Aikataulujen ja linjakarttojen ulkoasu

HSL todellakin väittää kaiken olevan mahdollista..... Ei ainakaan matkailun kannalta. HSL-alueella on monta matkailullisesti mielenkiintoista kohdetta joihin pääsy joukkoliikenteestä on hankalaa ellei mahdotonta (esimerkiksi Gallen-Kallelan museo, Hvitträsk tai Gumbostrandin galleria). Näihin kohteisiin ei kohdistu samaa painetta kuin Seurasaareen tai Tuusulanjärven rantatien kohteisiin, mutta....
Mieleen tulee vuosia sitten lukemani kirjoitus joukkoliikenteen historiaa käsittelevässä julkaisussa: Raitiotie ei ole kaupungille tapa kerätä rahaa, se on tapa vähentää ruuhkia ja saada ihmiset tutustumaan lähialueisiin.
 
Lisäksi mitä "harvennettu liikenne" tarkoittaa?
Olen huomannut myös se, että metron ja rautatien viivat ovat samanlaiset kuin "harvennettu liikenteen" ratikkalinjojen viivat. Siis kulkeeko nyt metro vain viikonloppuisin vai mitä?

Kun sekä metro että rautatie (Helsinki-Pasila-Ilmala/Käpylä) kulkevat merkittävästi tiheämmin ja nopeammin kuin raitiovaunuja, olisi minun mielestäni hyvä, jos tämä sanotaan kartalla. Nykyisellä sekä uudella kartalla ei ole mitään tietoa matka-aikoista. Esim. Sörnäisten ja Ruoholahden välillä on paljon nopeampi mennä metrolla, mutta se ei ole kartasta heti selvää.
 
eikö 2016-17 ja 2017-18 julkaistu lainkaan karttaa?
Muistaakseni ei, johtuen Länsimetron viivästymisestä.
Viesti yhdistetty automaattisesti:

HSL todellakin väittää kaiken olevan mahdollista..... Ei ainakaan matkailun kannalta. HSL-alueella on monta matkailullisesti mielenkiintoista kohdetta joihin pääsy joukkoliikenteestä on hankalaa ellei mahdotonta (esimerkiksi Gallen-Kallelan museo, Hvitträsk tai Gumbostrandin galleria). Näihin kohteisiin ei kohdistu samaa painetta kuin Seurasaareen tai Tuusulanjärven rantatien kohteisiin, mutta....
Gumbostrandin kohdalla lähimmäksi kulkee linja 994, joka ajaa vain koulupäivinä. Ennen koronaa Hvitträskin läheisyyttä palveli linja 911 joka päivä, mutta koronan jälkeen viikonloppuliikenne (joka aloitettiin Luoman seisakkeen lakkautuksen yhteydessä maaliskuussa 2016) lopetettiin ja arkiliikennettäkin supistettiin. Hvitträskillä oli aikoinaan myös oma linja U166, joka lakkasi jo 2007. Gallen-Kallelan museon kupeeseen oli vuosikymmenet kulkenut Helsingin puolella bussi, ensiksi aina elokuuhun 1998 saakka täysikokoisilla busseilla ajettu linja 33 ja sen jälkeen Munkkiniemen palvelulinja P5 (palvelulinjan aikana tosin vain kesäisin), Jouko-linja J33 ja lopulta lähibussi 33, joka sekin koronasäästöissä lyhennettiin Ritolehtoon. Voisikohan edes sen pidentää taas Tarvoon asti sitten, kun HSL:n talous toimii jälleen paremmin?
 
Viimeksi muokattu:
Muistaakseni ei, johtuen Länsimetron viivästymisestä.
Viesti yhdistetty automaattisesti:


Gumbostrandin kohdalla lähimmäksi kulkee linja 994, joka ajaa vain koulupäivinä. Ennen koronaa Hvitträskin läheisyyttä palveli linja 911 joka päivä, mutta koronan jälkeen viikonloppuliikenne (joka aloitettiin Luoman seisakkeen lakkautuksen yhteydessä maaliskuussa 2016) lopetettiin ja arkiliikennettäkin supistettiin. Hvitträskillä oli aikoinaan myös oma linja U166, joka lakkasi jo 2007. Gallen-Kallelan museon kupeeseen oli vuosikymmenet kulkenut Helsingin puolella bussi, ensiksi aina elokuuhun 1998 saakka täysikokoisilla busseilla ajettu linja 33 ja sen jälkeen Munkkiniemen palvelulinja P5 (palvelulinjan aikana tosin vain kesäisin), Jouko-linja J33 ja lopulta lähibussi 33, joka sekin koronasäästöissä lyhennettiin Ritolehtoon. Voisikohan edes sen pidentää taas Tarvoon asti sitten, kun HSL:n talous toimii jälleen paremmin?
Moni noista toimivista linjoista on jo lakkautettu, ilman että korvaavaa yhteyttä on perustettu.
 
Takaisin
Ylös