Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom.: This feature may not be available in some browsers.
45 on toki myös äärimmäisen hidas ja varmaan nopeaa yhteyttä tarvitseva hyppääkin M-junaan jo Malminkartanossa.Raitiolinja 9 on niin hidas Ilmalan kautta, että kukaan ei mene keskustaan Malminkartanosta kiertäen ratikalla Pasilan kautta.
45 ja 39 voidaan toki yhdistää, tihentäen vuorovälejä ja optimoiden liikennettä eri keinoin. Sen sijaan suorien keskustayhteyksien karsiminen Malminkartanon suunnasta ysiratikan perusteella ei kuulosta realistiselta idealta.
45 on varmasti hidas, kuten aika moni juttu Helsingissä. Samoin hidas matka tulee, jos kiertää Pasilan ja Ilmalan kautta ysiratikalla etelään.
Monelle linjan 45 käyttäjille kyllä tulee vaihto, mutta ei se välttämättä matka-aikaa pitennä (vaihto junaan voi jopa lyhentää sitä). Jos pidentääkin, niin korkeintaan muutamalla minuutilla - bussista voi vaihtaa kahdessa kohti junaan sekä molemmista päistä Hämeenlinnanväylää kulkeviin busseihin (keskim. 2 min vuoroväli ruuhka-aikaan, muina aikoina keskim. 6 min)Minusta ongelma tässä on, että bussin 45 käyttäjille tulee vaihto. Vaihto tuo aina epävarmuutta matkaan ja vaikka ysi liikkuisi ilmeisesti 45:n reittiä matkien ja olisi jonkinlainen ympyrälija, en näe suunnitelmassa paljon realismia. Kun tulee Manskua pitkin bussilla, niin ikävä havainto on se, että bussi on ruuhkassa hiukan nopeampi kuin ratikka (10 esim) ja ruuhkan ulkopuolella ylivoimainen. Bussien ajonopeudet ovat Manskulla sellaisia, että sellaisia nopeuksia ratikat eivät jostain syystä aja.
Jos olet menossa suunnitelmani mukaisilla linjoilla, en näe syytä kiertää Pasilasta kun vanhaakin reittiä pääsisi.Raitiolinja 9 on niin hidas Ilmalan kautta, että kukaan ei mene keskustaan Malminkartanosta kiertäen ratikalla Pasilan kautta.
Joitakin kertoja olen linjalla matkustanut ja ruuhka-aikaan on täyttä - istumapaikat loppu. Viikonloppuisin on sitten väljenpää. 45 on tihein Vihdintieltä Kamppiin kulkeva yhteys, ilman sitä Kamppiin matkustajille vuoroväli olisi pahimmillaan kaksi tuntia ja vuorot epätasaiset ja vähemmän tarkasti aikataulujen mukaan saapuvia U-linjoja.En tunne 45:n kuormia enkä käyttöä juuri Vihdintiellä, mutta ne teistä jotka tuntevat, onko realistista olettaa, että 300-sarjan seutubussien nykyinen tarjonta riittäisi myös Vihdintien Helsingin alueen pysäkkien käyttäjille?
En tunne 45:n kuormia enkä käyttöä juuri Vihdintiellä, mutta ne teistä jotka tuntevat, onko realistista olettaa, että 300-sarjan seutubussien nykyinen tarjonta riittäisi myös Vihdintien Helsingin alueen pysäkkien käyttäjille?
Joitakin kertoja olen linjalla matkustanut ja ruuhka-aikaan on täyttä - istumapaikat loppu. Viikonloppuisin on sitten väljenpää. 45 on tihein Vihdintieltä Kamppiin kulkeva yhteys, ilman sitä Kamppiin matkustajille vuoroväli olisi pahimmillaan kaksi tuntia ja vuorot epätasaiset ja vähemmän tarkasti aikataulujen mukaan saapuvia U-linjoja.