Havainnot Nysse-liikenteestä, kevät 2025

On havaintoja kahdestakin yksilöstä. Yksi lyhyt sellainen pötkötteli viikonlopun yli varikolla, ja sen saattoi nähdä Lempääläntieltä. Eilen sinne oli vaihtunut parkkiin joku samanmerkkinen teli. Numeroita en enää muista. En todellakaan tiedä mistä kyse, mutta ainakin Paunun vanhalla varikolla huolletaan Yutongin sähköbusseja. Liittyiskö sitten siihen?
Ei huoleta enään. Ovat saaneet ilmeisesti uuden paikan.
 
Eilen iltapäivällä lakalaivan kohdalla kolmostiellä näin jonkun hsl värisen yutongin saapuvan Tampereelle, oletettavasti Pohjolan autoja, mutta onko sitä näkynyt linjalla tai kellään tietoa mikä yksilö kyseessä?
#406 oli Viinikassa.

Yes-eu:n uusi halli oli jo pystyssä Pirkkalassa mutta vielä oli viimeistely työt vielä kesken joten siellä ei ollut vielä autoja.
 
On havaintoja kahdestakin yksilöstä. Yksi lyhyt sellainen pötkötteli viikonlopun yli varikolla, ja sen saattoi nähdä Lempääläntieltä. Eilen sinne oli vaihtunut parkkiin joku samanmerkkinen teli. Numeroita en enää muista. En todellakaan tiedä mistä kyse, mutta ainakin Paunun vanhalla varikolla huolletaan Yutongin sähköbusseja. Liittyiskö sitten siihen?
YES-EU:lla on juuri avattu sähköbussikorjaamo Pirkkalan Vaitissa.
 
TKL #68 oli (tänään) linjalla 7 puettuna Tampereen filharmonian mainosteippaukseen. Lienee ensimmäinen seudun sähköbussi, jossa kaupallinen kokomainosteippaus?
 
Ehkäpä eniten hämmästyttää liityntälinjojen teliautojen määrä. Linjalla 17 toisaalta ymmärrettävää, yhdistettiinhän siinä kaksi linjaakin.
Millaisia matkustajamäärä linjalla on ollut kun Vehmaisten sakkokierros on aika kohtuuton. Vai onko vain pakko kun ei muitakaan hyviä vaihtoehtoja tuolle Hervanta/Kaukajärvi - Linnainmaa välille ole? (Hervannasta 3->7 parhaimmillaan sama matka-aika).
 
Millaisia matkustajamäärä linjalla on ollut kun Vehmaisten sakkokierros on aika kohtuuton. Vai onko vain pakko kun ei muitakaan hyviä vaihtoehtoja tuolle Hervanta/Kaukajärvi - Linnainmaa välille ole? (Hervannasta 3->7 parhaimmillaan sama matka-aika).
Käväisinpä huvikseni testaamassa tuon Yutong u15:n perjantaina linjalla 17. Vaikkei ihan ruuhka-aika ollutkaan vielä, niin silti mielipiteeni linjasta muuttui hieman. Eihän se toisaalta mikään hidas linja ole, vaikka toki valtäväylää taittaisi Hervannan ja Taysin välisen matkan huomattavasti nopeammin.
Mutta tosiaan, matkustajamäärät ovat sitä luokkaa, että vartin väli lienee edelleenkin ylitarjontaa, ehkä kuitenkaan pahimpia ruuhkahuippuja lukuunottamatta. Totean vaan, että jos Leinolankadun vartta ja Vehmaista täytyy jotenkin palvella, niin tuo 17 nykymuodossa lienee se paras ja kustannustehokkain tapa.
 
Koiviston Auto ja Länsilinjat enään ainoat firmat Tampereella joilla on vielä 8700 teli Volvot liikenteessä. "TKL":llä CHL ja BOB kilpiset telit poisto rivissä.

Oliko liian aikaista ottaa pois ajosta?

4.2.25
"TKL" #64 ja #72 linjalla 8A/B
 
Eikös BOB:t olleet länskältä ostettuja. Ei ne kauaa liikenteessä sitten olleet. Kun miettii että niillä korvattiin samanlaisia, pari vuotta vanhempia autoja.
 
Takaisin
Ylös