Camo Lissabonen havaittua linjalla entisen Espoon Auton Wiiman, päätin lähteä pitkästä aikaa testaamaan tuota linjaa. Ei tullut Wiimaa, mutta mielenkiintoisen havainnon tein. Lisäkseni autossa oli 17 matkustajaa, valtaosin koululaisia ja opiskelijoita, mutta myös työmatkalaisia. Aiemmin on matkustajia ollut tuntuvasti vähemmän. Vuoro ei edes ole U-liikennettä, vaan kaikki menivät Vantaalta Nurmijärven puolelle saakka.
Harvinaista on nykyään, että kehitetään uutta liikennettä ihan omalla riskillä. Nyt löytyi esimerkki siitä, kuinka uusi linja voi muuttua kannattavaksi alkukankeuden jälkeen. Tulee vaan mieleen pari muuta yritystä pk-seudulta. Korsisaaren Lentoasema-Klaukkala -linjalla (numeroa én muista) oli matkustajia, muttei montaa. Olisiko hieman pidempi kokeilu tuonut niitä lisää. Toinen kokeilu oli Porvoo-Tikkurila-Lentoasema ensin Porvoon Liikenteen ja nyt tauon jälkeen Erikssonin hoitamana.
Ei kai kukaan heti autosta bussiin siirry, kun uusi linja avataan. Sen sijaan joukkoliikennettä käyttämään tottunut saattaa Klaukkalaan muutettuaan huomata suoran työmatkayhteyden.
Harvinaista on nykyään, että kehitetään uutta liikennettä ihan omalla riskillä. Nyt löytyi esimerkki siitä, kuinka uusi linja voi muuttua kannattavaksi alkukankeuden jälkeen. Tulee vaan mieleen pari muuta yritystä pk-seudulta. Korsisaaren Lentoasema-Klaukkala -linjalla (numeroa én muista) oli matkustajia, muttei montaa. Olisiko hieman pidempi kokeilu tuonut niitä lisää. Toinen kokeilu oli Porvoo-Tikkurila-Lentoasema ensin Porvoon Liikenteen ja nyt tauon jälkeen Erikssonin hoitamana.
Ei kai kukaan heti autosta bussiin siirry, kun uusi linja avataan. Sen sijaan joukkoliikennettä käyttämään tottunut saattaa Klaukkalaan muutettuaan huomata suoran työmatkayhteyden.