Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom.: This feature may not be available in some browsers.
Mitään lisäarvoahan punanuoli ei tuo Paunulle yksinään joten sikäli ei olisi ihme vaikka kolmostielläkin värit vaihtuisi aika pian.
Jos bussi ei ole erityisen nopea, sitä on turha kutsua ExpressBussiksi. Paunulla, sen paremmin kuin Länsilinjoillakaan ei tietääkseni ole Tampereen ja Helsingin välillä yhtäkään erikoispikavuoroa, vaan jokainen kärry katsoo vähintään kaikki solmupysäkit ja käy Hämeenlinnan linja-autoasemalla, mikä yhteensä hidastaa kokonaismatka-aikaa ainakin vartin parhaasta mahdollisesta.
Jos bussi ei ole erityisen nopea, sitä on turha kutsua ExpressBussiksi. Paunulla, sen paremmin kuin Länsilinjoillakaan ei tietääkseni ole Tampereen ja Helsingin välillä yhtäkään erikoispikavuoroa, vaan jokainen kärry katsoo vähintään kaikki solmupysäkit ja käy Hämeenlinnan linja-autoasemalla, mikä yhteensä hidastaa kokonaismatka-aikaa ainakin vartin parhaasta mahdollisesta.
No jos OnniBus viljelee tuota Onni sanaa synonyymina onnellisesta matkustamisesta, niin ei sekään kauhean relevanttia viljelyä ole polvet suussa ja persus ja selkä hiessä matkustamisesta, siitä on onnellisuus kaukana, vaikka kuinka halvalla pääsisi.Ainakin Länsiväylällä ja Turunväylällä olen kuullut liittymissä eli "solmuissa" (Finnoonsolmu, Leppäsolmu yms.) käytettävän nimitystä "solmupysäkki", joka yhteismitallisena terminä kuvaisi hyvin myös Keimolanportin ja Kuokkamaantien välisiä pysäkkejä kolmostien laidassa.
Jos bussia halutaan markkinoida nopeana määräpaikkojensa välisenä yhteytenä, sillä ei saa olla "turhia" pysähdyksiä, mutta jos sen halutaan palvelevan yhteyksiä maaseudun ja kaupunkien välillä (mikä esim.Paunun tapauksessa voisi olla ilmeisen järkevää), ei Express-sanan viljely välttämättä ole kovin relevanttia.
Pienemmille ja tuntemattomammille yhtiöille Expessbus on hyvä markkinointikanava, mutta perinteisille isoille yhtiöille kuten Vainio ja Paunu, jotka pärjäävät omalla brändillään, Expressbus taitaa olla lähinnä kuluerä.Expressbus saa pitkästä aikaa uuden liikennöitsijän, kun Kasilinja aloittaa 3.6 alkaen EB-brändin alla Helsinki-Jyväskylä-Helsinki liikennöin. Aikataulu; ma-pe 21.25-01.35 ja takaisin ti-la 02.30-06.30. Vuorot näkyy jo expressbusin sekä matkahuollon hauissa.
No kyllähän Paunu on nykyisellään Expressbussin tukijalka ja varmasti panostaa eniten EB-markkinointiin ja liikenteen kehitykseen.Pienemmille ja tuntemattomammille yhtiöille Expessbus on hyvä markkinointikanava, mutta perinteisille isoille yhtiöille kuten Vainio ja Paunu, jotka pärjäävät omalla brändillään, Expressbus taitaa olla lähinnä kuluerä.