ExpressBusin tulevaisuus

Varmaankin vielä ei nähdä tarvetta iltayönvuoroille HKI-TRE tai yöpymistä täällä https://www.paunu.fi/fileadmin/6.6.2022_TRE-HKI.pdf
Paunulle voi laittaa palautetta, niin ehkä sitä kautta onnistuu.

www.paunu.fi

Käsitin myös, ettei bussin ajaminen noilla nettilippuhinnoilla ole enää kovin kannattavaa, varsinkin vajaakapasiteetilla. Sillä 27 euron hinnalla olisi varmaan jotain järkeä.

Nyt on myös syksyn aikataulut käytössä:

Maanantaista 15.8.2022 alkaen tulevat voimaan syksyn aikataulut:

Tarkista uudet aikataulut kokonaisuudessaan täältä http://www.paunu.fi/aikataulut
 
Näin koronan jälkeen, mitä ajattelevat foorumilaiset nyt Expressbussin tulevaisuudesta? Minusta brändistä pitäisi jo luopua ja kehittää jotain uutta, autotkin voisivat olla Paunun, Pekolan tai Länsilinjojen omissa väreissä jolloin ne olisivat monikäyttöisempiä. En tiedä kulkeeko rahtia enää ja miten siitä maksetaan, kannattaako kuljettaa vai ajaako reitin nopeammin. Monelle valitettavasti Eb edustaa mennyttä ja kallista.
 
ExpressBus oli oman aikansa lapsi, nyt se ei enää palvele alkuperäisessä tarkoituksessaan. Ensimmäinen ongelma on tuotteen nimi, joka antaa ymmärtää tarjotun kyydin olevan erityisen nopea (mitä se ei oikeasti juuri missään ole), toinen se, että pääasiallinen valtakunnallisesti tunnettu kilpaileva tuotemerkki eli Onnibus on tunnetumpi -ja vaikkei olisikaan, sen huomioarvo kirkkaanpunaisilla busseilla olisi parempi.
Paunun, Länskän ja Pekolan omat väritykset ovat sen verran tyylikkäitä, ettei niiden ole mitään syytä kaukoliikenteessäkään nuljua EB-merkkiä väistää.
 
ExpressBus oli oman aikansa lapsi, nyt se ei enää palvele alkuperäisessä tarkoituksessaan. Ensimmäinen ongelma on tuotteen nimi, joka antaa ymmärtää tarjotun kyydin olevan erityisen nopea (mitä se ei oikeasti juuri missään ole), toinen se, että pääasiallinen valtakunnallisesti tunnettu kilpaileva tuotemerkki eli Onnibus on tunnetumpi -ja vaikkei olisikaan, sen huomioarvo kirkkaanpunaisilla busseilla olisi parempi.
Paunun, Länskän ja Pekolan omat väritykset ovat sen verran tyylikkäitä, ettei niiden ole mitään syytä kaukoliikenteessäkään nuljua EB-merkkiä väistää.

Hyvä tiivistys tilanteesta. Aina on kehityttävä jos haluaa pysyä mukana.
 
Näin koronan jälkeen, mitä ajattelevat foorumilaiset nyt Expressbussin tulevaisuudesta? Minusta brändistä pitäisi jo luopua ja kehittää jotain uutta, autotkin voisivat olla Paunun, Pekolan tai Länsilinjojen omissa väreissä jolloin ne olisivat monikäyttöisempiä. En tiedä kulkeeko rahtia enää ja miten siitä maksetaan, kannattaako kuljettaa vai ajaako reitin nopeammin. Monelle valitettavasti Eb edustaa mennyttä ja kallista.
Minulle ExpressBus on toimintavarmuutta. Hyvää palvelua. Tuoteautomaatti (siinä saisi muuten olla muutakin kuin vesipulloja!).

Matkahuollon lippukaupassa ExpressBus / Väinö Paunu Oy on esim. 4.96 tähteä.

Onnibus.com on vähän päälle 4 tähteä. En tiedä miten sitä mitataan, mutta esim. edellisen kerran Paunun EB Loimaalle täyden viiden tähden matka (jos tulisi kysely).

Minulle tuli Kuluttajapaneelin kautta kysely Väinö Paunu oy:n pikavuoroliikenteestä EB:ssä ja annoin täydet arviot kaikkialla missä voin.
Kerroin myös kyselyssä selkeästi että en mielellään käytä muita, kuten Onnibussia, matkalla jos mahdollista.

Hienoa, jos Expressbus tekee kyselyitä asiakkailleen esim. Kuluttajapaneelin kautta. Annan jatkossakin täydet tähdet.
Marraskuussa taas Väinö Paunu Oy:llä Loimaalle, maksoi mitä maksoi, vaikka sinne junaa ja Onnibussiakin menisi. Ei vain pysty menemään millään muulla :)
 
Hienoa, jos Expressbus tekee kyselyitä asiakkailleen esim. Kuluttajapaneelin kautta. Annan jatkossakin täydet tähdet.

Perustelut täysille tähdille jatkossakin? Onko jatkoa näkyvissä?
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Perustelut täysille tähdille jatkossakin? Onko jatkoa näkyvissä?
Minulta saa aina täydet tähdet kun on Paunun ExpressBus-kysely kyseisessä paneelissa.

Olen myös arvioinut siinä VR:ää ja OnniBus.comia, jotka eivät saaneet ihan täysiä tähtiä. En voi antaa täysiä tähtiä OnniBus.comille, koska matkustus niissä autoissa on epämukavaa.
Jalat osuvat koko ajan seuraavaan penkkiin, bussissa voi olla liian paljon ihmisiä introvertin kannalta, kun senttien takia valitaan se.

Itse maksan mieluusti vaikka euronkin enemmän menopaluusta, kun tiedän että tulee yksikerrosbussi ja ei jalat osu seuraavaan penkkiin.

Lisäksi Paunun EB-autot on parhaita introverteille, koska siinä on neljä ensiriviä kolmepaikkaisia. Siinä toisella puolella käytävää on vain yksi penkki.
En halua ketään viereeni kun matkustan bussissa.

Junassa taas ahdistaa kunduktööri, jota pitää päivystää, helpoiten sanon kuskille nimeni ja nousen kyytiin. Sitten rauhallinen matka alkaa.

Väinö Paunu Oy:lle pieni miinus tulee vuorolla Tampere - Turku siitä, että 100 prosentin todennäköisyydellä illan viimeinen vuoro Loimaalta ei ole bussi, jossa kolme penkkiä neljällä ensirivillä.
En kuitenkaan voi sen takia antaa Paunulle paneelissa neljä tähteä kun kysytään, on kuitenkin ruuhkaton iltavuoro lähes aina klo 21.11 Loimaalta.

Jos tulee uusi kysely Väinö Paunu Oy / ExpressBusista sähköpostiini, voivat olla satavarmoja siitä, että annan aina vitosen siitä.
Mikä parasta noista kyselyistä maksavat vielä kuluttajapaneelit rahaa, ihan herkästi en lähde maksuttomia kyselyitä täyttelemään. Aika on rahaa.

ExpressBussilla on pitkä tulevaisuus: parempi kalusto, hyvät liikennöitsijät mm. Länsilinjat, Pekola ja Paunu ja ennen muuta hyvät reitit. Myös ainakin Paunun autoissa on tuoteautomaatti ja Aamulehti.
 
Lisäksi Paunun EB-autot on parhaita introverteille, koska siinä on neljä ensiriviä kolmepaikkaisia. Siinä toisella puolella käytävää on vain yksi penkki.
En halua ketään viereeni kun matkustan bussissa.

Saako kysyä että jos olet bussissa, jossa ei ole tollaisia yksittäisistuimia, ja joku tulee viereesi, niin pyydätkö häntä silloin poistumaan vierestäsi vai yritätkö vain olla välittämättä? Ruotsissa olen huomannut että yllättävän monessa paikkurissa molemat eturivin istuimet ovat introvertti-istuimia.
 
Saako kysyä että jos olet bussissa, jossa ei ole tollaisia yksittäisistuimia, ja joku tulee viereesi, niin pyydätkö häntä silloin poistumaan vierestäsi vai yritätkö vain olla välittämättä? Ruotsissa olen huomannut että yllättävän monessa paikkurissa molemat eturivin istuimet ovat introvertti-istuimia.

Suomessa on yleistä, että bussissa omitaan itselle ensin paikka, ja vasta kun kaksipaikkaisissa on ihminen kaikissa, ihmiset alkaa istua viimesijaisiin vaihtoehtoihin.

Annan tilaa heti kun bussi täyttyy tai jos joku kysyy.
Yksi matkustaja raivosi kerran kahden paikan varaamisesta, vaikka Länsilinjan bussissa oli useita kaksipaikkaisia vapaana.

Minä en pidä siitä, että joku tuntematon istuu, etenkin jos on joku humalainen yövuorolla yms. Sen takia vältän OnniBus.comia (yleensä ruuhkainen) ja Nysse-linjoja 3, 8 ja 7, liian ruuhkaisia minulle.
Ongelman voi toki ratkaista siten, että ostaa kaksi paikkaa vierekkäisenä, mutta se tulisi liian kalliiksi, kun enää ei saa niitä puoleen hintaan varattua.

Myös esim. Paunun autoissa Nysse-alueella on introverttipenkki edessä (autot #112 ja vastaavat), mutta jotkut kuljettajat eivät pidä siitä, jos siihen istuu mikäli muitakin paikkoja on.
 
Nyt oli tulossa matka Hämeenlinnaan 29.11.22. Katsoin vaihtoehdot.

ExpressBussissa oli aamulähtö Länsilinjat selkeästi kallein. Valkeakosken Liikenne oli kallis sekin.
Väinö Paunu Oy:n aamulähtö oli edukas, mutta illan paluulähdössä oli sitten paljon ilmaa.

Paunun EB-lähdöllä satamasta tässä vähän aikaa sitten oli juoppoja kyydissä ja Mats joutui poistamaan alkoholistit kyydistä.

Lisäksi minun pitää saapua kotiin klo 20, joten Paunun lähtö Hämeenlinnan l-a on aivan liian myöhäinen ja saunareissu menee juoksemiseksi.

Tuli tilattua junaliput, 6,30 meno ja 6,30 paluu. Lippu voimassa 2 tuntia tilatusta lähdöstä.

Säästöä ExpressBusseihin on ainakin 2-5 euroa. Nyt kun inflaatio on se 8 prosenttia ja todellinen 28 prosenttia, niin ei ollut oikein muuta vaihtoehtoa.

Miten on mahdollista, että juna on kilpailukykyisempi nykyään kuin bussi? Plussaa siitä Paunulle, että olivat halvimmat bussit sinne.
Plussaa myös siitä, että Viron viinanhakureissulla juopuneet ja bussissa juovat poistetaan bussista häiritsemästä muiden matkantekoa, juopotella voi kotona jos haluaa.

Nyt ei vaan aikataulut oikein napannut. Junalla ei mene juoksemiseksi Pirkanmaan Tilausliikenteen bussiin kotiin.
 
Takaisin
Ylös