Crotramin testaaminen Helsingissä

Patria deal? Certainly if a war breaks out Helsinkians would hate to ride with trams associated with that type of events. Crotram seems to be a good tram, and even though there is or not Patria deal trade in the background, it should have no matter of which new trams Helsinki eventually accepts. Maybe this Patria link should be investigated.. Anything else Croatia would perhaps like to buy from Finland? :cool:
 
I have booked my flight to Helsinki for Sunday, 1st June.
Does anybody know if Crotram 2263 will still be in Helsinki (and running) at that time (Monday, 2nd June)?
:p
 
I have booked my flight to Helsinki for Sunday, 1st June.
Does anybody know if Crotram 2263 will still be in Helsinki (and running) at that time (Monday, 2nd June)?
:p
My plans have changed - I will come to Helsinki on Tuesday, 3rd June.
Is there maybe any change in the test period of 2263, and it will still be there at that time? :p
 
What I have been told is, that the last day of operation on route 6/8 is 30.5.
What happens then ???
 
It happened today. :D
The very last ride of 2263 in Helsinki, and I was lucky enough to be a part of it.
Thanks to everybody that made it possible, and particulary to the people of HKL that gave the permission.
I have posted the topic in Croatian forum - "The last ride of 2263 in Helsinki":
http://www.zeljeznice.net/forum/viewtopic.php?t=7582

I hope that everybody will understand the pictures :D
(the introductory text is just explaining the circumstances and preparations)
 
It happened today. :D
The very last ride of 2263 in Helsinki, and I was lucky enough to be a part of it.
I'm happy for you STIB that you managed to ride with ”your” tram here in Helsinki. It is worth for having the ride after so long trip as flying to Helsinki.

I followed 2263 during the last two days in regular service, mostly by shooting video footage from both in and out side of the unit. So something is documented. Unfortunately my camera is old and not HD, but still DV – with some problems with recording voice. :(

What was the actual reason for still having that test run?

Antero
 
http://www.zeljeznice.net/forum/viewtopic.php?t=7582

Maanmainiota Googlen kroatia->suomi käännöskonetta käyttäen saamme seuraavanlaisia kirjoituksia esille kroatialaiselta sivustolta, ja meille tutulla kielellä:

---

Kuten olen jo raportoitu (ja sen on määrä on foorumi), olen tänään saapui Helsinki (työ ei ole mitään yhteyttä tramvajima).
Because I ja suomi foorumi satunnaisesti kysyi jotain ja sen jälkeen kaikki oli käymässä meidän 2263-probnim kestää, tietenkin, että asianomaiset minulle, onko minulla saapuvat ajoissa nähdä ga liikenteessä.
Mukaan vastaukset olen saanut, näytti ole onnea - viimeksi säännöllisesti näkyvät linjan 6 / 8 (aika-taulukko 51) oli viime perjantaina ja sen jälkeen, että se olisi aloitettava uudelleen prosessiin ja valmistautua paluumatkalla.
Mutta onneksi (minulle, ja foorumi), jotain on zapelo tilauksia kuorma-auton, ja erottamalla alkaa vasta huomenna (keskiviikkona). Niinpä minulle perjantaina kysyi juuri, kun pääsimme koneeseen ja onko olin kiinnostunut toisen aikavälillä.
Tietenkin olin kiinnostunut, onneksi olin vielä pari kuukautta sitten rezervirao lentokoneella, joka saapui ajoissa löytää ennen 15:00, remizi Koskela.
Vozio on Tero Hagberg, hänen nimensä on mainittu jossain keskusteluja foorumilla, ja tulossa hyvin pričljiv. Liittymällä meille ja yksi päämiehet HKLu (valitettavasti en zapamtio nimi), jotka antoivat luvan tämän izvedemo. Lupa on saatu, ja Koncara ja (myös onneksi), vakuutus ei ole vielä päättynyt.
Voisin valita, suorita rivillä 6 tai 8, olin valittiin, koska 6 kulkee keskellä kaupunkia.

Nyt aion vuonna seuraavat virat esittää vain muutamia kuvia, ajo-, jalostus-elokuvien todennäköisesti ei ole aikaa, kunnes viikonloppuna (vaikka olen tullut tänne ja tehdä jotain), ja loput tramvajima Helsingissä on Putopisima.
---
Mitä muuta sanoa?
Kokemukset ovat pääosin jo kirjoittanut - ei vain foorumin.
Todellisuudessa me osoitti, raitiovaunulla kuin erittäin hyvä. Se ei ollut mitään vika, että matkustajat ovat tyytyväisiä, mutta ei mitään todellista talven niin, että se ei voinut tarkistaa käyttäytymistä erittäin alhaisissa lämpötiloissa.
Kun lopullinen päätös (julkaistaan, kun kilpailu) on ratkaisevan tärkeää, jos CROTRAM olla: a) lyhyempi, b), joissa on enemmän paikkoja istua, c) tiši (ajatuksia siitä, moottorin melun ja siirto), ja luultavasti tärkein tekijä, että päätöksessä olisi hinta (ja rahoituksen mahdollisuuksia, kuten leasing) ja nopeutta.
Helsingissä tramvajska laajemman verkoston, vanhojen raitiovaunujen tulee vähitellen preskupi kunnossapidon ja uusia tarvitaan nopeasti.

Kuten alussa sanoin, jonka jälkeen enemmän elokuvia ...
---
At parhaalla mahdollisella tavalla, olet löytänyt tarina meidän tramvaju Helsingissä. With avulla intuitions ja Fortune, jotka pripomogli erinomaisen valmistelun tämän aikavälillä, nyt meillä on mahdollisuus nähdä tämän todella ainutlaatuisia valokuvia. Bravo kaikille!
---
Kiitos, STIB
Olin erittäin iloinen, että olette mies onnistui ohittaa toisen 2263 Helsingissä, ja jopa enemmän, mitä olette kuitenkin, ja provozao hänen kanssaan. Končareva joukkue olisi odletiti on edelleen Helsingissä perjantaina, mutta en tiedä syitä, miksi aika on viivästynyt huomenna aamupäivällä. Vračaju on 8 päivää, sitten raitiovaunun odotetaan keV-idučeg vuonna keskellä viikkoa.
Kollegani eivät usko minua, kun olet kertonut minulle, että te vozio kanssa 2263, ja hän heti vaati kolegu Helsingissä, jotka sanoivat, että raitiovaunu vozio viimeinen päivä perjantaina, ja että tänään VOZI NO.
Minulle on kerrottu, että henkilöt, joilla tällaista tietoa ei šalio, ja olen odottanut večerašnje kuva.
Mutta olin oikeassa.
---
Meillä kasvaa kockasto sydämessä - ajde, että me myymme jotain lännessä. Meidän on pidettävä FIGE ...
Kuten bučnosti toivon, että ratkaisu lopulta soveltaa kotonaan

Älä meidän sulattaa sellaista sauna!
---
Jokainen honor, valokuvat, mukaan oman työn ja zalaganju for the forum, oletteko ehdottomasti ansainnut aikavälillä juuri sinua varten. Olin hyvin iloinen, että olette provozao kanssa 2263 Helsingissä, joten voit verrata niitä meidän ratoja.

Nyt voit avata uuden taulukon, ajo-6-ci kanssa helsinkiju vuonna 2200.
Kuka tietää, jotka saattaa mennä pois, ettei koskaan nezna

Olet todella samaa mieltä seabralom, että ei ole loppua lijepšeg aiheista kuvia ja tarinoita kotimaan čovijeka, jotka tietävät, mikä toimii.
Jokaisen kunnia jälleen kerran tuskin odottaa filmiće, ja yksi kysymys, oletteko hieman jalo maalattu heidän remizu sisällä? Se tuntuu minusta melko moderni ja puhdas.
---
Humphrey, hieman kysymys, vain kopka minulle, näen, että niiden raidat toimivat, mukaan Tvom lausunnon, mikä on niiden tila-rata, paremmin, keskimäärin sama tai huonompi kuin ZG. Jos taide on aiheellista voittoa tarpeeksi vaikutelmia siitä.
---
Mitä olen nähnyt Zagrebissa olisi Called Bad (per ulkonäkö), mutta se ei ole todellakaan, että ajo tuntuu. On kuitenkin ehkä syytä Crotrama, računam että aion ratsastaa huomenna muut tyypit, ja sitten voin verrata.
 
Hey STIB and other friends in Croatia.

”Compact” organised a machine translation of your discusson chain of the STIB's ride with 2236 in Helsinki. It is a bit funny, but gave us some ideas about what you are writing about.

Unless STIB gives you hi's idea of the track condition in Helsinki, I can give you my feelings in comparing Crotram and our trams.

As mentioned, Crotram has quite high noise from bogies, possibly from the transmission system (gearbox?). It can be heard both outside and inside. But Crotram takes the track smoothly - thaks to the rotating bogies. Still Crotram wriggles but only slightly. In the crossings the clatter is less than with Variotram. But for the minor noise insulation, the clatter inside is nearly same level as in Variotram.

Variotram is quiet inside, but nearly terrible outside in crossings. As Variotram has practically rigid (non-rotating) bogies, it is quite unconvinient in curves. Helsinki network do not have transition curves, so there is lateral jerk in all curves.

The elder Finnis built articulated trams (based on Düwag GT6) take the local trackwork quite nicely with fully rotating bogies. Clatter in crossings is at same level as Crotram – this is a subjective feeling, not a measure.

The most quiet ones are the old Mannheimers. They weigh less than the Finnish built trams and they have rubber insulated wheels. By other points they are quite similar to the Finnish ones.

Helsinki will call for tenders for possibly 60 trams in autumn. Reliability is an important aspect, this is our education from the Variotrams. But also we need to have efficient trams, measured as number of passengers per length of the tram. Stops are short, as 6 axle and 20 meter long trams have been used as solo only. Stops can be made longer, but tehy are just adjusted for the 24,4 meters length of Variotram and 26 meters length of the old trams that will have a low floor middle extension to 8 axle double articulated trams.

We know the bad condition of our trackwork, but to be ralistic, it cannot be modernised immediately. Therefore the next batch have to be able to manage the recent network. Rigid bogies are not considered as benefit – what has been found in many other cities too.

Antero
 
Unfortunately my camera is old .. - with some problems with recording voice. :(

Onneksi kaikki höpinäni eivät tarttuneet nauhallesi ;)

Minulla oli siis kunnia toimia viimeisen illan kuljettajana. Matkustajaliikenne loppui suunitellusti, kiinnostuneiden kuvatessa vaunun viimeisiä hetkiä liikenteessä. Se mikä ei varmaan ollut suuniteltua oli yhden nivelosan ylitaittumisen hälytykset ( 2 kpl D2 vikaa) viimeisen illan aikana. Onneksi nämä korjautuivat vaunun pikasammutuksella.Tällaisia vikoja ei ole aikaisemmin esiintynyt ajovuoroillani. Asiantuntemukseni ei riitä arvioimaan onko kyse ajotavasta, tekniikan kulumisesta vai jostain muusta..
 
Takaisin
Ylös