Crotramin testaaminen Helsingissä

Siellähän on viittauksia myös tähän nimenomaiseen jlf:n viestiketjuunkin. Lienevät tuskissaan suomen kielestä, että mitä täällä asiasta kirjoitellaan, eivätkä mitään ymmärrä :). Samahan pätee meidän tuskaamme, että mitä kroatiaksi aiheesta on kirjoitettu.

Joku lienee ihmetellyt, miksei ZET 2263:a laitettu rautatien RoLa-syväkuormausvaunuun, mutta olikohan sen suurin hinausnopeus kuormassa vain 40 km/t? Ja joku kai ihmetteli, että Suomessa käytetään Venäjän-raideleveyttä, eli ei senkään puolesta onnistu sellaisenaan perille.
 
TMK 2200 ja taustaa.

TMK 2200 ja taustaa www.raitio.org:ssa.
Samalla teille tutuksi SRS:n nykyinen osoite.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Aiheeton kysymys:
Missä muualla Euroopan maissa käytetään Venäjän raideleveyttä, missä ts. sanoen menee raja Eurooppalaiselle raideleveydelle.

Kaikissa entiseen Neuvostoliittoon kuuluneissa maissa käytetään Venäjän raideleveyttä. Suomessa taas käytetään entistä Venäjän raideleveyttä eli neljä millimetriä leveämpää.
 
Kaikissa entiseen Neuvostoliittoon kuuluneissa maissa käytetään Venäjän raideleveyttä. Suomessa taas käytetään entistä Venäjän raideleveyttä eli neljä millimetriä leveämpää.

Siis ilmeisesti Viro, Latvia, Liettua.
ja kaikissa muissa maissa eurooppalaista leveyttä.
 
Crotram saatiin koottua tänään Koskelassa vajaassa kahdeksassa tunnissa ja iltapäivän päätteeksi laihikset hinasivat sinisen pitkulaisen sisälle hallin suojiin. 12 hinasi Crotramin ensiksi takapihalta sisään halliin, ja tämän jälkeen vaunu 14 veti sen toisesta päästä oikealle raiteelle. Ohessa pari fotoa.
 

Liitetiedostot

  • IMG_0681.JPG
    IMG_0681.JPG
    106.3 KB · Lukukerrat: 440
  • IMG_0694.JPG
    IMG_0694.JPG
    110.3 KB · Lukukerrat: 440
Tänään käytiin seuraamassa kun kokosivat tuota koskelassa takapihalla. Mielenkiintoista kun kaikki penkit ovat vain yksipaikkaisia paitsi takana.

Myös rahastusluukku herätti ihmetystä. Kuskin tuoli ei käänny ja rahastusluukku on melkein selän takana..
 
Crotram saatiin koottua tänään Koskelassa vajaassa kahdeksassa tunnissa ja iltapäivän päätteeksi laihikset hinasivat sinisen pitkulaisen sisälle hallin suojiin. 12 hinasi Crotramin ensiksi takapihalta sisään halliin, ja tämän jälkeen vaunu 14 veti sen toisesta päästä oikealle raiteelle. Ohessa pari fotoa.

Good evening!

May I ask for a permission to re-post these pictures on the Croatian Railway forum (http://www.zeljeznice.net/forum/viewtopic.php?t=5719&start=135), since otherwise the pictures can't be viewed without registration on this forum.

Regards from Zagreb,

Arno
 
Mielenkiintoista kun kaikki penkit ovat vain yksipaikkaisia paitsi takana.

Myös rahastusluukku herätti ihmetystä. Kuskin tuoli ei käänny ja rahastusluukku on melkein selän takana..

Tosiaan, vaunun pitkä koko tuntuu hieman menevän hukkaan, kun istumapaikkoja on niin vähän. Sisätilaratkaisut näyttävät hiukan omituisilta. Ei taida olla helppoa sijoitella telejä ja moottoreita matalalattiaiseen ratikkaan. Mutta peiliratkaisu oli edistyksellinen: monitori ja videokamera!

Ohjaamossa näytti olevan jo paikalliset lok-radiot ja kuulutuslaitteet asennettuna ja buscomille&lukijoille paikat valmiina. Ilmeisesti sähkötyöt ja sisustuksen viimeistelyä, ja tämä on alkaa olla valmis koeajoille. Vai kuinka?

Ohessa lyhyt video Crotramin kokoamisurakan aivan loppusuoralta. http://www.youtube.com/watch?v=Krj47_xaXX0
 
Myös rahastusluukku herätti ihmetystä. Kuskin tuoli ei käänny ja rahastusluukku on melkein selän takana..

Se reikä ikkunaan on tehty vain Helsinkiä varten, Zagrebissa kun ei ole kuljettajarahastusta. Ei kovin ergonominen työasento kuskille, mutta ehkä harvinainen ajeluherkku korvaa tämän puutteen? ;)
 
Tänään käytiin seuraamassa kun kokosivat tuota koskelassa takapihalla. Mielenkiintoista kun kaikki penkit ovat vain yksipaikkaisia paitsi takana.

Myös rahastusluukku herätti ihmetystä. Kuskin tuoli ei käänny ja rahastusluukku on melkein selän takana..
Itä-Euroopassa on tapana vähäiset istumapaikat, kun tällöin mahtuu enemmän seisojia.
 
Huomenna tulee sähkösedät kroatiasta vetelemään piuhoja kiinni, kaipa ne kohta pääsee ajelemaan sillä.. sitä odotellessa sitten :D
 
ZET 2263:n eräitä detaljeja. Koskela 11.12.2007.
 

Liitetiedostot

  • 2263 sisä.JPG
    2263 sisä.JPG
    73.3 KB · Lukukerrat: 281
  • 2263 nivel.JPG
    2263 nivel.JPG
    109.6 KB · Lukukerrat: 391
  • 2263 teli.JPG
    2263 teli.JPG
    142.7 KB · Lukukerrat: 355
Takaisin
Ylös