- Liittynyt
- 4 Lokakuu 2009
- Viestit
- 3,233
Kylkinumeroltaan 67, oli iltapäivällä linjalla 2.25.4.2024
Pekolan Liikenne XOM-367 Iveco Crossway 2017 tiettävästi ensimmäistä päivää ajossa. Ajoi linjan 4 ja 2 aamun lisälähdöt. Kuva
Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom.: This feature may not be available in some browsers.
Kylkinumeroltaan 67, oli iltapäivällä linjalla 2.25.4.2024
Pekolan Liikenne XOM-367 Iveco Crossway 2017 tiettävästi ensimmäistä päivää ajossa. Ajoi linjan 4 ja 2 aamun lisälähdöt. Kuva
Tämä uutinen jättää ainakin minulle avonaisia kysymyksiä.https://yle.fi/a/74-20136858 Vekka Group lopettaa bussiliikenteen Hämeenlinnassa.
Ehkä sinänsä, mutta en välttämättä usko että moinen pikkusopimus herättää kovin suurta kiinnostusta kyseisessä firmassa. Lisäksi spekuloisin sen suhteen, miten meinaavat hoitaa nuo maaseutulinjat? En välttämättä haluaisi nähdä mitään ylijäämäkatureita liikkuvan Janakkalan mutkaisilla pikkuteillä. Toisaalta eipä niin varmaan kävisi kuiteskaan.Nobinalle hyvä sauma jos väliaikainen sopimus tulee hakuun.
Hehän haluavat levittäytyä ympäri Suomen ja nyt olisi hyvä sauma.
Vekka Group irtisanoi sopimuksensa Hämeenlinnan kanssa – Taustalla Tomi Vasiljevin roolista aiheutunut epäluottamusVaasastakin kantautuu uutisia: https://yle.fi/a/74-20136925
Mistähän tässä lopulta on sittenkin kyse? Tiedossahan on, että koko Vekka Group -konsernilla on ollut jo pitkään talousvaikeuksia. Mahtaako konkurssi häämöttää nurkan takana, jää nähtäväksi.
Vaikea toki sanoa, kun ei juttua pääse lukemaan (tai muutenkaan ole tietoa), mutta vähän kyllä selittelyltä kuulostaa. Luulisi että kyse on ennemminkin siitä, että rahat on vähissä, ellei loppu ja yritetään pikavauhtia päästä irti tappiollisesta sopimuksestaVekka Group irtisanoi sopimuksensa Hämeenlinnan kanssa – Taustalla Tomi Vasiljevin roolista aiheutunut epäluottamus
Hämeen Sanomat, Maksumuuri, en pääse lukemaan.
Yleensä tälläiset väliaikaissopimukset ei kiinnosta näitä laajentajia. Varikon järjestäminen ja rekrytointi ei kannata jos sopimus on väliaikainen. Sen lisäksi ei itseäni ainakaan houkuttele menemään yritykseen töihin millä ei ole takeita jatkosta.Nobinalle hyvä sauma jos väliaikainen sopimus tulee hakuun.
Hehän haluavat levittäytyä ympäri Suomen ja nyt olisi hyvä sauma.
Todennäköisesti ensin väliaikaiset sopimukset ja sitten koko Vekan jättämästä potista kilpailutus ja tieten halvin tarjous voittaa. Jotenkin en näe että oranssi rantu yhtiö olisi Hämeenlinnan paikkurista kiinnostunut mutta eihän se toki mikään mahdottomuuskaan olisi. Kukaanhan ei estä tarjoamasta..Veikkaisin että mahdollinen väliaikainen sopimus tehdään paikallisten toimijoiden kesken. Tämä monikossa siksi, etten usko yhdenkään niistä kykenevän hoitamaan koko "pottia" yksinään.
Tai sitten sopimukset myydään jollekin, esim. oranssiin rantuun
Ei konkurssikaan mikään mahdottomuus ole.. No, aika näyttää että mitä tapahtuu..Vaasastakin kantautuu uutisia: https://yle.fi/a/74-20136925
Mistähän tässä lopulta on sittenkin kyse? Tiedossahan on, että koko Vekka Group -konsernilla on ollut jo pitkään talousvaikeuksia. Mahtaako konkurssi häämöttää nurkan takana, jää nähtäväksi.
Eikös Vasiljev palkattu Hämeenlinnan kaupungille joksikin joukkoliikennepäälliköksi tms? Olisiko sitten tehtävien hoidossa tapahtunut jotain? Muistelisin näin tapahtuneen aiemmin että olisi kyseinen henkilö siirtynyt kaupungin palkkalistoille... Voin toki olla väärässäkin..Tämä uutinen jättää ainakin minulle avonaisia kysymyksiä.
Mitä esimerkiksi tarkoittaa tämä luottamuspula? Väkisinkin tulee mieleen skenaario, että hämeenlinnan kaupungin hallintokulttuurissa on jotain vikaa. Tämä vieläpä siksi että vuosien takaa on edelleen muistoissa tapaus Sunny Car Center.
Tuntuu vaan aika oudolta, että pelkästään tällaisesta syystä pistettäisiin sopimus poikki, etenkin kun se ilmeisesti tehdään pikavauhtia, eikä sopimuksen antaman aikaikkunan sisällä. Etenkin kun Vekka on ilmeisesti merkittävissä määrin sijoitusyhtiön omistama, vaikuttaa todella erikoiselta, että näinkin henkilökohtaisista syistä pistetään sopimus poikki. Oma epäilys on, että sopimus on reilusti tappiollinen ja firmalta on rahat loppu.Eikös Vasiljev palkattu Hämeenlinnan kaupungille joksikin joukkoliikennepäälliköksi tms? Olisiko sitten tehtävien hoidossa tapahtunut jotain? Muistelisin näin tapahtuneen aiemmin että olisi kyseinen henkilö siirtynyt kaupungin palkkalistoille... Voin toki olla väärässäkin..
Tästä saa jo paremman kokonaiskuvan. Kieltämättä hämeenlinnaan kaupungilta hieman kyseenalaista hallintotapaa nimittää yhden operaattorin entinen toimitusjohtaja työskentelemään joukkoliikenneasioiden parissa.Uutta tietoa Hämeenlinnan bussikriisistä. Vekka Group ilmoitti purkavansa sopimuksen, koska Hämeenlinna palkkasi yhtiön entisen toimitusjohtajan. Asiasta enemmän YLEn uutisissa.