Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom.: This feature may not be available in some browsers.
Ei sinne (ainakaan vielä) ole tilattu nivelbussia. Toinen Tampereen nivelbusseista on toistaiseksi ollut vailla vakisijoitusta ja näin se voikin olla tuuraamassa telibussia missäpäin seutua tahansa. Linjalla 99 pyritään pääsääntöisesti käyttämään yhtä nivelbussia, mutta 99 nyt tietenkään ei omaa autoa tarvitse.nivelbussi on tänään ollut linjalla 1. Koitetaankohan tällä saada vähän helpotusta Härmälän ruuhkabusseihin siihen asti kunnes sinne saadaan lisävuoroja?
Ei tosiaan taida olla ollut, mutta tästä päivästä alkaen on. Eli nyt toistaiseksi nivelbussi on tilattu vakituiseksi autoksi arkisin 5-linjalle. Lisäksi myöhemmin, noin kolmen viikon päästä, kaikki muut 5-linjan autot muuttuu 2-akselisesta teliin.Nykyisellä linjalla 5 ei liene aiemmin ollut nivelbussia, mutta tänään 10.11. TKL #80 otti lähdön 14:20 aikaan Keskustorilta.
Tästä seikasta voisi päätellä jotain sellaista että poistoon olisi hyvinkin pian lähdössä 2-akselisia scaloja vanhimmasta päästä. Eli varmaankin #652, 654, 655 ehkäpä ja näiden kaveriksi joitain muitakin.Lisäksi myöhemmin, noin kolmen viikon päästä, kaikki muut 5-linjan autot muuttuu 2-akselisesta teliin.
Valitettava floppi on tämä ykköslinja nykymuodossaan. Ainoa syy ylläpitää moista vuoroväliä löytyy pelkästään Härmälän ja keskustan väliltä, kaikkialle muualle riittäisi 10 min vuoroväli, jonka voisi ainakin teoriassa tahdistaa itäpuolella linjan 8 kanssa. 10 min vuoroväli riittäisi myös Pirkkalallekin, mikäli Härmälä hoidettaisiin vielä omalla linjallaan. Tällä tavalla voitaisin kenties samanlaisella automäärällä saavuttaa järkevämmät vuorovälit ja riittävän tiheä tarjonta sinne missä ko. reitin varrella sitä oikeasti tarvitaan.Facebookin Härmälä-ryhmästä luin että nivelbussi on tänään ollut linjalla 1. Koitetaankohan tällä saada vähän helpotusta Härmälän ruuhkabusseihin siihen asti kunnes sinne saadaan lisävuoroja?
Autot 243, 244, 245, 248 & 249 ovat ajonsa ajaneet ja nyt niitä hyödynnetään varaosalähteenä tai myydään pois. Mutta tosiaan, sen lisäksi piakkoin juuri noita sarjan 652-661 autoja menee jokunen, jos nyt ei poistoon/myyntiin, niin ainakin pois liikennekäytöstä ja odottelemaan josko autopäivien määrä lisääntyisi talven myötä.Tästä seikasta voisi päätellä jotain sellaista että poistoon olisi hyvinkin pian lähdössä 2-akselisia scaloja vanhimmasta päästä. Eli varmaankin #652, 654, 655 ehkäpä ja näiden kaveriksi joitain muitakin.
Ei tosiaan taida olla ollut, mutta tästä päivästä alkaen on. Eli nyt toistaiseksi nivelbussi on tilattu vakituiseksi autoksi arkisin 5-linjalle. Lisäksi myöhemmin, noin kolmen viikon päästä, kaikki muut 5-linjan autot muuttuu 2-akselisesta teliin.
Valitettava floppi on tämä ykköslinja nykymuodossaan. Ainoa syy ylläpitää moista vuoroväliä löytyy pelkästään Härmälän ja keskustan väliltä, kaikkialle muualle riittäisi 10 min vuoroväli, jonka voisi ainakin teoriassa tahdistaa itäpuolella linjan 8 kanssa. 10 min vuoroväli riittäisi myös Pirkkalallekin, mikäli Härmälä hoidettaisiin vielä omalla linjallaan. Tällä tavalla voitaisin kenties samanlaisella automäärällä saavuttaa järkevämmät vuorovälit ja riittävän tiheä tarjonta sinne missä ko. reitin varrella sitä oikeasti tarvitaan.
652:ssa on äänekkäin vaihteisto, jonka olen koskaan kuullut. Tämä tuskin miellyttää muita kuin harrastajia ja varmaan sallitut melurajat ylittyvät. Se menee varmaankin ensimmäisenä poistoon.Tästä seikasta voisi päätellä jotain sellaista että poistoon olisi hyvinkin pian lähdössä 2-akselisia scaloja vanhimmasta päästä. Eli varmaankin #652, 654, 655 ehkäpä ja näiden kaveriksi joitain muitakin..
Autot 243, 244, 245, 248 & 249 ovat ajonsa ajaneet ja nyt niitä hyödynnetään varaosalähteenä tai myydään pois. Mutta tosiaan, sen lisäksi piakkoin juuri noita sarjan 652-661 autoja menee jokunen, jos nyt ei poistoon/myyntiin, niin ainakin pois liikennekäytöstä ja odottelemaan josko autopäivien määrä lisääntyisi talven myötä.
Euro 5 vs. Euro 3. Jo se yksin ratkaisee asian.5v poikani pohti tänä aamuna näiden scalojen poistoa ja juteltiin siitä että niillä alkaa olla ikää ja ajokilometrejä paljon. Poika koitti ehdottaa että Volvo8500:set voisi poistaa. Noilla Volvoillahan ei ole iso ikäero 600-sarjan scaloihin mutta miten mahtaa olla kilometrien kanssa? Onko niissä isoa eroa?
Ja noin lisäpohdintana että tykkääkö joku oikeasti matkustaa tai ajaa 8500:sta?
Voin sanoa tykkääväni jossain määrin. Säfflen kori on kyllä ihan tyylikäs, joskin hieman muovisen oloinen. Nämä Göteborgista peräisin olevat autot ovat kyllä jostain syystä hieman kivempia, olisiko lie syynä istuimen malli joka antaa sisätiloihin enemmän väljyyttä ja jalkatilaa.Ja noin lisäpohdintana että tykkääkö joku oikeasti matkustaa tai ajaa 8500:sta?