tulee?
Sais alkaa tuomaan sen niin loppuis se yhen pysäkin matkailuTokihan ne siis jo löytyvät. Käyttöönotosta taas ei tunnu edes HSL:llä itsellään olevan ideaa.
Kysyin tätä jo HSL:ltä, mutta en sai vielä vastauksen. QR-koodin lukijat testattiin kevään aikana.Tokihan ne siis jo löytyvät. Käyttöönotosta taas ei tunnu edes HSL:llä itsellään olevan ideaa.
Ei se sitä kokonaan pysäyttäisi ja ei yhden pysäkin matkailu itsessään ole "huono" asia.Sais alkaa tuomaan sen niin loppuis se yhen pysäkin matkailu
Oma (aikalailla mihinkään perustumaton) oletus on, että sovelluksen QR-koodeja aletaan lukemaan sitten, kun sovelluksessakin on käytössä lipputiliMillon ne QR-koodin lukijat tulee?
Yhden pysäkin matkailussa ei itsessään ole mitään vikaa, kunhan maksaa matkasta. Siitä kyllä olen samaa mieltä että QR-koodilukijoita saisi alkaa tulemaan käyttöön.Sais alkaa tuomaan sen niin loppuis se yhen pysäkin matkailu
@henkilö tarkoitti varmaankin nimenomaan tilannetta jossa ylilepsu kuski päästää edelleen matkustajan liputta selityksellä tyyliä ”päästä edes tän kerran, meen vaan yhen pysäkinvälin”. Tätä toki esim. junissa käytetään enemmän, mutta välillä busseissakin on tullut tuota todistettua.Yhden pysäkin matkailussa ei itsessään ole mitään vikaa, kunhan maksaa matkasta.
Ei niinq 90% osaa tunnistaa niit lippui ja sit kun niit tyyppei o jotai 10-20@henkilö tarkoitti varmaankin nimenomaan tilannetta jossa ylilepsu kuski päästää edelleen matkustajan liputta selityksellä tyyliä ”päästä edes tän kerran, meen vaan yhen pysäkinvälin”. Tätä toki esim. junissa käytetään enemmän, mutta välillä busseissakin on tullut tuota todistettua.
Eriasia tietääkö kukaan ettei ne nää lähimaksulla ostettuja lippujaTällä hetkellä ilmeisesti ainakaan VR konnareilla ei ole keinoa tarkastaa lähimaksulla ostettua lippua? Pari kertaa tullut tarkastajat ja kun sanonut että lähimaksulla ostettu, ei sitä ole pitänyt mitenkään todentaa. Kuinkakohan paljon tuota selitystä hyödynnetään kerta lippua ei sillä verukkeella tarkasteta?
Ainakin meidän talossa ohjeistus on, että kuljettajan ei tarvitse erottaa mobiililippuväärennöstä oikeasta. Odotellaan vaan niitä qr-koodinlukijoita...Ei niinq 90% osaa tunnistaa niit lippui ja sit kun niit tyyppei o jotai 10-20
Mitä enemmän asiasta puhutaan täällä ja muualla sosiaalisessa mediassa, sitä useampi niistä tietää. Nämäkin viestit ovat näkyvillä kaikille, olipa foorumin jäsen tai ei, ja varmaan ajan myötä ovat myös löydettävissä hakukoneilla.Eriasia tietääkö kukaan ettei ne nää lähimaksulla ostettuja lippuja
HSL:n lähimaksun sivulta:Maksoin 3 päivää sitten HSL:n bussimatkan pankkikortin lähimaksulla. Pankkitilin tapahtumiin tuli katevaraus 1,00 euroa. Lisäksi tuli matkan veloitus 3,20 euroa. Katevaraus ei ole poistunut vieläkään vaikka tapahtumasta on 3 päivää. Milloin sen pitäisi poistua vai pitääkö ottaa yhteyttä pankiin tai HSL:ään?
Kun käytät maksukorttia ensimmäisen kerran HSL:n lukijalaitteella, kortin toimivuus varmistetaan erillisellä varmennuksella. Lukija tulkitsee kortin uudeksi, jos et ole käyttänyt sitä HSL:n lukijalla kuuteen päivään. Tässä yhteydessä Mastercard-korteille tehdään 1 euron katevaraus. Visa-korttien katevaraus on 0 euroa.
Pankkien välillä on eroja, miten nämä varmennukset näkyvät asiakkaille. Katevaraus poistuu tililtä, kun lipun hinta veloitetaan pankkitililtä. Vastaavanlaisia varmennuksia tehdään myös muissa tilanteissa korteille, joita ei ole käytetty aktiivisesti lukijoilla lippujen ostamiseen.
Eli tässä on nyt joku virhe kun katevaraus ei ole poistunut vaikka lipun hinta on veloitettu. Muistan että Tampereella käydessäni pari vuotta sitten sattui vastaavanlaisesti mutta en muista kumpaan osapuoleen olin yhteydessä, Nysseen vai pankkiin.HSL:n lähimaksun sivulta:
Odottaisin vielä pari päivää, voi olla kyse vaan siitä, että maksu on mennyt tililtäsi, mutta ei ole vielä kirjautunut HSL:lle siten, että sieltä järjestelmä poistaisi katevarauksenEli tässä on nyt joku virhe kun katevaraus ei ole poistunut vaikka lipun hinta on veloitettu. Muistan että Tampereella käydessäni pari vuotta sitten sattui vastaavanlaisesti mutta en muista kumpaan osapuoleen olin yhteydessä, Nysseen vai pankkiin.