Vaikka Koivisto nyt kopioisi liiketoimintamallin 1:1, se ei kuitenkaan pystyisi tuomaan olemassaoloaan suuren yleisön tietoisuuteen – siihen ei mikään markkinointikassa riitä. Aika moni muu firma lie vastaavanlaisissa vaikeuksissa.
Vaikka markkinointikassaa löytyisi niin paljon, että konseptin saisi tuotua kansan tietoisuuteen, niin toiminnan saaminen voitolliseksi olisi silti vähintäänkin vaikeaa. OnniBus.com on jo houkutellut busseihin valtaosan aiemmin piilevänä olleesta kysynnästä eikä toinen samalla liiketoimintamallilla toimiva firma enää tekisi sitä kokonaiskakun kasvatusta, minkä OB teki. Jos nykyiset matkustajat sitten jaettaisiin tuplamäärään busseja, niin lopputulos olisi vain, että kaikki tekisivät tappiota. Kukaan ei halua polttaa markkinointikassojaan, jos odotettavissa on vain tappiota. Monilta perinteisiltä suomalaisilta bussifirmoilta kartellisakot vielä polttavat ne vähätkin kassat, joten tuohon touhuun lähtijän pitäisi olla joku ulkomainen toimija.
Perinteisillä suomalaisfirmoilla on pahana rasitteena myös vanhat monopoliajan reitit, jotka kiertävät kaikenlaisia maitolaitureita. Esim. Koiviston Auto -yhtymällä Helsinki - Jyväskylä -väli kestää nopeimmillaan 4 tuntia 15 minuuttia (paitsi yöllä menee vielä 5 min nopeampi vuoro). Juna vie nopeimmillaan 3 tunnissa 9 minuutissa ja OB:n melkein kaikilla vuoroilla kestää 3,5 tuntia. Vaikka Koivarin kyydissä pääsisikin halvalla, niin selvästi pidempi matka-aika ei houkuta.
Kansainvälisesti kaikki muuten eivät kilpaile samanlaisella konseptilla kuin OnniBus.com. Euroopan suurin pikavuoroyritys FlixBus rantautuu vähän ennen vappua Ruotsiin ja siellä mm. jo ostetut liput voi peruuttaa tai vaihtaa ilman kuluja, jalkatilaa on kunnolla ja lipun hintaan kuuluu kolme ruumaan laitettavaa matkatavaraa.
Jos kilpailu avautuu rautatiepuolella, niin siellä potentiaalia kokonaiskakun kasvattamiselle on vielä, koska on varmasti olemassa matkustajia, jotka olisivat valmiita matkustamaan junalla hinnan ollessa kohdallaan, mutta eivät harkitsekaan kaukobussia vaihtoehtona.