Havainnot Nysse-liikenteestä, kevät 2025

Kaikissa Tampereen E12 -autoissa (sekä PL että Koivisto) on kokomatala lattia ja takaovi. Tästä johtuen istumapaikkoja on hieman vähemmän kuin LE-mallisissa busseissa.
Tuossa U15 -bussissa on selkeästi lattia matalammalla kuin E15 -mallisissa. Mutta onko siinä takaoven jälkeen porrasta, en tiedä. Istumapaikkoja kuitenkin on ymmärtääkseni penkkirivin verran enemmän kuin E15 -busseissa, ja asiaan kaiketi vaikuttaa myös tuo "hattuhyllyn" uupuminen. Eli varmaan monessakin mielessä fiksumpi auto kuin E15.
 
Viimeksi muokattu:
13.1. tosiaan se TKL #11 ajeli aamuruuhkassa linjaa 37 ja sen siirtoajoa 37x. Matkustamon kuva on hieman suuntaa-antava, sillä sisävalaistuksella saattaa saada kummasti ihan eri värimaailmaa. Nyt on hieman Tapparan värit näkyvissä :)


Sitten niihin oikeisiin havaintoihin. Koiviston Auto Tampere #55/2. Toki samaan aikaan linjalla 14 ajeli sähköauto #107
 
13.1. tosiaan se TKL #11 ajeli aamuruuhkassa linjaa 37 ja sen siirtoajoa 37x. Matkustamon kuva on hieman suuntaa-antava, sillä sisävalaistuksella saattaa saada kummasti ihan eri värimaailmaa.
Alkuperäisen viestin liitekuvasta erottuu käytävä tasoeroineen kiistattomasti.
 
Harmi, sisätiloihin olisi kaivannut vähän vaihtelua. Nyt ties kuinka monta sisältä samanlaista bussia, kuten scalojen kanssa 2000-luvun alussa.
 
13.1.

TKL #9/16

Rupee käymää jo ahtaaksi Kaupin Kampuksen ratikka-asema kun siellä säännöllisesti 4 teliautoa jonossa joista taaimmaisin ei ole laiturilla ollenkaan.
 
Sitten niihin oikeisiin havaintoihin. Koiviston Auto Tampere #55/2. Toki samaan aikaan linjalla 14 ajeli sähköauto #107
Samoin nelosella pyörii parhaillaankin KA #109, kun taas linjalla 70 on ringissä #80, kaikkien firman sähkö-telien ollessa kuitenkin linjalla.
KA #96 ei ole vielä linjalla näyttäytynyt, mutta sen sisarautot ovat molemmat tien päällä tienaamassa: #97/4 ja #98/41.
 
Vielä löytyy Vekka Groupilta maalaamaton auto

16.1.

Kokovalkoinen #339/6 (FKN-370)
Näillähän sitä kasvatetaan konsernin velkapottia, kun ajetaan maalaamattomalla autolla. Sakkoa rapsahtelee.
Mutta saa nähdä onko tällä enää mitään merkitystä. Mikäli konkurssi tulee, niin velkojat jäänevät ainakin osittain nuolemaan näppejään...
 
22.1. TKL #8/23. Tai ainakin oli, linjakilpiä myöten ja lähti aikataulun mukaisesti 07:45 Reuharinniemestä. Muuten hyvä mutta kun auton olisi pitänyt lähteä linjaa 24 Lentävänniemestä, joten Lentävänniemen haaralle on tullut tunnin vuoroväli ja Reuharinniemeen vartin. Lentävänniemen päätepysäkin lisäksi palvelematta jäi Jänislammen pysäkki.
1000022714.jpg
Lisäksi TKL #11 näytti olevan linjalla 7 aamuruuhkassa, joten olisiko ensimmäinen kunnon runkolinjan tienauspäivä tiedossa.
 
Viimeksi muokattu:
Eilen iltapäivällä lakalaivan kohdalla kolmostiellä näin jonkun hsl värisen yutongin saapuvan Tampereelle, oletettavasti Pohjolan autoja, mutta onko sitä näkynyt linjalla tai kellään tietoa mikä yksilö kyseessä?
 
Eilen iltapäivällä lakalaivan kohdalla kolmostiellä näin jonkun hsl värisen yutongin saapuvan Tampereelle, oletettavasti Pohjolan autoja, mutta onko sitä näkynyt linjalla tai kellään tietoa mikä yksilö kyseessä?
On havaintoja kahdestakin yksilöstä. Yksi lyhyt sellainen pötkötteli viikonlopun yli varikolla, ja sen saattoi nähdä Lempääläntieltä. Eilen sinne oli vaihtunut parkkiin joku samanmerkkinen teli. Numeroita en enää muista. En todellakaan tiedä mistä kyse, mutta ainakin Paunun vanhalla varikolla huolletaan Yutongin sähköbusseja. Liittyiskö sitten siihen?
 
Samoin nelosella pyörii parhaillaankin KA #109, kun taas linjalla 70 on ringissä #80, kaikkien firman sähkö-telien ollessa kuitenkin linjalla.
KA #96 ei ole vielä linjalla näyttäytynyt, mutta sen sisarautot ovat molemmat tien päällä tienaamassa: #97/4 ja #98/41.
Tuolla Bussikirjaston sivuilla on KA # 99 ILL-612 myös. Onko siitä havaintoa ? Bussidatassa se löytyy KA Helsingin listoilta eli
kummassa se nyt sitten on ?
 
Takaisin
Ylös