Ainoa, mistä voin valittaa omalta kannalta on, että runkolinja 400 ajetaan edelleen Elieliaukiolle,eikä Kamppiin, vaikka se palvelee pääasiassa alueita, joilta on nopeampaa kulkea Elielinaukiolle junalla. Tämä linjasto ratkaisee lähes kaikki oman liikkumisen ongelmat, eli hiljaiseen aikaan äärimmäisen epätasaisen vuorovälin Myyrmäkeen ja Martinlaaksoon Uomatien varresta sekä kaikkien käyttämieni yhteyksien vuorovälit joko tihenevät tai pysyvät samana.
En tosin silti kannata sen kustannuksella puolen kaupungin yhteyksien muuttamista vaihdolliseksi. Olen edelleen sitä mieltä, että runkolinjojen sijasta pitäisi vain harventaa suorien linjojen vuorot yhteensä niitä korvaavan runkolinjan vuoromäärään, ja käyttää vapautuneet resurssit tihentämään vuoroväliä näiden suorien linjojen omilla osuuksilla. Tällöin suorat linjat säilyvät niitä haluaville ja loput saavat tiheämmän vaihdollisen vuorovälin.
Uomatielle tuleekin linjastoluonnoksessa aikamoinen ryysis. Nykyisin menee huipputuntina 15 vuoroa per suunta ja pelkästään runkolinjat yhteensä on jo 16. 300 (8-10), 345 (3), 400(6), 436(3), 437 (3), 571(3) ja entisellään säilyvä 574(2) on yhteensä 30 vuoroa tunnissa per suunta. Aika monelle linjalle on merkitty vaihtopaikaksi Louhelan asema. Toivon mukaan pysäkkejä siirretään vähän lähemmäs itse asemaa. Noropolun pysäkit ovat 200-300 metrin päässä asemasta. Itse ehdotin kyselyssä että Noropolun pysäkit siirretään Uomatie-Myyrmäentien risteykseen, Ojapolun pysäkit lähemmäs Vaskivuorentie-Myyrmäentie risteystä sekä uusi pysäkkipari Virtatien läheisyyteen tällöin Uomatie-Myyrmäentie osuudella on 5 pysäkkiä tasaisella 300m välillä. Saa nähdä paraneeko vaihtoyhteys.
431:n oikaisu pois Vantaanlaaksontieltä ja sen jättäminen ilman mitään joukkoliikenneyhteyttä ihmetyttää myös. Vaikka moottoritie onkin lähellä, niin sinne olisi silti voinut viedä jonkin liityntälinjan, kun Myyrmäkeen vieville 571 ja 560 pysäkeille on osista aluetta yli 500m kävely. Samoin Louhelantien eteläpuolisko näyttäisi jäävän ilman linjoja. esim 436 ja 437:n olisi voinut viedä sitä kautta Myyrmäkeen kun Myyrmäentiellä kulkee jo 2 runkolinjaa.
muokkaus: niin ja Kivimäkeen ei myöskään jää mitään linjaa, siellä on osia, jotka on jopa 700m päässä lähimmästä pysäkistä jolle jää liikennettä.
Vihdintiellä todennäköisesti tullaan irtisanomaan 355 U-sopimus, koska muutehan ihmiset saattavat päästä liian sujuvasti ja ilman vaihtoja perille. Lisäksi on aika tekopyhää pyytää mitään kommentteja koska niitä ei kuitenkaan toteuteta.
Ainakin tämän mukaan hsl01.hosting.documenta.fi/kokous/2018558-13-5.DOC U355 loppuu jo nyt tammikuussa.