Bussien kunto

*köh köh* kuten myös se ilmastointi, taas pari viikkoa ollut jatkuva köhä ja kurkkukipu, kylmyyden ja vedon takia. Pääasia että matkustaja viihtyy sen 10-15 min. jonka viettää matkustamossa :redface:

Aika paljon on linjoja joilla joutuu matkustamaan 30-60min matkoja, kyllä tuonpituisella matkalla kaipaa jo toimivaa ilmanvaihtoa. Itselleni on sinänsä aivan sama onko kyseessä koneellisesti ilmastoitu vai manuaalisesti (kattoluukut, sivuikkunat, kattokanavapuhallus) ilmastoitu bussi. Aina välillä joutuu matkustamaan sellaisissa ilmastoimattomissa busseissa joissa kuljettaja ei ole viitsinyt avata edes kattoluukkuja tai sivuikkunoita. Toki matkustajat voi nuo avata itsekin, mutta mielestäni kuljettajankin pitäisi nuo huomioida jos matkustamossa on todella kuuma. Joillekin kuljettajille tuntuu riittävän kunhan ohjaamoaitiossa on sopiva lämpötila, matkustajista viis!
 
joissa kuljettaja ei ole viitsinyt avata edes kattoluukkuja tai sivuikkunoita.

Veolialla ainakin on muutamia autoja, jossa kattoluukut on ruuvattu tai pultattu kiinni, esim. 300-sarjalaisista scaloista löytyy monia yksilöitä joissa kattoluukkuja ainakaan viime kesänä ei saanut auki, tästä kesästä en tiedä, sillä en niillä matkusta tunkkaisuuden vuoksi. :mad:
 
Tänään 21.55 lähtenny 45 Kampista (auto HelB1304). Bussiin tuli vahvasti humalassa oleva nainen joka oksensi bussin takapenkeille. Nainen jäi linnankoskenkadulla pois. Kuljettaja katsoi peileistä että tapahtuiko jotai ja pysäytti bussin Kuusitielle ja meni tarkastamaan asian. Soitti heti varikolle ja ilmoitti asiasta mutta uutta bussia ei saatu tilalle niin lyhyessä ajassa. Haluisin tietää että talentavatko bussissa olevat kamerat talteen asiat jotta nainen saadaan vastuuseen asiasta!

Tänään, 30.6., 1304 oli taas liikenteessä, linjalla h39.
 
Keskiviikko 17.7.

Tuskin videosta jää mitään epäselväksi..
Nobina Finland 428

No, viestistäsi ei ainakaan selvinnyt muuta kuin mistä bussista on kyse. Videosta mulle jäi epäselväksi ainakin se, miksi jonkun herätyskello soi. Vai oliko se joku varoitusääni? Ja miksi bussi pysähtyi moottoritielle? Hajosiko se? Miten? Selväksi tuli oikeastaan vain se moottoritielle pysähtyminen...
 
Se, mikä minua eniten tässä koko tapauksessa ärsyttää on se, että kuski yrittää väkisin ajaa, vaikka hälytysääntä soi joka tuutista :mad:

Videosta mulle jäi epäselväksi ainakin se, miksi jonkun herätyskello soi. Vai oliko se joku varoitusääni?

Tuo herätyskellon ääni on tosiaan Volvon varoitusääni tuon mallisarjan aikana.
 
Viimeksi muokattu:
Se, mikä minua eniten tässä koko tapauksessa ärsyttää on se, että kuski yrittää väkisin ajaa, vaikka hälytysääntä soi joka tuutista :mad:

Tuossa autosarjassa on niin usein tuo varoitusääni ja "tarkista alustan datayhteys" "tai moottorin tai minkä tahansa" tarjolla, että koskaan ei voi tietää pitääkö se (ääni) ottaa vakavasti vai ei :roll: Tuo miedompi varoitusääni (Volvon perinteinen pimputus) johtuu siitä, että käsijarru on pois päältä, kun moottori on sammuksissa.
Yrityksen kanta asiaan on se, että sillä voi ajaa niin kauan kun se liikkuu, kuten tässäkin tapauksessa ;)
 
Viimeksi muokattu:
Tuossa autosarjassa on niin usein tuo varoitusääni ja "tarkista alustan datayhteys" "tai moottorin tai minkä tahansa" tarjolla, että koskaan ei voi tietää pitääkö se (ääni) ottaa vakavasti vai ei :roll: Tuo miedompi varoitusääni (Volvon perinteinen pimputus) johtuu siitä, että käsijarru on pois päältä, kun moottori on sammuksissa.
Yrityksen kanta asiaan on se, että sillä voi ajaa niin kauan kun se liikkuu, kuten tässäkin tapauksessa ;)
No tuota, varoitus summerit pitää kyllä aina otta vakavasti :mad: Se on sitten osaavan(lue asioista selvää ottaneen) kuljettajan asia onko mahdolliset varoitustekstit sellaisia että ajoa voi niistä huolimatta jatkaa :lol: tuossa tapauksessa ei näköjään voinut ;) ps. onneksi olen eri firmassa töissä
 
Tuossa autosarjassa on niin usein tuo varoitusääni ja "tarkista alustan datayhteys" "tai moottorin tai minkä tahansa" tarjolla, että koskaan ei voi tietää pitääkö se (ääni) ottaa vakavasti vai ei :roll: Tuo miedompi varoitusääni (Volvon perinteinen pimputus) johtuu siitä, että käsijarru on pois päältä, kun moottori on sammuksissa.

Täytyy kyllä myöntää että Volvo on ykkössijalla "rakenna raivostuttavin varoitusääni"-kisassa. Klassisesta volvo-kellon pimputuksesta herätyskelloon ja tämä viimeisin sumutorvi... Välillä tuntuu että volvo-kuljettajan vakiovarusteena pitäisi olla earit ;)
 
Täytyy kyllä myöntää että Volvo on ykkössijalla "rakenna raivostuttavin varoitusääni"-kisassa. Klassisesta volvo-kellon pimputuksesta herätyskelloon ja tämä viimeisin sumutorvi... Välillä tuntuu että volvo-kuljettajan vakiovarusteena pitäisi olla earit ;)
Ei nuo kyllä vedä vertoja Scania-Ikaruksen (lähes aina aiheettomalle) moottoritilan palovaroitukselle :lol:
 
Voisin kuvitella, että ne varoitusäänet on tarkoituksella sävelletty ärsyttäviksi, jotta olisi yksi syy lisää lopettaa ajaminen...

Oma suosikkini on tällä hetkellä kenties Volvo 8700:n "sorsa". :) 4-sarjan Scanian jarrupainevaroituspilli taas on inhottavammasta päästä.
 
Takaisin
Ylös