Matti "sähköauto ja puutarhakaupunki" Vanhasen hallituksen elvytyspaketti julkistettiin tänään, tässä hankelista:
Sen verran vielä, että aloitusrahat ovat tosi pieniä:
Kivenlahden motari saa 1milj tälle vuodelle
Kallansillat 3milj.
VT 14 saa 3milj
VT 6 saa 1milj
Seinäjoki-Oulu tulee VR:n kassasta (40milj)
ja Porin meriväylän aloitusraha 3milj
Lähde: http://www.valtioneuvosto.fi/tiedostot/julkinen/pdf/2009/Lisabudjetti-300109/luottamuspaketti.pdf
(sivu 7) Saman paperin sivulla 7 todetaan myös:
Olisi kiva tietää, mitä joukkoliikennettä taas muka parannetaan. Lisää autotietä?
http://www.vn.fi/ajankohtaista/tiedotteet/tiedote/fi.jsp?oid=252588Valtioneuvoston tiedote 31/2009 30.1.2009 sanoi:Tiestön ja rataverkon parannuskohteet
Perustienpitoon lisätään 50 miljoonaa euroa. Lisäraha käytetään siltojen korjauksiin, pääkaupunkiseudun joukkoliikenteen edellytysten parantamiseen, kevyen liikenteen väylien rakentamiseen ja muihin pienehköihin kohteisiin. Summaan sisältyy Kainuun kehittämisrahaa 4,2 miljoonaa euroa käytettäväksi muun muassa Tönölänsalmen sillan kunnostukseen.
Perusradanpitoon lisätään 21,5 miljoonaa euroa. Sitä käytetään mm. Kokemäki-Tampere rataosuuden parantamiseen, Kokkola-Ykspihlajan ratapihatoimintojen tehostamiseen, Harjavallan ratapihan muutostöihin sekä Kotkan Kotolahden satamaratapihan perusparantamiseen.
Väylähankkeita aiennetaan
Seuraavat väylähankkeet aiennetaan alkavaksi vuonna 2009:
Kt 51 Kivenlahti-Kirkkonummi, kokonaiskustannus 80 miljoonaa euroa
Vt 5 Päiväranta-Vuorela, kokonaiskustannus 90 miljoonaa euroa
Vt 14 Savonlinnan keskusta, kokonaiskustannus 135 miljoonaa euroa
Vt 6 Joensuun kohta, kokonaiskustannus 35 miljoonaa euroa
Porin Mäntyluodon väylän syventämistyö, kokonaiskustannus 9,2 miljoonaa euroa, käynnistää lisäksi Porin kaupungin 22 miljoonan euron investoinnin
Lisäksi toteutetaan Seinäjoki-Oulu -ratahankkeen jatkaminen. Lisäys 40 miljoonaa euroa rahoitetaan VR Oy:n rahoitusosuutena.
Lentoasemat, laajakaista ja vesistötyöt
Helsinki-Vantaan lentoaseman korjaustöihin kohdennetaan 10 miljoonaa euroa, investoinnin kokonaiskustannus on 24 miljoonaa euroa. Menot rahoitetaan pienentämällä Finavian tuloutusvaatimusta. Oulun lentoaseman matkustajaterminaalin laajennusinvestoinnin aloittamiseen vuonna 2009 esitetään 6 miljoonaa euron määrärahaa, investoinnin kokonaiskustannus on 21 miljoonaa euroa.
Laajakaistarakentamiseen osoitetaan 66 miljoonan euron sopimusvaltuus käytettäväksi valtionosuuden maksamiseen vuosina 2009-2015. Valtionosuus käynnistää yhteensä 198 miljoonan euron laajakaistainvestoinnit. Koko hankkeen vaikutus on 3000 htv.
Lisätään 4 miljoonaa euroa vesihuolto- ja vesistötöihin ja 0,2 miljoonaa euroa valtionapuna ns. Vesijärvihankkeeseen. Myös siirtoviemäri- ja yhdysvesijohtohankkeisiin lisätään 2 miljoonaa euroa valtionapuna. Yhteensä näillä käynnistetään 24,4 miljoonan euron hankkeet.
Sen verran vielä, että aloitusrahat ovat tosi pieniä:
Kivenlahden motari saa 1milj tälle vuodelle
Kallansillat 3milj.
VT 14 saa 3milj
VT 6 saa 1milj
Seinäjoki-Oulu tulee VR:n kassasta (40milj)
ja Porin meriväylän aloitusraha 3milj
Lähde: http://www.valtioneuvosto.fi/tiedostot/julkinen/pdf/2009/Lisabudjetti-300109/luottamuspaketti.pdf
(sivu 7) Saman paperin sivulla 7 todetaan myös:
Hallituksen luottamuspaketti 2009 30.1.2009 sanoi:Perustienpito
Lisätään 50 milj. euroa, joka käytetään siltojen korjauksiin, pääkaupunkiseudun joukkoliikenteen
edellytysten parantamiseen, kevyen liikenteen väylien rakentamiseen ja muihin
pienehköihin kohteisiin (välitön vaikutus 530 htv, välillinen mukaan lukien 930 htv).
Summaan sisältyy Kainuun kehittämisrahaa 4,2 milj. euroa.
Olisi kiva tietää, mitä joukkoliikennettä taas muka parannetaan. Lisää autotietä?
Viimeksi muokannut moderaattori: