Pysäkit ovatkin kalliita ja ainakin kalliin tuntuisia nykyisiin 30 000e pysäkkeihin verrattuna. Pysäkit tosin ovat isompia, lähes bussin kokoisia, ja suojaavat tuulelta ja sateelta paremmin. Silti hintaa designpysäkille ei tulisi voida laskea verrattuna vanhojen pysäkkien katossuojan pinta-alaan.
Suunnittelijan palkkio on pyöristettynä 10 000, mutta JCDecaux pyytää pysäkeistä jopa 770 000. On hienoa voida todeta pysäkeistä pyydettäneen tarkempi hintalappuerittely.
Hienoa pysäkeissä on että ne nyt ylipäätään ovat erilaisia kuin nykyinen monoversio, suurempi suoja, ja että pysäkeissä on keskellä takana kulku/poistumisaukko.
Luultavasti pysäkit eivät ole pyydetyn hinnan arvoisia, mutta kyllä nämä kannattaisi hankkia, sillä ajatuksella että HKL ja JCDeaux pääsevät hinnasta sopuun. Ehkä HKL pystynee kuolettamaan kustannuksia mainostuloilla, koska pysäkit omistaisi HKL ei JCDecaux.
Design-vuodesta on kyllä merkillistä kuohkaamista, ja se mikä tosiasiassa toimijoita kiinnostaa on kuinka paljon WDC tuottaa voittoa. Kaupunki ja kaupunkilaiset on sitten tässä hieman hankalassa asemassa, vaikka ei voitot yksityisiä ole kaupungin saadessa verotuloja. Mutta paljon siitä kuohkataan, ja monia ei tunnu kiinnostavan eikä kaupungin virkamiehetkään kuohkaamisen ohesta tunnu muistavan, että WDC vuonna Helsinki on myös yleisurheilun EM- ja jääkiekon MM-istäntäkaupunki.
Erilaisia pysäkkiratkaisuja voisi tuottaa myös eripuolille kaupunkia. Vaikkakin autokaistojen väleissä olevilla pysäkeillä on vähän mahdollisuuksia. Eräät paikat voisi olla Kauppatori ja Senaatintori, kauppatorilla vaikka jotakin art noveau -tyylistä, tai muuta vanhaan ympäristöön sopivaa.