Arvaan, että uusilla kaksikerroksisilla vaunuilla muutetaan osa IC-junista kokonaan kaksikerroksisiksi. Näistä junista jää paljon yksikerroksisia IC-vaunuja, joista saadaan rakennettua uudet junat sinisten tilalle. Ja näitä yksikerroksisia IC-vaunuista koostuvia junia voidaan sitten ajaa Turusta Pieksämäelle tai Helsingistä Poriin ja Vaasaan joko ravintolavaunulla tai ilman.
Tiedän, että arvaukseni ei ole ihan looginen. Tuossahan olisi kokokaan kaksikerroksisia junia, joissa joissakin olisi ravintolavaunu. Pitäisikö näitä nimittää IC-juniksi ilman numeroa kaksi? Entä sitten ne mahdolliset yksikerroksiset IC-junat, joissa ei olisi ravintolavaunua? Olisiko niiden nimitys IC2? Vai kutsuttaisiinko niitä pikajuniksi?
En haluaisi arvata niiden IC-junien numeroita, jotka muutetaan kokonaan kaksikerroksisiksi. Ehkä kuitenkin pitkät Oulun junat (IC55) ja Kouvolassa jaettavat junat (IC77) voisivat olla ensimmäisiä.
Tiedän, että arvaukseni ei ole ihan looginen. Tuossahan olisi kokokaan kaksikerroksisia junia, joissa joissakin olisi ravintolavaunu. Pitäisikö näitä nimittää IC-juniksi ilman numeroa kaksi? Entä sitten ne mahdolliset yksikerroksiset IC-junat, joissa ei olisi ravintolavaunua? Olisiko niiden nimitys IC2? Vai kutsuttaisiinko niitä pikajuniksi?
En haluaisi arvata niiden IC-junien numeroita, jotka muutetaan kokonaan kaksikerroksisiksi. Ehkä kuitenkin pitkät Oulun junat (IC55) ja Kouvolassa jaettavat junat (IC77) voisivat olla ensimmäisiä.