Allegro-junan tekniset ongelmat

Liittynyt
12 Toukokuu 2009
Viestit
378
Huippunopea Allegro seisoi yli tunnin Kouvolan asemalla 1.1.2010

http://yle.fi/uutiset/kotimaa/2011/...nin_kouvolan_asemalla_2257774.html?origin=rss

Helsingistä kello kymmenen Pietariin lähtenyt nopea Allegro-juna kulkee lähes puolitoista tuntia aikataulustaan jäljessä. Juna seisoi oviongelmien vuoksi Kouvolan asemalla yli tunnin.

Turvallisuussyiden vuoksi juna ei voi lähteä liikkeelle, jos ovien sulkeutumisessa on ongelmaa, kerrotaan VR:n kuljetushallinnasta.

Helsingin ja Pietarin välinen junamatka kestää uudella Allegrolla normaalisti noin 3,5 tuntia. Sähkömoottorilla kulkevan junan suurin sallittu nopeus on 220 kilometriä tunnissa.

Allegro-juna alkoi liikennöidä Helsingin ja Pietarin välillä 12. joulukuuta.



Onkohan kyseessä yksittäistapaus vai onkohan luvassa muitekin ongelmia.. Mitenköhän paljon Allegrossa noin ylipäätään on samaa tekniikkaa mitä Pendolinossa..
 
Onkohan kyseessä yksittäistapaus vai onkohan luvassa muitekin ongelmia.. Mitenköhän paljon Allegrossa noin ylipäätään on samaa tekniikkaa mitä Pendolinossa..

Tällä hetkellä en hakisi yksittäisen kalustonvalmistajan tuotteista ongelmia, kun vikaa on kalustossa kuin kalustossa... Helposti nostetaan esille eteläisestä Euroopasta saapuneen kaluston valmistusmaa esille, kun ei tiedetä paremmin taustoja...

Täytyy kuitenkin myöntää, että varminta kalustoa ovat kotimaiset kaksikerrostuotteet.
 
Tällä hetkellä en hakisi yksittäisen kalustonvalmistajan tuotteista ongelmia, kun vikaa on kalustossa kuin kalustossa... Helposti nostetaan esille eteläisestä Euroopasta saapuneen kaluston valmistusmaa esille, kun ei tiedetä paremmin taustoja...

Täytyy kuitenkin myöntää, että varminta kalustoa ovat kotimaiset kaksikerrostuotteet.

Niin olen samaa mieltä, että jos alunperin jo Pendolino olisi tehty kotimaisin voimin niin eipä tarvitsisi lukea jos mistä ongelmista.

Uskallan väittää, että Tämä Italialainen Allegro on yhtä lujaa laatua kun itsestään palamaan syttyvät Ferrarit.
 
Huippunopea Allegro seisoi yli tunnin Kouvolan asemalla 1.1.2010

Öö... 220 km/h = "Huippunopea"?! :roll:

Siinä on taas toimittaja harvinaisen tietoinen junista.

Juu, ja TimppaTT, kyllä junan voi rakentaa kestämään vaikka mitä ääriolosuhteita, vaikka se olisi kuinka italialais-espanjalais-ranskalainen. Kyse on siitä, kuinka paljon ostaja siihen haluaa satsata. Jos jotain tahoa pitää pendokaupoista syyttää, niin VR:ää, ei eteläeurooppalaisia.
 
Juu, ja TimppaTT, kyllä junan voi rakentaa kestämään vaikka mitä ääriolosuhteita, vaikka se olisi kuinka italialais-espanjalais-ranskalainen. Kyse on siitä, kuinka paljon ostaja siihen haluaa satsata. Jos jotain tahoa pitää pendokaupoista syyttää, niin VR:ää, ei eteläeurooppalaisia.

Niin, jos itse ostaisin Ferrarin joka maksaa.. Noh tarpeeksi..

..Niin en ainakaan odottaisi sen syttyvän palamaan

http://tekniikanmaailma.fi/uutiset/ferrari-458-italia-on-polttavan-kuuma

http://en.wikipedia.org/wiki/Ferrari_458_Italia#Recall:_wheel-arch_adhesive_fires

...On muuten mielenkiintoista, että mikään instanssi ei vaatinut Ferraria aloittamaan aikaisemmin.

Mutta ehkä jotkut automerkit ovat tavanomaisen kuluttajansuojan yläpuolella. Ferrari 458 Italian omistajia suositellaan pitämään jauhesammutin mukanaan tai auton vieressä helposti ja nopeasti saatavilla....



Ehkä samanlaista tekstiä mitä kirjoitettu Ferrarista saa kohta lukea Allegro junistakin.. Eli uskaltaisin väittää, että korkea hinta tuotteessa EI automaattisesti tarkoita hyvää laatua.

Hyvä, sentään että oviongelma ei ole ollut Ferrarin tapaan "Giljotiini" tasoa.
 
Viimeksi muokattu:
Urheiluautoissa pätee kaupunkilaisjärki siinä, että niitä ei ole alun perinkään tarkoitettu asiaan perehdyttämättömän henkilön käyttöön. Lähtökohta on, että suorituskykyä ja ominaisuuksia optimoidaan nykytekniikan rajoilla. Tekniikan rajoilla tapahtuu kaikenlaista, varsinkin jos käyttäjä ei ole asiaan perehtynyt. Siksi urheiluauton tekniikka voi olla oleellisesti vaativampaa -- siis vaarallisempaa -- kuin edullisen perheauton. Siksi Ferrari-kuljettaja ottaa kernaasti jauhesammuttimen mukaan ja ajaa halliten riskejä. Ferrareissa tyypillinen tekniikka kun voi pettää muutenkin kuin tyyppivikana.

Kuluttajansuojan tarve on silloin, kun asiakkaan ei voida odottaa olevan ostamastaan tuotteesta harrastunut. Harrastunut asiakas voi varautua vialliseen tuotteeseen monella tavoin, koska tuntee tarvitsemansa tuotteen vaatimukset hyvin.

Siksi harrastunut asiakas hankkii vakuutukset tai valmistajan takuun, jos hän katsoo ne tarpeelliseksi.
 
Niin olen samaa mieltä, että jos alunperin jo Pendolino olisi tehty kotimaisin voimin niin eipä tarvitsisi lukea jos mistä ongelmista.

Minäkin luotan suomalaiseen tekemisen laatuun noin yleisesti ja kannatan kotimaisen suosimista. Tuollainen suurnopeusjunan suunnittelu ja rakentaminen tosin on sen luokan hanke, että olisi tainnut eväät loppua kotimaasta kesken. Tietysti tämänlaiset murheethan ratkeaa rahalla; suomalaisen nopean junan hintalappu vaan olisi ollut aivan toista suuruusluokkaa kuin jo markkinoilla olevan toimijan.
2-kerrosvaunut on hyvä osoitus suomalaisesta työstä, mutta niissähän on ”hieman” vähemmän liikkuvia osia kuin Pendossa.
Nopeiden junien käyttö ei ole ollut ongelmatonta meidän lähialueillakaan. Ruotsalaisten X2000- junassa on ja on ollut omat murheensa. Näin on myös saksalaisten ICE:ssä.

---------- Viesti lisätty kello 0:40 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu kello 0:25 ----------

Eli uskaltaisin väittää, että korkea hinta tuotteessa EI automaattisesti tarkoita hyvää laatua.

Ei se tietenkään sitä suoraan tarkoita. Kuten hyljekin jo totesi, eiköhän Ferrarin ostava asiakas oleta ostokseltaan kovaa suorituskykyä ja ajoelämyksiä ynnä muuta. Kun noita ominaisuuksia viilataan äärimmilleen, saattaa sitten se luotettavuus kärsiä.

Tosin vasta-argumenttina itselleni voisin heittää, että vastaavaa suorituskykyä tarjoavat mm.saksalaisten Porsche ja japsien Mitsubishi. Mutuni perusteella nuo ovat olleet italian sportteja vähemmän alan lehdissä ongelmien takia ruodittavana.
 
Viimeksi muokattu:
Pendojen sukua, susi jo syntyessään. :icon_frown:

Juu kyllä , samanlainen kulunvalvontalaite on myös Pendolinossa.

...ainiin, ja Sm1/2-kalustossa. Ja Sm4:ssä. Ja Flirtissä. Ja siinä venäläisessä sähköveturissa. Ja sveitsiläisperäisessä Sr2:ssa. Ja Dv12- sekä Dr16-vetureissa. Ja Dm12-kiskobussissa.

Kaikkiko nämä ovat susia?
 
Tuleekohan Allegroon kyseinen remontti myös

Allegrot ovat Sm3:een verrattuna seuraavan sukupolven Pendolinoja ja esim. korin kallistusmekanismi on erilainen, joten ehkä ei remonttitarvekaan ole ihan sama. Allegrojen aloittaessa olin näkevinäni joitain mainintoja siitä, että alustan rakenteita olisi tehty paremmin Sm3:sta viisastuneina. Tietty se kulunvalvontalaite sai tällin joka tapauksessa.
 
Perjantai 4.2.2011 Metrolehden etusivulta poimittua

Jyväskylä-Tampere-Helsingin asiakkaat kävelevät junan hyydyttyä Pasilan asemalle.

Löytyipä aiheesta verkostakin uutisointi ->

VR:n kunto-ohjelma matkustajille?Pendolino vaihtui apostolin kyytiin Helsingissä
4.2.2011


http://www.ksml.fi/viihde/viihdeuutiset/pendolino-vaihtui-apostolin-kyytiin-helsingissä/643256

Ilmeisesti kuulutus: "raiteelle saapuu kävelyryhmä Tampereelta" jäi uupumaan.

Ilmeisesti kyseinen vika on erilainen mitä muutamaa päivää aiemmin.

Aasin siltana kyseisestä uutisesta: Mitenköhän paljon ja mitä kaikkea Allegroissa on erilaista mitä Pendolinoissa?
 
Aasin siltana kyseisestä uutisesta: Mitenköhän paljon ja mitä kaikkea Allegroissa on erilaista mitä Pendolinoissa?
Helpompi olisi kysyä mitä yhteistä niissä on. Esim. raideleveydestä lähtien alkavat erot.

Nykyisen kysymyksen vastaukset laittaisivat tämän palstan tukkoon.
 
Helpompi olisi kysyä mitä yhteistä niissä on. Esim. raideleveydestä lähtien alkavat erot.

Nykyisen kysymyksen vastaukset laittaisivat tämän palstan tukkoon.

Kai se raideleveys on sama kun kumpikin juna Suomessa liikennöi. Ja ymmärtääkseni Venäjällä on sama raideleveys.
 
Takaisin
Ylös