Åbus on lisäämässä tarjontaansa, ja uusissa lupahakemuksissa on vuoroja myös HV:n lentoasemalle. Ihan hyvä. Turkulaiset suosivat omiaan, ja Aurakadun pysäkki on aikamoinen valtti kaikkiin kilpailijoihin verrattuna. Linja-autoasemakin on monesta näkökulmasta katsottuna hevonkuusessa, joten jos Åbus jonain päivänä sinnekin päätyy, ei keskustassa koukkaaminen taatusti jää ohjelmastaan pois.
Mutta valistakaapa tällaista tyhmempää kuluttajaa, mikä ongelma on siinä, ettei Åbusin ja Vainion kattavahkoista verkostoista voida muodostaa yhtenäistä linjastoa? Kilpailijat, eli VR (Pohjola) ja Onnibus pystyvät ainakin teoriassa lisäämään vuorotarjontaansa, mutta näiden yksityisoperaattorien resurssit lienevät jo nyt aika lähellä tappia. Eikö molempien kannalta olisi fiksumpaa ajaa poolissa, luoda yhteislippujärjestelmä (siis ainakin tarjota m/p-mahdollisuus ja myydä molempiin käyvuiä sarjalippuja) ja tarjota monipuolinen liikenne Helsingin eri puolilta eri puolille Varsinais-Suomea? Vainion olemassaolevia lupia Salo-Kemiönsaari sekä Turku-Uusikaupunki ja Turku-Rauma-väleillä firmat saisivat aikaan kohtalaisen hyvän pikavuoroverkon, jota Åbusia lähellä oleva Föli-tarjonta liityntälippuineen vielä täydentäisi.