- Liittynyt
- 24 Syyskuu 2005
- Viestit
- 2,703
Vs: YTV:n ja HKL:n talviaikataulut 2007-2008 ja muutokset
Keravan seutulinjoja olisi tosiaan aihetta parantaa Vantaan ja Espoon tasoisiksi. Voitaisiin kokeilla järjestelyä, jossa 738 ja 733 reitti Keravalla olisi identtinen, mutta 733 ei menisi moottoritielle vaan jatkaisi vanhaa tietä Kehä III:lle asti. Näin vaihtoyhteydet Vantaan busseihin paranisivat ja reitti palvelisi tuota vanhan tien vartta. Samalla voitaisiin lakkauttaa nykyisin reitillä ajava Vantaan seutulinja. 738 voisi olla ruuhkalinja ja 733 ajaa läpi päivän kerran tunnissa. Ruuhka-aikaan vuorot limittyisivät toisiinsa niin, että vuoroväli Ahjossa ja Sorsakorvessa olisi siedettävä. Ahjo ja Sorsakorpi ovat sikäli hankalia alueita, että ne ovat 3 km päässä asemasta ja lähellä oleva moottoritie on houkutteleva autoilla, joten siksi bussipalvelujen pitäisi olla erityisen kilpailukykyisiä. Kilta ja Kaleva ovat lähempänä asemaa ja siksi niille sopisi ehkä paremmin tiheä syöttöliikenne asemalle, eikä niiden takia tarvitsisi oikoa 738:n reittiä niin, ettei se kulkisi Ahjon kautta. Juna on kuitenkin lähellä ja nopeudeltaan ylivertainen.
Ahjosta ja sorsakorvesta matka-aika pitenee muutamalla minuutilla kun mennään vanhantien kautta verrattuna moottorietä ajoon
Keravan seutulinjoja olisi tosiaan aihetta parantaa Vantaan ja Espoon tasoisiksi. Voitaisiin kokeilla järjestelyä, jossa 738 ja 733 reitti Keravalla olisi identtinen, mutta 733 ei menisi moottoritielle vaan jatkaisi vanhaa tietä Kehä III:lle asti. Näin vaihtoyhteydet Vantaan busseihin paranisivat ja reitti palvelisi tuota vanhan tien vartta. Samalla voitaisiin lakkauttaa nykyisin reitillä ajava Vantaan seutulinja. 738 voisi olla ruuhkalinja ja 733 ajaa läpi päivän kerran tunnissa. Ruuhka-aikaan vuorot limittyisivät toisiinsa niin, että vuoroväli Ahjossa ja Sorsakorvessa olisi siedettävä. Ahjo ja Sorsakorpi ovat sikäli hankalia alueita, että ne ovat 3 km päässä asemasta ja lähellä oleva moottoritie on houkutteleva autoilla, joten siksi bussipalvelujen pitäisi olla erityisen kilpailukykyisiä. Kilta ja Kaleva ovat lähempänä asemaa ja siksi niille sopisi ehkä paremmin tiheä syöttöliikenne asemalle, eikä niiden takia tarvitsisi oikoa 738:n reittiä niin, ettei se kulkisi Ahjon kautta. Juna on kuitenkin lähellä ja nopeudeltaan ylivertainen.
Viimeksi muokattu: