Allegro-junan tekniset ongelmat

Kai se raideleveys on sama kun kumpikin juna Suomessa liikennöi. Ja ymmärtääkseni Venäjällä on sama raideleveys.

Venäjällä raideleveys on 1520mm, Suomessa 1524mm. Kuten tunnettua; ero on niin pieni, että venäläiset vaunut voivat liikennöidä Suomessa ja suomalaiset Venäjällä.

Sm6:n raideleveys on kuitenkin 1522mm.
 
http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/...Tampereen+ja+Jyväskylän+väliltä/1135263944488

Allegro rikkoutui taas tänään Vainikkalassa ja matkustajat pääsivät lopulta Helsinkiin Tolstoin kyydissä 5 tuntia myöhässä.

http://www.fontanka.ru/2011/02/19/028/

Venäläisen uutissivuston mukaan Vainikkalassa junasta katkesi sähköt ja matkustajat joutuivat istumaan kolme tuntia kylmässä junassa toimimattomien vessojen ja suljetun ravintolavaunun kanssa. Henkilökuntakaan ei osannut auttaa, eikä sähköveturin kiinnitys junaan onnistunut. Lopulta kaikki pääsivät Tolstoin kyytiin, tosin tästäkään ei sivuston mukaan kuulutettu asemalla, vaan tieto levisi matkustajien keskuudessa.

Kyseisessä artikkelissa kerrotaan junan olevan saamassa usein rikkoutuvan ja aina myöhästelevän junan maineen.
 
Eli ratkasu on, venäläiset kuskit ajamaan Helsinkiin asti.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Kaipa tällä on jotain tekemistä sen kanssa, että pääsevät itärajan takana kerrankin kuittailemaan suomalaisille jonkin asian "ryssimisestä"... 8)

Tosin kannattaa muistaa, että venäläiset tekivät alunperin Fiatin mallistoon kuuluneesta autostakin joka olosuhteissa toimivan tai ainakin joka olosuhteissa itse-kunnostamiskelpoisen Ladan. Ehkä taka-ajatus on tässä jotain samantyyppistä; kun venäläisten käsiin antaa italialaisen romun, he tekevät siihen jotain sellaisia yksinkertaistuksia, joiden jälkeen laite rupeaa pelittämään.
Luultavasti tämä on kuitenkin toiveajattelua...
 
Moiseen väittämään olisi mukava kuulla jonkinmoisia perusteluja?

Tämä tosiaan taisi liittyä itänaapurimme uutisointeihin, joissa osa Allegron ongelmista laitettiin suomalaisten kuljettajien piikkiin, heillä kun Allegron kuskit on erikseen valittuja tehtäväänsä.

Uutinen tosin jätti kertomatta sen, että Suomen puolella kuskit on niin ikään valittu erikseen, ja uutisen laukaisseessa Allegron hajoamisessa Vainikkalaan myös venäläiset kuljettajat olivat mukana ongelman selvittelyssä, tuloksetta.
 
Uutinen tosin jätti kertomatta sen, että Suomen puolella kuskit on niin ikään valittu erikseen, ja uutisen laukaisseessa Allegron hajoamisessa Vainikkalaan myös venäläiset kuljettajat olivat mukana ongelman selvittelyssä, tuloksetta.

Ja ne venäläiset kuljettajathan taisivat myös ajaa kyseisen Allegron Vainikkalaan? ;) Eli kumman syy se sitten todellisuudessa on? Eiväthän suomalaiset kuljettajat päässeet edes liikkelle.
 
Tämä tosiaan taisi liittyä itänaapurimme uutisointeihin, joissa osa Allegron ongelmista laitettiin suomalaisten kuljettajien piikkiin, heillä kun Allegron kuskit on erikseen valittuja tehtäväänsä.

Itänaapurin uutisointiihan tuo tosiaan liittyy:

Alunperin Iltasanomista lainattuna:
Myöhästymisiä on onnistuttu ottamaan kiinni sen ansiosta, että Venäjällä junaa kuljettamaan valittiin kovan tason ammattilaiset kilpailutuksen jälkeen, kirjoitti Rosbalt-uutistoimisto.

Jotenkin kuulostaa aika naivilta, mutta silti uutinen menee meillä täällä härmässäkin joillekin sellaisenaan läpi. Olisiko kuitenkin hyvä muistaa Allegron pysähdysten määrä ja ajoajat niin Suomen puolella ja Venäjällä ja kommentoida sitten.
Ymmärrän silti hyvin, että venäläiset ovat ylpeitä nopeiden junien kuljettajistaan, niinhän se pitääkin olla!
 
Olisiko kuitenkin hyvä muistaa Allegron pysähdysten määrä ja ajoajat niin Suomen puolella ja Venäjällä ja kommentoida sitten.

Ymmärtääkseni ei ole mitenkään tavatonta, että Allegro saapuu Vainikkalaan Venäjältä kymmenisen minuuttia etuajassa. Hyvähän noilla löysyyksillä on aikaa kiinni ottaa. :)
 
Kääntäen voisi tietenkin ajatella niin, että Suomenkin puolella pitäisi laittaa aikoihin lisää löysää. (Jos siis nuo uutisen tiedot esim. siitä, että 80% junista on saapunut myöhässä Helsinkiin, pitävät paikkansa.) Mene ja tiedä...
 
Takaisin
Ylös