Aijai, valitettavaa. Mutta en ihmettele. Pölhölän Liikenne on jotenkin niin vakavamielisen oloinen firma.
En toki viitannut PL:ään. Tämä oli muualla.
Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom.: This feature may not be available in some browsers.
Aijai, valitettavaa. Mutta en ihmettele. Pölhölän Liikenne on jotenkin niin vakavamielisen oloinen firma.
Mistäs tämä "tieto" on peräisin, jos ihan uteliaisuuttani kyselen?Pohjolan Liikenteellähän ei lääkärintodistus riitä todisteeksi sairaudesta. Haukut tulee jos erehdyt sairastumaan.
Vaikka tässä ketjussa moni kuljettaja onkin sanonut, etteivät työajat ole ongelma, niin useiden pääkaupunkiseudun liikennöitsijöiden johdon mielestä asia on toisin. Vaikka kuljettajat saavat korvauksen pitkistä tauoista, ei niitä lasketa työaikaan, joten 8 tunnin työpäivän takia voi joutua olemaan työpaikalla 12 tuntia (esim. ajoa 6 - 9.30, 11.30 - 13 ja 15 - 18). "Pakkotauot" käyvät tylsiksi ja erään sanonnan mukaan "ei se työ mitään, mutta se työn odotus".
Liikennöitsijät toivoisivat tilaajan lisäävän keskipäiväliikennettä, jolloin 12 tunnin työpäivään voisikin saada 11 työtuntia. Tilaajan kannalta ei kuitenkaan ole mielekästä lisätä liikennettä vain työllistämismielessä, kun kysyntäpiikit on kuitenkin selvästi ruuhka-aikoina.
Tässä Vartin juttu (+lukijakeskustelu) bussinkuljettajan ammatin vähemmän houkuttelevista piirteistä (ja vaikka kuljettajan toiminta olikin kiellettyä, niin ei ihme että hermosauhut olivat tarpeen tuollaisella juoppokuljetusmatkalla...):
http://www.vartti.fi/artikkeli/49116675-12de-4c1c-a6ce-b44854fde914
En kyllä näe mitään viisaampaakaan ratkaisua tilanteessa jossa kuljettajan hermot pettävät. Ei hermorauniona kannata ainakaan yrittää kaahata aikataulua kiinni, eikä välttämättä ajaa ollenkaan. Ja jos matkustajia ei kiinnosta liikkuminen vaan jumittaminen, niin sitten jumitetaan.