Havainnot Nysse-liikenteestä, kevät 2025

Vaikkei linjalla ollutkaan, niin TKL #83 ulkoili tänään 13.5. noin klo 10 aikaan Lempääläntiellä Koivistonkylän Prisman tienoilla, linjakilvessä toki ”Ei linjalla” (ja tätä autoahan ei ole tänä vuonna linjalla näkynytkään)
 
Vaikkei linjalla ollutkaan, niin TKL #83 ulkoili tänään 13.5. noin klo 10 aikaan Lempääläntiellä Koivistonkylän Prisman tienoilla, linjakilvessä toki ”Ei linjalla” (ja tätä autoahan ei ole tänä vuonna linjalla näkynytkään)
Jännää saapi nähdä meneekö helsinkiin josta sitten viroon vaiko ihan muuten vaan pyöriskeli sielläpäin👀
 
20250514_171028.jpg
Ei saakeli. Länskä hankkinut yhden selänkatkojan lisää. Veikkaan, että menee Hämeenlinnaan kun jää noihin väreihin, mutta havaittu ainakin nysse-alueella.
 
Miksi tämä jäisi HSL väreihin?
Ihan puhdas veikkaus siltä pohjalta, että Hämeenlinnassa on perinteisesti ollut tosi värikästä kalustoa ja tuota tuskin olisi teipattu numeroilla ja firman nimellä jos olisi maalattavaksi menossa.
Viesti yhdistetty automaattisesti:

No mut ei tuo välttämättä ole edes ainoa. Tuossahan on hyvä numeroväli hämeenlinnaa ajatellen, jos 135-139 täyttyis. Saman sarjan autoja lie vieläkin vapaana useampia.
Täytyy myöntää etten edes tiedä montako autoa Hämeenlinnaan tarvitaan lisää, mutta osa on varmasti Turusta työttömäksi jääviä. 73-76 jos kelpaavat ja 158-163.
 
Viimeksi muokattu:
Ihan puhdas veikkaus siltä pohjalta, että Hämeenlinnassa on perinteisesti ollut tosi värikästä kalustoa ja tuota tuskin olisi teipattu numeroilla ja firman nimellä jos olisi maalattavaksi menossa.

Täytyy myöntää etten edes tiedä montako autoa Hämeenlinnaan tarvitaan lisää, mutta osa on varmasti Turusta työttömäksi jääviä. 73-76 jos kelpaavat ja 158-163.

Länsilinjat tulee tarvitsemaan Hämeenlinnassa 28 autoa + varat elokuun puoliväliin mennessä. Niistä 24 autom tarve on uusissa alkavissa pitkissä sopimuksissa. Kalustovaatimuksina on ollut mm. päästötön (käytännössä euro6 biodiesel) ja kaupunkiliikenteen linjoilla valkoinen tilaajaväritys.

Hämeenlinnan kirjava kalusto alkaa olla aikalailla historiaa lähiaikoina.

Turku-Raisio-Naantalia ajetaan vielä 5 vuotta, eli sieltä ei kalustoa liikene.
 
Viimeksi muokattu:
Veikkaan että vanhoja savonlinjoja tulee hämeenlinnaan enemmän kuin tuo yksi. Niitä tosiaan lie joutilaana vielä useampia. Mutta mitä tulee noille maaseutulinjoille onkin mielenkiintoista. Monenlaista käytettyä varmaankin sitten sieltä täältä.
Enkä usko että autoja liikenee Nyssestä yhtään. Jokaiselle lienee tarvetta etenkin talvea ajatellen.
 
Länsilinjat tulee tarvitsemaan Hämeenlinnassa 28 autoa + varat elokuun puoliväliin mennessä. Niistä 24 autom tarve on uusissa alkavissa pitkissä sopimuksissa. Kalustovaatimuksina on ollut mm. päästötön (käytännössä euro6 biodiesel) ja kaupunkiliikenteen linjoilla valkoinen tilaajaväritys.

Hämeenlinnan kirjava kalusto alkaa olla aikalailla historiaa lähiaikoina.
Pitääkö myös siirtymäkauden kaluston olla tilaajavärityksessä?
 
Pitääkö myös siirtymäkauden kaluston olla tilaajavärityksessä?
En ole aivan varma, mutta tuskin tarvitsee.

Savonlinjan HSL-autot täyttävät päästövaatimukset muutenkin, kunhan käyttävät biodieseliä. Ne voi maalata vaikka suoraan tilaajaväriin.
 
  • Tykkää
Reaktiot: 8.6
Takaisin
Ylös