Baselin raitiovaunuja kesällä 2009

Toki tuo Rattivaunun ottamassa kuvassa esiintyvä auto 589 voi olla "astetta uudempi".

Sveitsissä on ymmärretty, että asianmukaisesti huollettu (bussi)kalusto kestää käytössä pitkäääään.
VBZ:n sarjan 568 - 593 loppupää on vuodelta 1990. Mersu-nivelet (dieselit) on säästetty johdinautoliikennettä paikkaaviksi vara-autoiksi. 9.7. neljää autoa tarvittiin linjalle 34. Yleensä nuo seisovat varikkohallissa. Kuten VBZ:n kalusto muutenkin, nuo ovat todella siistissä kunnossa.
 
Tosiasiahan on se, että siistin ja hyväkuntoisen kaluston käyttäminen joukkoliikenteessä vaikuttaa niin matkustusmukavuuteen kuin koko joukkoliikenteen imagoon. Suomessa tätäkään ei line ymmärretty, voihan pääkaupunkiseudullakin ihailla päivittäistä romurallilla...
 
Takaisin
Ylös