- Liittynyt
- 9 Heinäkuu 2018
- Viestit
- 62
Miksi kokeilla biokaasuraitiovaunuja kun sähköt on jo vedetty..?Ehkä voisi myös kokeilla biokaasuraitiovaunuja. Sekä hybridibusseja.
Hybridibussejahan muutama on jo ollut, miksiköhän niitä ei enää näy?
Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom.: This feature may not be available in some browsers.
Miksi kokeilla biokaasuraitiovaunuja kun sähköt on jo vedetty..?Ehkä voisi myös kokeilla biokaasuraitiovaunuja. Sekä hybridibusseja.
Onko siitäkään nyt oikeasti mitään hyötyä ja tekeekö sillä tiedolla oikein mitään? Auton sisällä se kuitenkin 99% autoista lukee esimerkiksi palautetilannetta varten (johon toimii nykyään pitkälti HSL:n oma palautelomakekin) ja kyllä ainakin omasta mielestäni lukee aivan riittävän kokoisesti niin sivussa kuin perässäkin.Olisi kiva, jos bussien kyljissä olisi liikennöitsijöiden logot enemmän näkyvillä. Nykyään ei kaukaa erota, minkä liikennöitsijän bussi tulee.
Se on varmaan just se mitä HSL haluaa ja on sopinutJunassakin vr logo ihan pienellä edessä ja HSL logo 2x VRn logon kokoinen.Olisi kiva, jos bussien kyljissä olisi liikennöitsijöiden logot enemmän näkyvillä. Nykyään ei kaukaa erota, minkä liikennöitsijän bussi tulee.
Tavalliselle bussinkäyttäjälle ne on kaikki HSL:n busseja ja selkeyden kannalta on paras että kaikki ovat samanlaisessa tilaajavärityksessä.Olisi kiva, jos bussien kyljissä olisi liikennöitsijöiden logot enemmän näkyvillä. Nykyään ei kaukaa erota, minkä liikennöitsijän bussi tulee.
Niinpä. HSLlle ne valitukset ja muut kuitenkin menee jne.Tavalliselle bussinkäyttäjälle ne on kaikki HSL:n busseja ja selkeyden kannalta on paras että kaikki ovat samanlaisessa tilaajavärityksessä.
Huono idea. HSL:n ja keskivertokäyttäjän kannalta on varmasti parempi, että busseilla on yhtenäinen ja selkeä ulkoasu. Ja tuo vasta sekavalta ja rumalta näyttäisi, jos bussissa olisi kaksi keskenään visuaalisesti yhteensopimatonta väritystä, HSL:n ja liikennöitsijän. Liikennöitsijän logot näkyvät jo aivan riittävän selvästi esillä niin, että kenellekään jota syystä tai toisesta kiinnostaa, matkustaako Nobinan vai Koiviston auton kyydissä, tuskin jää epäselvyyksiä. Kiinnostaisi näistä sinun ehdotuksista kuulla perustelua, millä tavalla ne mielestäsi hyödyttäisivät suurta osaa joukkoliikenteen käyttäjistä?Ehdotin tätä liikennöitsijöiden logojen näkymistä paremmin jo tämän ketjun ensimmäisessä kommentissa. Mutta olisi parempi, jos tilaajaväritystä ei olisi otettu koskaan käyttöön. Tai entä jos HSL:n vaaleansininen peittäisi vain etuosan (keulan ja kyljen etuoveen asti) ja muu osa olisi tuottajaväritystä?
Kunnes linjat kilpailutetaan ja siitä Nobinan linjasta tulee Pohjolan linja. Kyllä tuo aika nopeasti sekavaksi menisi. Sitä paitsi kun HelBin sinisiä ei enää ole, taitaisi kaikkien yhtiöiden omat väritykset olla muutenkin pelkkiä kokovalkoisia vain erivärisellä raidalla tai logolla siellä täällä.Tuottajavärityksestä on se hyöty, että saattaa nähdä jo kaukaa, onko jokin bussi mahdollisesti oman linjan bussi. Jos on esimerkiksi kävelemässä bussipysäkille, siinä pysähtyy Pohjolan Liikenteen värityksessä oleva bussi, ja tietää aikovansa käyttää Nobinan bussia, voi päätellä, ettei myöhästynyt bussista, vaan oma bussi on vasta tulossa.
Suurin osa matkustajista ei osaa sanoa, mikä yhtiö liikennöi heidän käyttämänsä linjaa, mutta kivempi minusta, että osa kuitenkin voi nähdä jo kaukaa, onko jokin bussi mahdollisesti oman linjan bussi vai ei.
Ja etenkin ulkopaikkakuntalaisena se vaikuttaa vähintäänkin hieman sekavalta, jos kaikilla liikennöitsijöillä on omat värityksensä.Kunnes linjat kilpailutetaan ja siitä Nobinan linjasta tulee Pohjolan linja. Kyllä tuo aika nopeasti sekavaksi menisi. Sitä paitsi kun HelBin sinisiä ei enää ole, taitaisi kaikkien yhtiöiden omat väritykset olla muutenkin pelkkiä kokovalkoisia vain erivärisellä raidalla tai logolla siellä täällä.



Juu, kiitos eiPuolet ja puolet idea ei omaan silmään näytä kyllä yhtään hyvältä ja enemmänkin erittäin sekavalta. Toki eri mieltä saa aina olla, mutta esimerkiksi Pohjolan Liikenteen väritys olisi hirveän ahtaasti tuossa, vaikka sinistä kaarta siirtäisi eteenpäin. Koiviston Autonkin väritys olisi hyvin ahtaasti, jos otetaan huomioon, että suurimmassa osassa autoja on kolme ovea. (Tajusin vasta jälkikäteen, että kuvan autossa on vain kaksi ovea ja en nyt jaksa enää vaihtaa toiseen.)
Näytä liitetiedosto 11112Näytä liitetiedosto 11111Näytä liitetiedosto 11110
Itse en diggaa. Tekee koko joukkoliikennebrändistä entistä sekavamman.Puolet ja puolet idea ei omaan silmään näytä kyllä yhtään hyvältä ja enemmänkin erittäin sekavalta. Toki eri mieltä saa aina olla, mutta esimerkiksi Pohjolan Liikenteen väritys olisi hirveän ahtaasti tuossa, vaikka sinistä kaarta siirtäisi eteenpäin. Koiviston Autonkin väritys olisi hyvin ahtaasti, jos otetaan huomioon, että suurimmassa osassa autoja on kolme ovea. (Tajusin vasta jälkikäteen, että kuvan autossa on vain kaksi ovea ja en nyt jaksa enää vaihtaa toiseen.)
Näytä liitetiedosto 11112Näytä liitetiedosto 11111Näytä liitetiedosto 11110