Assamiehen junabongaukset

Koko matkan ajan oli mukana mukava junakaveri. :) Hän jatkoi aina Turkkuseen, ja sieltä varmaan vielä edelleen U:Kiin, Uuteenkaupunkiin; A-sarjan Mesejä sorvaamaan. :biggrin:
 
Vaunujen numeroinnin kanssa oli sotkeentumista, lienenkö katsonut/tulkinnut huonosti junavaunujen sisäistä numerointijärjestystä. Vai onko VR mennyt vaihtamaan vaunun:roinnin päinvastaiseksi..? :confused:

Järjestyksen voi tulkita epäloogiseksi siitä syystä, että Savonradalle sekä Tampere-Jyväskylä-Pieksämäki-radalle kuljetaan Helsingin suunnalta junan kulkusuuntaa vaihtamalla - sekä Tampereella että Kouvolassa. Siispä kun muualla pienemmät numerot ovat Helsingin päässä, niin näillä rataosilla tilanne onkin toisin päin. Ehkä tämä on sotkenut ajatuksiasi.
 
^-Ok, kyllä varmasti juuri näin. Dr12:n veturinumero oli väärin (olin laittanut sen väärin) - sehän oli 2216, eikä 2016: kuten sen esittää taisin. :oops:
 
Reissulta palattu, ja se oli ollut tosi onnistunut. :redface: Kuusi päivää (6 pv. mittainen) kestänyt matka jo lopulta onnellisesti takana.

Paluu via Tpe. Yhteydet: S94 & P273. Lipunhinta yhä vain hatarammaksi käyvän muistini mukaan: 35,53€ - korjataan tätä tietoa tarkistuksen jälkeen tarvittaessa.

Tarkat matkadetaljit taltioitu. Juna P273 saateltu matkaan Ol ja vaununvaihtoa seurattu. Yksi autovaunu jäi Ol asemalle. Ratatöitä Tja. Siellä olisi ollut hyvä mahdollisuus Tekari-pongaukseen. Tja-seisakkeella (liikennepaikalla) useita Tka8-tyyppisen kaluston yksilöitä.

Vetureita, erityisesti sarjaa Sr1 -tyyppiä seurattu: sekä Jy että Tpe. Mitä ilmeisin veturinvaihto junaan P273 (yöpikajunan pitkä odotus Tpe). Edessä punainen Sr1: nr. 3053. Jatkoi varmasti aina Roi:hin saakka (no näin ainakin uskoisin).

5 kpl veturihavaintoja Jy. Sekä "aivan vaan muutama" Tpe...:-o

---------- Viestit yhdistetty klo 10:04 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 10:00 ----------

S94 oli lähtenyt Kuo. Junan lämpötila +22'C. Saap. Jy +20 min. - sekä myös lähtö Jy. Tulo Tpe +8 min. Juna palasi kulkusuuntaansa nähden, koska jatkoi etelään. Juna siis teki samanlaisen "mutkan" - kuin Kouvolassakin tehdään.

Junan S94 tulo- ja lähtöraide Jy oli poikkeuksellisesti raide 2. Raide 1 olisi normaalisti. Juna S94 saapui Tpe raiteelle 4.

---------- Viestit yhdistetty klo 10:09 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 10:00 ----------

^Kyseessä siis oli häämatka Jyväskylään, häävieraana. Tilaisuus oli ollut erittäin juhlava & onnentäyteinen. Sukulaistyttö pääsi siis onnellisesti ja hyviin naimisiin. Morsiuspari oli todella fantastinen, ja nuorella iällä jo paljon meriittiä saavuttanut... :redface:

---------- Viestit yhdistetty klo 10:16 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 10:00 ----------

^Lisäksi sain rokata & jammata; itseni suunnilleen aivan kipeäksi; kyseessä olivat oikeat rokkihäät. Juhlan jälkeen unikin maistui. Tulojunassa Tpe jälkeen P273, uinahdin varmaan ehkä jotain Lapuan jälkeen. Ja heräilin jo hyvissä ajoin, luultavasti siinä Ruukin paikkeilla. Saatoinpa käydä hereillä sitä ennenkin. Ja kuten tavallista, mukana oli todellista silmänruokaa ja iloa vanhoille kipeille silmille. ;) Jätin kommunikoinnit pelkän hiljaisen etäisen ihailun asteelle... :-o

---------- Viestit yhdistetty klo 10:18 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 10:00 ----------

Näin äkkiarvaamalta heitetään; olisikos Lapua=Lpa..?

