- Liittynyt
- 8 Tammikuu 2008
- Viestit
- 1,410
Ok. Kiva kuulla. Luultavasti kyllä nähtiin, mutta niin paljon kaikkea muuta häslinkiä. Koska koko ajan lähestulkoon tapahtui jotain. Luin esittelysi, pidän sitä varsin vakuuttavana. Kiva kun olit mukana matkalla.
Olen ajanut linja 71:lla (esiintyy Zigge94:n logossa, Tikkurilan linja Vantaalla) - sen tein viime retkelläni. Tutustuin silloin myöskin Korsoon lähemmin. Tullessa Hgistä oli yksi IC-kohtauskin juuri siellä.
---------- Viesti lisätty kello 0:52 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu kello 0:41 ----------
Nuoruuden junaparit: (-tämä bussikeskustelujen ketjussani esiintyvänä)
Hurjista nuoruusvuosista jäi vain pika-aikataulut eli VR:n tASkuläpykkäät jäljelle. Nk. "isot kirjat" olen ehtinyt hävittää.
Nuoruudessani en junia bongaillut, kosken tästä tarpeeksi älynnyt. Nykyisellään nämä tiedot voisivat ollakin jotenkin arvokkaita.
Sähköjunat tulivat Ouluun muistaaksein n. vuoden -82 paikkeilla. Edeltävästi kävi VR:n väki varoittelemassa koulukkaita (nuoria koululaisia) sähköistykseen liittyvistä vaaratekijöistä. Ruotsissa tehty varoittava opetusfilmi näytettiin, se oli kaitafilmi. Asia koski lähinnä niitä vaaroja, jotka johtuvat sähköistyksen lähellä olemista, ja siitä syntyvästä hengenvievästä valokaaresta.
Helsinki-Rovaniemi, yöjunapari: P61 & P62
Helsinki-Kemijärvi, yöjunapari: P63 & P64
Helsinki-Oulu: P51, jota käytin suhteellisen usein. Aika tuolloin: vuosi 1990. Juna oli suhteellisen hidAS, kesto n. 10 t. Mutta se soveltui minulle hyvin kaikessa leppoisuudessan. Sitä käytin usein, P61:n ohella.
Lisäksi päiväpikajunia, kuten P70 sekä P68 (muuttui myöhemmin P64:n paikalle). Toiseen suuntaan: P67. Muistelen jokseenkin lyhyen ajan olleen myös: P69:n. :???:
Joensuun kautta kulkenut pikajunapari P9 & P10 jäivät käyttämättä. Jälkeenpäin sitä olen kovASti katunut. Reitti olisi ollut maisemallisuudeltaan, vähintäinkin kokemisen arvoista. Se kun kulki pitkin Pielisen rantaa.
Jos tänä kesänä kulkee PorHa:n Lättä (Dm7) vielä Joensuuhun, niin nyt tänä suvena on se reitti pakko mennä: rASkaudestaan huolimatta. Silloin tulee tultua olleeksi koko päivän junan-alaisuudessa eli matkaa taittamassa. Kaikille junafriikeille muutoin kyllä tätä juttua suosittelen!
---------- Viesti lisätty kello 0:57 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu kello 0:52 ----------
Lisäksi vielä tulee EP:t. Erikoispikajunat olivat aikanaan ainoat, joihin tuli olla etukäteen hankittu (ostettu) junalippu.
Nämä junat kulkivat iltapäivisin, ja olivat perillä määränpäässään iltamyöhäisellä.
EP-erikoispikajunapari Helsinki-Oulu: EP 57 & 58 (vuonna 1990).
---------- Viesti lisätty kello 1:03 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu kello 0:57 ----------
^Edelleen virheet mahdollisia. Jotkin kaikkein vanhimmista otoksista runouttani, käsittelevät junadetaljeja paremmin. Mutta, kuten sanoin jo tässä edellä: en tajunnut tarpeeksi ASti trainspottingiin liittyvistä hienouksista.
Olen ajanut linja 71:lla (esiintyy Zigge94:n logossa, Tikkurilan linja Vantaalla) - sen tein viime retkelläni. Tutustuin silloin myöskin Korsoon lähemmin. Tullessa Hgistä oli yksi IC-kohtauskin juuri siellä.
---------- Viesti lisätty kello 0:52 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu kello 0:41 ----------
Nuoruuden junaparit: (-tämä bussikeskustelujen ketjussani esiintyvänä)
Hurjista nuoruusvuosista jäi vain pika-aikataulut eli VR:n tASkuläpykkäät jäljelle. Nk. "isot kirjat" olen ehtinyt hävittää.
Nuoruudessani en junia bongaillut, kosken tästä tarpeeksi älynnyt. Nykyisellään nämä tiedot voisivat ollakin jotenkin arvokkaita.
Sähköjunat tulivat Ouluun muistaaksein n. vuoden -82 paikkeilla. Edeltävästi kävi VR:n väki varoittelemassa koulukkaita (nuoria koululaisia) sähköistykseen liittyvistä vaaratekijöistä. Ruotsissa tehty varoittava opetusfilmi näytettiin, se oli kaitafilmi. Asia koski lähinnä niitä vaaroja, jotka johtuvat sähköistyksen lähellä olemista, ja siitä syntyvästä hengenvievästä valokaaresta.
Helsinki-Rovaniemi, yöjunapari: P61 & P62
Helsinki-Kemijärvi, yöjunapari: P63 & P64
Helsinki-Oulu: P51, jota käytin suhteellisen usein. Aika tuolloin: vuosi 1990. Juna oli suhteellisen hidAS, kesto n. 10 t. Mutta se soveltui minulle hyvin kaikessa leppoisuudessan. Sitä käytin usein, P61:n ohella.
Lisäksi päiväpikajunia, kuten P70 sekä P68 (muuttui myöhemmin P64:n paikalle). Toiseen suuntaan: P67. Muistelen jokseenkin lyhyen ajan olleen myös: P69:n. :???:
Joensuun kautta kulkenut pikajunapari P9 & P10 jäivät käyttämättä. Jälkeenpäin sitä olen kovASti katunut. Reitti olisi ollut maisemallisuudeltaan, vähintäinkin kokemisen arvoista. Se kun kulki pitkin Pielisen rantaa.
Jos tänä kesänä kulkee PorHa:n Lättä (Dm7) vielä Joensuuhun, niin nyt tänä suvena on se reitti pakko mennä: rASkaudestaan huolimatta. Silloin tulee tultua olleeksi koko päivän junan-alaisuudessa eli matkaa taittamassa. Kaikille junafriikeille muutoin kyllä tätä juttua suosittelen!
---------- Viesti lisätty kello 0:57 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu kello 0:52 ----------
Lisäksi vielä tulee EP:t. Erikoispikajunat olivat aikanaan ainoat, joihin tuli olla etukäteen hankittu (ostettu) junalippu.
Nämä junat kulkivat iltapäivisin, ja olivat perillä määränpäässään iltamyöhäisellä.
EP-erikoispikajunapari Helsinki-Oulu: EP 57 & 58 (vuonna 1990).
---------- Viesti lisätty kello 1:03 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu kello 0:57 ----------
^Edelleen virheet mahdollisia. Jotkin kaikkein vanhimmista otoksista runouttani, käsittelevät junadetaljeja paremmin. Mutta, kuten sanoin jo tässä edellä: en tajunnut tarpeeksi ASti trainspottingiin liittyvistä hienouksista.
Viimeksi muokattu: