- Liittynyt
- 23 Marraskuu 2015
- Viestit
- 2,142
Myyrmäen terminaalissa ei voi riittää kapasiteetti, jos suunnitelma toteutuu tuollaisena. Toki lisäämällä kiertoliittymiä sopivaan paikkaan sekä kadunvarsipysäkkejä sekin varmaankin ratkaistaan vaihtokävelymatkojen kustannuksella.
Laskin että päättyviä/saapuvia lähtöjä on 47 ja 16 ohittavaa per suunta huipputuntina palvelulinjat poislukien. Vertailuksi nykyään on 21 ohittavaa per suunta ja saapuvia/päättyviä 17 huiputunnissa. Tulee vähän ahdasta kun 11 pysäkistä 4 on tienvarren ohituspysäkkejä, 1 jää palvelulinjoille ja ainakin 1 saapuville vuoroille. se tekee yli 9 lähtevää vuoroa per pysäkki. Ensimmäisenä varmaan jatketaan runkolinja 300 Metropolian luokse kun se vapautuu 560 jatkeen myötä. Sitten jää enää 37 lähtevää eli runsas 7 per pysäkki, mikä on noin 8min välein per pysäkki. Tosin ongelma saattaa tulla taukopaikkojen kanssa.