---------- Viestit yhdistetty klo 10:20 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 10:00 ----------

No onhan se... Lapuan rautatieasema – Wikipedia http://fi.wikipedia.org/wiki/Lapuan_rautatieasema

---------- Viestit yhdistetty klo 10:23 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 10:00 ----------


---------- Viestit yhdistetty klo 10:24 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 10:00 ----------

Vähän levätään, rankan mutta tosihyvän reissun jälkeen. Ajodetaljit lisätään; yksilöityinä ja tarkistettuina tähän. Ravintolavaunun tietoa P273 ei otettu, koska ei käytetty. Vaunu- ja veturitiedot liitetään matkalta Jy-Ol.
 
Viimeksi muokattu:
Mitä ilmeisin veturinvaihto junaan P273 (yöpikajunan pitkä odotus Tpe).

En ole varma, vaihtuuko tuohon veturikin nykyään (historian aikana on sekä vaihtunut että ei ole), mutta suurempi syy pitkälle odotukselle lienee vaunujen lisäys.

Joihinkin juniin lisätään Tampereella sekä siellä että Turussa lastattuja autovaunuja, ja myös Turun junasta makuuvaunuja. Muistaakseni P 273 on tällainen juna.
 
^Juu, kyllä varmasti juurikin näin on asianlaita. Sr1, nr. 3053 tavattiin Tpe ennen junan tuloa. Olen joskus kerran, v. 2006 tullut Turusta (Tku) yöjunalla, jolloin vaihtoyhteys Tpe.

Havainnot kirjoitetaan tähän jatkoksi, pienen hetken perästä. Ensin koitellaan hieman saada jotain kunnollista selvyyttä.

Tänään nähtyä Ol: Sr2, nr. 3243. Oliko väri kenties vanha entinen punainen? :confused:

---------- Viestit yhdistetty klo 23:04 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 17:46 ----------

Aloitetaan antamaan seuraavia matkatietoja. Aloitetaan osuudesta Jyväskylä - Tampere (Jy-Tpe).

Juna: S94 eli Pendolino. Junan tulo Kuo eli Kuopio, +20 min. eli 20 min. myöhästyneenä. Juna oli siis Jy +20 min. ja tulo Tpe +8 min.

Seuraavia vaunutietoja saatiin osuudelta: CM7515, TT7417 ja Sm3 7617. Minulle herättää ristiriitaa.

Muuta erikoista: junan tullessa Jy, kääntyi se kohti kulkusuuntaansa nähden. Siis: aivan kuten joskus ennen (suunnilleen vuonna yx & kax) teki juna Kouvolan asemalla.

---------- Viestit yhdistetty klo 23:09 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 17:46 ----------

Junan pysähdys Jämsässä (Jäs). Sieltä joitain liikennehavaintoja. Orivedellä (Ov) ei käytännössä ehtinyt havainnoimaan juurikaan mitään. Talviaisten jälkeen (liikennepaikka Tv, ehkä juuri hieman ennen Ov) oli junakohtaus. Taisi olla junatyyppinä Ic.

---------- Viestit yhdistetty klo 23:10 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 17:46 ----------

Jyväskylän (Jy) veturinäköhavainnot, kaikki tyyppiä Sr1: nrot 3060, 3067, 3085, 3030 ja 3010.

---------- Viestit yhdistetty klo 23:13 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 17:46 ----------

Jämsä (Jäs): Dv12-pari, nrot 2739 &2556. Merkinnän mukaan, ainakin toisen väri olisi ollut punaista.

---------- Viestit yhdistetty klo 23:25 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 17:46 ----------

Tampereella eli Tpe oli siis noin 2 t odotus. Sitä en lainkaan pahakseni pannut, vaan pongasin Tampereen joukkoliikenteen busseja. Sen tein Ale-Pupin ikkunasta käsin. Otin muutaman oluen Tpe, ja paikkoja oli kaikkiansa 3 kpl. Sain pongattua P273:n tiedot riittävän eksaktisti (mielestäni) tästäkin "välilaskeutumisesta" huolimatta. Lisäksi oli tarkoitus "lepuuttaa jalkoja" Sk...

Juuri nämä "jännät jutut" ovat suurena syynä siihen, että poikkeuksetta käytän junaa: matkalla Ol-Jy ja takaisin. Jännitystä siis riittää melko mukavasti! :wink:

---------- Viestit yhdistetty klo 23:32 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 17:46 ----------

Paikat olivat Tpe, siis: Semafori (nykyään kalleudella pilassa) sekä Ale-Pupi & Ale Bar Pikajuna, osoitteessa Hämppi 5 (Hämeenkatu 5). Kontrolli oli kokolailla tarkkaa, ja ymmärrän kyä täysin tämän - noh niihhä sep pittää ollaki..!:wink:

---------- Viestit yhdistetty klo 23:35 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 17:46 ----------

-viesti setsuroitu- ;) (-sponsored by: SETRA-)
---------- Viestit yhdistetty klo 23:36 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 17:46 ----------

Pikajuna P273 superoottiset tiarot lisätään mööhemmin... Nooh, ei vais..! :twisted:

---------- Viestit yhdistetty klo 23:41 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 17:46 ----------

^Matkaosuus Tpe-Ol /P273 lisätään tähän, tarkistuksen jälkeen myöhempänä.
 
Viimeksi muokattu:
Täsmennetään tätä vielä hieman, juna tulee Jy ja saapuu Tpe. Kun se lähtee, palaa kulkusuuntaansa nähden - mutta matkasuunta on eri, eli toinen. Juna jatkaa Helsinkiin.

Kouvolan asemalla pikajuna teki #samanlaisen tempun, kun kävi asemalla ensin - jatkaakseen sitten väliaseman jälkeen kulkuaan -- joko etelään, taikka pohjoiseen.

Ilmeisesti nämä kulkusuuntiin liittyneet jutut, johtivat siihen ettei pohjoisesta enää suoraan Kouvolasta eteenpäin ja päinvastoin.

Ja jos tässä olin jossain kohtaa väärässään, niin voe tokkiisa -- oikaisukorjausta saapi toimittaa...:redface:
 
Viimeksi muokattu:
Kouvolan asemalla pikajuna teki #samanlaisen tempun, kun kävi asemalla ensin - jatkaakseen sitten väliaseman jälkeen kulkuaan -- joko etelään, taikka pohjoiseen.

Ilmeisesti nämä kulkusuuntiin liittyneet jutut, johtivat siihen ettei pohjoisesta enää suoraan Kouvolasta eteenpäin ja päinvastoin.
Se että Helsingin ja Savon/Kainuun välisen junan kulkusuunta vaihtuu Kouvolassa, juontaa juurensa Suomen historiasta:
http://fi.wikipedia.org/wiki/Savon_rata
"Ennen Suomen itsenäisyyttä oli Mikkelistä Viipuriin paremmat yhteydet kuin Helsinkiin, sillä Viipuri oli lähempänä ja se oli Itä-Suomen suurin kaupunki. Kouvolassa junanvaihtokaan ei kestänyt kuin kymmenisen minuuttia. Itsenäisyyden jälkeen Helsingistä tuli Mikkelistä lähtevän matkustajaliikenteen kannalta yhä tärkeämpi. Alkuperäisen Viipuri-keskeisen linjauksen takia Helsingistä tulevat junat joutuvat vieläkin vaihtamaan kulkusuuntaa jatkaessaan Savon radalle."
Tosin ilmaisun "Viipuri-keskeisen" tilalla voisi myös laittaa ilmaisun "Pietari-keskeisen". Pietari kun oli eräässä vaiheessa varsin tärkeä kaupunki ainakin itäsuomalaisille. ;)
 
Se että Helsingin ja Savon/Kainuun välisen junan kulkusuunta vaihtuu Kouvolassa, juontaa juurensa Suomen historiasta --

Tampereella vastaava taitaa johtua maantieteestä: Yhteys itään oli ilmeisesti huomattavasti helpompi reitittää aseman eteläpäästä.

---------- Viestit yhdistetty klo 10:45 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 10:30 ----------

Seuraavia vaunutietoja saatiin osuudelta: CM7515, TT7417 ja Sm3 7617. Minulle herättää ristiriitaa.

