Katsoin ohjelman eilen, ja minusta siinä on tehty tikusta asiaa. Ei ole mikään ihme, että Kroatiassa pohditaan raitiovaunujen mahdollisuutta vastakaupoissa, koska jos sellaisia on pakko järjestää, niin silloin käydään läpi koko maan teollinen tarjonta. Neuvostoliitosta tuli aikanaan sinkkiämpäreitä ja sähkövetureita, ettei olisi tarvinnut pelkkää öljyä antaa, kun öljyllä sai dollareitakin.
Concarilla ymmärretään, etteivät he voi toimittaa Helsingille vaunuja, joilla ei voi täällä ajaa kuin kahta linjaa. Siten kyse ei ole siitä, ostetaanko tänne samanlaisia vaunuja kuin Zagrebissa, vaan siitä, että Concar voi tarjota HKL:lle aikanaan tarjouspyynnön mukaisia vaunuja.
Concarin etu on, että meillä on tarjousvaiheessa näyttöä siitä, mitä he pystyvät toimittamaan. Vaikka Crotramissa on omat puutteensa meidän tarpeidemme näkökulmasta, se on kuitenkin toiminut ilman vikoja monta viikkoa - saavutus, johon muut vaunut eivät pysty.
Antero