Åbus

Suomen tyylikkäimmästä bussiteippauksesta:

:shock: Ei vissiin hyvin mee Suomessa.

Idean tasolla vaikuttaa jopa vähän VR:ltä apinoidulta eläin- ja metsäaiheineen. Pidän VR:nkin teippausta turhan räikeänä, vaikka joutsenet sun muut on sinänsä ihan taiden piirretty.
 
Pidän onnistuneena. Ilme on oma, pirteä ja positiivinen. Tosin yhtä hyvin katukuvassa erottuva tämä ei ole kuin Onnibussin punainen eikä myöskään kommunikoi nimenomaan halpuutta kovin hyvin. Mutta toisaalta teippaus antaa varaa tarvittaessa säätää bisneskonseptia sen mukaan miten markkinat kehittyvät. Olennaista ja ilahduttavaa on, että Suomessa on nyt monenlaista eri ilmettä ja bisnesmallia tarjolla. Se on matkustajan etu ja lisäksi kasvattanee kokonaismarkkinaa. Hienoa!

Ainoastaan VR on hätää kärsimässä...
 
Vähän tuosta tulee mieleen Lahden ja Jyväskylän tilaajaväritys nyt kun asiaa tarkemmin ajattelee.
 
Minun mielestä tyylikäs teippaus, eikä anna "halpis"- vaikutelmaa. Enemmin viestii laadukkuudesta ja siisteistä linja-autoista. Itseä ainakin houkuttelee kokeilla.
 
Minun mielestä tyylikäs teippaus, eikä anna "halpis"- vaikutelmaa. Enemmin viestii laadukkuudesta ja siisteistä linja-autoista. Itseä ainakin houkuttelee kokeilla.

Halpisvaikutelman antaa imukuppikyltti/paperikyltti ikkunassa. Vaikka linjalla ajaa eri yritysten kalustoa, toisi yhdenmukainen kilvitys vielä viimeistellymmän kokonaisuuden.
 
Halpisvaikutelman antaa imukuppikyltti/paperikyltti ikkunassa. Vaikka linjalla ajaa eri yritysten kalustoa, toisi yhdenmukainen kilvitys vielä viimeistellymmän kokonaisuuden.
No mutta kyllähän tämänkin revohkan JOTAIN piti apinoida "siltä aidolta ja alkuperäiseltä", eli nykyiseltä punakoneelta... Eli juuri tuo pahvikilpi :)
 
Protacon on tehnyt tuon verkkokaupan, mutta ketä on tehnyt muun osan nettisivusta? Ja mikä toimisto on suunnitellut tuon tyylikkään ilmeen?
 
Valkoinen pohjaväri on asiallista varman päälle pelaamista. Kuka sitä tietää millä nimellä ja missä väreissä sitä ensi kesänä ajellaan. On menny bussitouhut Suomessa semmoiseksi, että kahden viikon päähän on vaikea nähdä. Ilme itsessään ei mielestäni sovi pikavuoroautoihin. Tuosta tulee enmmän mieleen joku markkinointipläjäys/kampanjateippaus. Pikavuorokäyttöön valitsisin ajattomamman, selkeämmän ja tyylikkäämmän ilmeen kaikkien tässä esiintyvien tilkuntalkkujen sijaan. Onkohan tässä ideana myös se, että konsortioon kuuluvat kioskit saavat halutessaan säilyttää tämän uuden ilmeen ohella myös vanhaa ilmettään, kuten Nyholm on tehnyt autonsa keulassa, joka on siis se osa autoa, jonka pysäkillä odottava asiakas ensimmäiseksi autosta näkee?
 
Takaisin
Ylös