Rattivaunu
Tunnistettu jäsen
- Liittynyt
- 24 Kesäkuu 2005
- Viestit
- 5,967
Aivan varmasti näin, se on vara-autojen yksi keskeisimmistä tehtävistä.Ilmeisesti scalat päästää muita autoja huoltoon
Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom.: This feature may not be available in some browsers.
Aivan varmasti näin, se on vara-autojen yksi keskeisimmistä tehtävistä.Ilmeisesti scalat päästää muita autoja huoltoon
Näyttäisi olevan joo. On mielestäni jotenkin hölmöläisen hommaa tämä touhu nykyään kun koko ajan vaatimukset tiukkenevat. Tähän pisteeseen on vain tultu sen takia koska vuosikausia on joka tuutista rummutettu samaa ilmastouskontoa. Olisi niin yritys- kuin kuntataloudenkin kannalta huomattavasti järkevämpää pitää yllä kohtuullisempia kalustovaatimuksia, jolloin autot voitaisiin pitää käytössä niiden todellisen käyttöiän lopulle saakka - mikä nykyään on lähemmäs 20 vuotta. Mielestäni myös ympäristönäkökohdat puoltaisivat tätä seikaa sen sijaan että jatkuvasti tuotetaan uutta ja sen myötä siirrytään enempi jonkinlaista kertakäyttöluonteisempaa toimintaa kohti. Ilmaston kannaltahan ei ole yhtään mitään merkitystä ajetaanko hämeenlinnassa EEV vai euro6 - kalustolla.
Vekka liikenne voitti Kohteen 6 kilpailutuksen.
Hyvinkään Liikenne Oy – 73,705 pistettä
Kymen Charteline Oy – 64,693 pistettä
Lehdon Liikenne Oy – 88,330 pistettä
Länsilinjat Oy – 87,468 pistettä
Valkeakosken Liikenne Oy – 81,160
Vekka Liikenne Oy – 97,216 pistettä
Siinä ovat tulokset.
Kaupunkirakennejohtajan viranhaltijapäätös sekä taulukko tarjoushinnoista ja kalustopisteistä. Halvimman tarjouksen teki Lehdon Liikenne, mutta sen tarjoama kalusto oli pisteiltään selvästi huonompaa kuin muilla tarjoajilla. Toiseksi halvimman tarjouksen tehneen Vekan kalustopisteet (14,00) puolestaan olivat tarjouskilpailun parhaat. Kalustoksi Vekka tarjosi uusia kaasubusseja, joista löytyy turvaohjaamo, wifi, usb-latauspistokkeet sekä 3 lastenvaunupaikkaa.
Kalustoksi Vekka tarjosi uusia kaasubusseja, joista löytyy turvaohjaamo, wifi, usb-latauspistokkeet sekä 3 lastenvaunupaikkaa.
Aimo askel Hämeenlinnalle, jolla oli pitkä perinne romubussikaupunkina. Tämän kohteen liikenteen alettua mainetta jäävät ylläpitämään enää Inter Kuljetuksen HSL-väriset Volvot.
Olen tästä hieman eri mieltä. Ne volvot eivät mitään romuja ole, niitä ei vain ole viitsitty pitää siistinä. Pitää muistaa että Länsilinjoilla on autoja samasta sarjasta, mutta siinä firmassa on totuttu ihan eri tavalla pitämään autot kunnossa.Aimo askel Hämeenlinnalle, jolla oli pitkä perinne romubussikaupunkina. Tämän kohteen liikenteen alettua mainetta jäävät ylläpitämään enää Inter Kuljetuksen HSL-väriset Volvot.
Ne volvot eivät mitään romuja ole, niitä ei vain ole viitsitty pitää siistinä.
Olen ihan samaa mieltä. Epäsiisteinä HSL-väreissä ne näyttävät romuilta, vaikkeivät teknisesti ole sitä. Laittamalla uutta maalia pintaan ne olisi täysin kuranttia kalustoa.
Yksi esimerkkikuva on tässä. Todennäköisesti tyypillinen busseilla matkustava paikkakunnalla näkee tuon bussin sinisenä bussina ja siinä kaikki. Linja-autoharrastajien kohdalla intohimoja saattaa herättää se, että se ei ole mikä tahansa sininen vaan HSL-sininen... Täsmälleen samanlaisia busseja liikkuu Hämeenlinnassa toisella liikennöitsijällä, mutta ne taas on teipattu kokomainoksiksi. Ehkä se on siistimpää?Saisiko kuvaa näistä?
Hämeen Sanomissa oli 13.12. kirjoitus aiheesta. Jutussa kerrotaan, että bussit tulevat olemaan mallia Scania Suburban LE*, ja sellaisia kirjoituksen mukaan valmistetaan sekä Lahdessa että Puolan Slupskissa. HäSan kirjoituksessa oli haastateltu Scania Suomen myyntipäällikkö Ilkka Korpelaa, jonka mukaan merkittävä osa mallin alihankinnoista tehdään suomalaisyrityksiltä. Näitä Scanioita tulee kesän 2020 aikana Vekalle kuusi kappaletta.Joo. Ilmeisesti Scanialta kyseiset autot tulevat.
"Hämeenlinnan kaupungin bussikilpailutuksen on voittanut Vekka Group Oy (Hämeenlinnan bussiliikenne), joka tuo Hämeenlinnan joukkoliikenteeseen kuusi ympäristöystävällistä biokaasukäyttöistä linja-autoa. Uudet linja-autot aloittavat liikennöinnin kesän 2020 aikana. Biokaasun käytöllä on mahdollista vähentää polttoaineen elinkaarenaikaisia kasvihuonekaasupäästöjä jopa 85 prosentilla verrattuna perinteisiin polttoaineisiin.Hämeen Sanomissa oli 13.12. kirjoitus aiheesta. Jutussa kerrotaan, että bussit tulevat olemaan mallia Scania Suburban LE*, ja sellaisia kirjoituksen mukaan valmistetaan sekä Lahdessa että Puolan Slupskissa. HäSan kirjoituksessa oli haastateltu Scania Suomen myyntipäällikkö Ilkka Korpelaa, jonka mukaan merkittävä osa mallin alihankinnoista tehdään suomalaisyrityksiltä. Näitä Scanioita tulee kesän 2020 aikana Vekalle kuusi kappaletta.
*) Lehdessä painetun mukainen kirjoitusasu, oikeasti toki Scania Citywide LE Suburban