Sm3 on tosiaan koko kuusivaunuisen junayksikön tunnus, muut kirjaintunnukset ovat yksittäisten vaunujen tunnuksia. Olet luultavasti ollut Sm3-yksikössä järjestysnumeroltaan 17. 7617 on sen yksikön IM2-vaunu ja 7417 on TT-vaunu, kuten olet merkinnyt. 7515 olisi "15-yksikön" CM-vaunu, joten todennäköisesti kyseessä on ollut CM 7517.

Sm3-yksikön vaunujen tunnukset menevät seuraavasti, Helsingin Ekstra-luokan päästä lukien: IM1, CMH, TTC, TT, CM, IM2.
Vaunujen numerointi menee siten, että ensimmäinen on aina 7, toinen numero kertoo monesko vaunu on kyseessä Ekstra-luokasta lukien ja kaksi viimeistä kertoo junayksikön järjestysluvun (välillä 01-18).

Kirjainten merkitys vaunukohtaisissa tunnuksissa on seuraava:

I = Inverter (invertterit)
M = Motor (ajomoottorit)
C = Ensimmäisenä kirjaimena: Converter (konvertterit), viimeisenä kirjaimena Cafeteria ("ravintolapalvelut")
H = Handicap (varustelu liikuntaesteisille)
T = Transformer (päämuuntajat), Trailer (moottoriton liitevaunu)
1, 2 = Numeroilla erotetaan vaunut toisistaan, mikäli niillä olisi muutoin sama tunnus.
 
^Ok. Kiitoksia paljon. Tämä selventää todella paljon.

Palataan paluumatkaan, välillä Tpe-Ol. Yöpikajuna P273; määräasema Roi.

Veturi: punainen Sr1, nr. 3053. Veturi nähty sitä ennen Tpe.

Omavaunu: Ein 23239, vm-83.

Konduktöörinvaunuja 2 kpl, joista toinen tyhjillään: Efs (?) 24205. 2. konduktöörinvaununa, ja muistiinpanoista ei selviä että oliko tämä tyhjillään.

Toinen konduktöörinvaunu oli junassa Efs 24302. Muutettu 6/-12. Yksi edellinen merkintä oli ollut EFit 23566. Merkinnöistä ei selviä se, että kumpaa näistä edellisistä merkintä käsitti.

Ol jäi yksi kappale tyyppiä sininen avomallinen autovaunu. Saattajana vaihtotöissä Dv12 nr. 2640.

---------- Viestit yhdistetty klo 14:39 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 14:37 ----------

Junassa oli 13 vaunua (P273). Junankulku jäi paluulla hieman epätarkemmin seuraamatta. Mutta oletan junan pysyneen suunnilleen aikataulussaan. Junan tuloa Tpe (Hki-Tpe) ei nähty eikä seurattu.

---------- Viestit yhdistetty klo 14:41 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 14:37 ----------

II konduktöörinvaunut esitiedot vielä saatiin, merkintäalustana junalippu sekä maksukuitin tosite. 2. konnarinvaunu oli edellisesti ollut EFit 23562. Valm. Hki, vm-85. Vaunu oli sama kuin Efs 24205, tämän merkinnän pohjalta.

---------- Viestit yhdistetty klo 14:44 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 14:37 ----------

^^^Junan S94 eli Pendon tulo- & lähtölaituri oli ollut Jy, poikkeuksellisesti siis 2 (-kun se on normaalisti 1). Tpe oli laituri 4.

---------- Viestit yhdistetty klo 16:06 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 14:37 ----------

Lisätään vielä tarkistettu & varmistettu tieto paluuyhteyden lipunhinnasta: 35,38€. Paluu Jy-Ol via Tpe, Pko, Sk, Lpa, Kok, Yv.
 
Viimeksi muokattu:
Eilen ajettua; Ol-Kem. Yhteys: P713. Lipunhinta: 10,50€.

Kaksi junakohtausta, joista ensimmäisessä P713 odotti vastaantulevaa tavarajunaa.(!) Edessä Dv12-pari, väri pun. Nr:t ei saatu, koska ei ollut juuri käytännön mahdollisuutta.

Toinen junakohtaus koitti joko Olhava taikka Mys. Se, kumpi lähempänä Kuivaniemeä. P713 ohitti ja vastaantuleva odotti.

Junan kulusta: lähtölaituri 2, tulolaituri 1. Junan lähtö aikataululleen, saapuminen +5 min.

Edelleen merkintöjen epäselkeys vaivaa, joten palataan vaunukohtaisiin yksilötietoihin myöhempänä. Veturi kuitenkin oli Sr1, nr. 3025, väri pun.

---------- Viestit yhdistetty klo 14:09 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 11:04 ----------

^P713: Junan vaunujen lkm= 6 kpl. Viimeinen vaunu oli järjestyksessä nr. 7.

---------- Viestit yhdistetty klo 14:14 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 11:04 ----------

Vielä lisäksi muutama spefinen tieto, koskien P713, Ol-Kem: matkapvm. 29.7.-13 (kl. 17.32-18.36).
Konduktöörinvaunu: EFit 23547. rak.vm -85.
Omavaunu: Ein 23234, vm-83.
Rav. vaunu: Rkt 23831, vm-86. Railerin palvelu(j)a käytetty.

---------- Viestit yhdistetty klo 14:20 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 11:04 ----------

Mys (Mkg) junakohtauksen toinen osapuoli ilmeisesti Kolarista (Kli) tullut yöpikajuna. Muistaakseni 1. Roi:sta lähtevä yöpikajuna olisi kl. 18.00 aikaan, mikä tietysti voinut hyvin muuttuakin. Kem se (P266) on ollut klo 19.25-45 aikoina, aikataulun mukaan muutellen eri vuosina.

---------- Viestit yhdistetty klo 14:27 ----------
Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 11:04 ----------

Olhava (Ova) tasan 50% ½-matkassa välilä Kem-Ol/Ol-Kem; 53 km kumpaankin (suuntaan).
 
Viimeksi muokattu:
Erillisiä juna- ja veturihavainnointeja Kem-Lla-Tor ympäristössä.

Erillisvaroitus ja huomio:!: -missään nimessä ei kannata ylittää rataa, tarkasti kumpaankin suuntaan tähystämättä! Yksittäinen veturi voi kulkea suurella nopeudella... Radan ylitys tulee tehdä pikaisesti, sillä nyt, kun olen sen huomannut: Pendolinot ovat todella hiljaisen huomaamattomia lähestyessään.

Tästä pitäisi minun mielestäni paremmin varoittaa, kaikkia radan likeisyydessä asuvia.

---------- Viestit yhdistetty klo 20:04 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 19:58 ----------

Dv12 -havaintoja: veturipareina nr:t 2650 & 2511. "Tyhjänä", vailla vaunuja (ei tyhjiä vaunuja, taikka täysiä).

Edelleen puujunan vetäjinä: nr:t 2620 & 2530.

Torniossa nähtiin ylikulkusillalla yksinäinen nr. 2659, pysähtyneenä.

IC-junan edessä; mm. Sr2 nr. 3212.

Pikajunien edessä havattua: Sr1: nr. 3006, nr. 3056.

Kaikki havainnot sillä tavoin varmistamattomia, että virhehavaintoja (väärinlukua) voi niissä esiintyä. Itse veturityypit voi tunnistaa hyvinkin helposti. ;)

---------- Viestit yhdistetty klo 20:08 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 19:58 ----------

Erillishavainto: en tarkalleen tiedä miten puujunia lastataan. Tarkkaan ottaen jotkin pitkät puutavarajunat lähestyvät hyvin hitaasti; oletan tällöin niiden nopeutena olevan 35 km/t. Vaunujen lukumäärän sekä veturien numerot saa silloin talteen hyvin helposti.

Kun junan nopeus on esim. 80 km/t, vain hyvä havainnointikulma sekä ajoitus voi tätä asiaa auttaa/pelastaa.

50 km/t nopeudella kulkevia junia, käsittääkseni pystyy sentään vielä jokseenkin paremmin hahmottamaan/taltioimaan merkintöinä.

---------- Viestit yhdistetty klo 20:13 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 19:58 ----------

Tivoli! Palataan tässä vielä kerran takaisin siihen! Kuinka saatoinkaan tämän unohtaa?

Lähdettiin junaan lämpötilan ollessa, n. 26.5'C. Tullessa Kem oli ilma jo ehtinyt muuttumaan, mikä tapahtui Simon kohdalla. Käytiin Tivolissa, ja loput laiteliput (lkm= 3 kpl) tuli siinä samalla käytettyä.

Kem ajettua, seuraavat huvilaitteet: Giant Wheel, Roller Coaster, MegaFlip. Erikoista: väkeä oli vähän, mutta viime ajelulla saatiin "varsin lohduttavaa matkaseuraa".. ;)

Suomeksi: Maailmanpyörä, Vuoristorata, Pirunkeinu... :twisted:

---------- Viestit yhdistetty klo 20:19 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 19:58 ----------

Seuraavia paikkoja missä käytiin: Tervola, Simon Maksniemi. Haaparanta. Käynnit luonteeltaan "työluontoisia". Mitään muuta juniiin ja junaliikenteeseen liittyvää, ei niissä ole - joitain erillisiä, mahdollisia junaliikenteen havaintoja lukuunottamatta.
 
Viimeksi muokattu:
Paluu takaisin "arkeen". ^"Entiset jutut unohdettu"; lähinnä tärkein syy edelliseen "kiehahdukseen" ollut responssin puute. Ymmärrän sen kyllä. :)

---------- Viestit yhdistetty klo 21:03 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 20:59 ----------

Uutta pongausta pukkaa. Ol-Jy via Yv & Sk. Tullessa Lpa eli Lapualla; (IC-58) oli käynnissä pesismatsi -eli pesäpallo-ottelu. :cool: Iltapaikkarilla tullessa, H486 - paljon Keuruulle (Keu) jääviä varushenkilöitä. Tässä tapauksessa kaikki vastaantulleet ja asemalle jääneet miespuolisia. Keuruun palveluspaikka suljetaan toimintayksikkönä piakkoin. Keuruulla siis pioneeripataljoona; ErPionPat.. (?) Muistomerkkkimonumentteina havaittu it-tykkejä; sekä Keu että Hpk. Tullessa Sk-Jy ei junakohtauksia todettu olleen lainkaan. H486 oli Dm12 no. 4412. Väri pun/hopea.

---------- Viestit yhdistetty klo 21:11 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 20:59 ----------

Lipunhinta 30,68€. Matka-aika; klo 15.00 - 22.27. Juna tuli pääteasemalle Jy etuajassa, n. 4-5 min. Vain yksi Dm12 -vaunuyksikkö. Matka sujui muutoin erittäinkin mukavasti, eikä siitä mitään ikävää sanottavaa saata pahalla tahdollakaan löytää. ;-D

---------- Viestit yhdistetty klo 21:17 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 20:59 ----------

Ol-Yv korvaava bussiyhteys; Pohjolan Matkojen #46. Auto vaikutti Star502:lta, mutta tästä ei täysin varma olla voi. IC-58 Yv-Sk; veturi oli Sr2 -tyypin nro 3232. Omavaunu uudistettu ja vihreällä värillä sisustukselta; Edb 28440 - ent. Ed 28060. Uudistettu 9/-11. Konduktöörinvaunu ja rav. vaunu Rk 27810, valm. Tku vm.-97. Kokkolassa (Kok) nähty lisäksi useita Sr1 -tyypin sähkövetureita, kuten mm. nro 3060. Junakohtauksia ei pystytty havannoimaan. :( Kok jälkeen junannop. oli 160 km/t.

---------- Viestit yhdistetty klo 21:20 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 20:59 ----------

IC -junakohtaus Kok: veturina Sr2 -tyypin nro 3238.

---------- Viestit yhdistetty klo 21:23 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 20:59 ----------

Lisäksi oteltu matkan varrelta; mm. Hpk - useita korkealaatuisia junakuvia tasokkaammalla kuvauskalustolla, kuten mitä koskaan kertaakaan tähän mennessä.:eek:
 
Viimeksi muokattu:
Paluusuunnitelma Jy-Ol on tämä seuraavanlainen: 1. P911, Jy-Pm 2. IC73, Pm-Kuo/Ilm 3. H495, Ilm-Yv 4. IC49, Yv-Ol. Osan näistä kohdista voipi huoleti kysymysmerkillä varustaa... :confused: :???: Niin joka tapauksessa: lähtöaika on klo 13.45. Paluuaika koittaa klo 20.04. Edellä esitetyt pitäisi kulkeman joka päivä. La olisi ollut kaikkein otollista IC73:n suhteen... :-o
 
Viimeksi muokattu:
Takaisin
Ylös