Havainnot paikallis- ja lähiliikenteestä - elokuu 2008

Tila
Ei avoinna uusille viesteille.
15.8 Tkl:
2: 236, 652*
3: 619*, 660*, 661*
6: 638
8: 109*, 642, 643*, 644
13: 244, 270* vaihdettiin 244 n.klo 14.27 Yliopistonkadulla, 274
16: 209*, 212*, 213*, 219*, 420*, 423*
17: 268*, 419*
18: 406*, 425*
19: 238*, 635, 653*, 654*
20: 266*, 401*
22: 211*, 215*
25: 214*, 226*
28: 206*, 227*, 410*
29: 259*
39: 220*, 222*, 407*

*= havaintojeni mukaan vakio
 
JOHONKIn mukaan eilen linjalla oli kulkijoita 263. Enemmänkin porukkaa siis toki mahtuis kyytiin...

Laskin päivittäisiä lähtöjä olevan 35, eli keskimäärin matkustajia olisi ollut vain melko vaatimattomat 7,5 lähtöä kohden. No, ensimmäisen viikon perusteella ei toki kannata tehdä kovin pitkälle meneviä johtopäätöksiä. Elämme vielä kesäloma- ja pyöräilykautta eivätkä useimmat opiskelijatkaan ole vielä vielä palanneet opinahjoihinsa. Linja kilpailee myös matkustajista jo ennestään tiheästi liikennöivien muiden Hervannan linjojen kanssa. Lisäksi uuden linjan kohdalla menee aina aikansa ennen kuin se kunnolla löydetään. Jos vaikka parin kuukauden päästä oltaisiin jo 350:ssä päivittäisessä matkustajassa...
 
Tässäpä pari sateista lauantai havaintoa Tkl:ltä 16.8:
#226/25
#228/17
#234/23
#250/30
#259/18¨
#263/20
#411/16
#418/30
#425/13
#426/23
#427/30
#616/31, tämäpä yllätys, että -93 nauhakilpinen Carrus vakiona vkl. Koskahan viimeksi on ollut vkl nauhakilpinen vakiona ja ylipäätänsä 15v auto?
 
#616/31, tämäpä yllätys, että -93 nauhakilpinen Carrus vakiona vkl. Koskahan viimeksi on ollut vkl nauhakilpinen vakiona ja ylipäätänsä 15v auto?
Kävin eräänä kesäisenä lauantaina 1995 Mansessa ajelemassa A J O K K I - korisilla busseilla. Erittäin iloinen yllätys oli pääsy auton 563 (Ajokki 5300 - Volvo B10M vm.1981 Allisonin ns. "rähinälaatikolla") kyytiin. Äkkiä laskien saamme auton 563 iäksi vuonna 1995 kokonaiset 14 vuotta. Havaintoajankohdan kaukaisuuden vuoksi emme voi pitää tätä kovin vertailukelpoisena tietona ja eihän tuo auto 563 ollut ihan 15 vuotta vanha, mutta osattiin sitä ennenkin..."Aika kultaa muistot".
 
17.8 Tkl:
#650/3, oli vielä Särkkä teipit.
#110/8
#275/23
#653/25
#258/28
#276/30

Bongasin tuossa myös että kilpiin oli ilmestynyt teksti "TKL 60vuotta". Tkl:stähän tulee lokakuussa 60vuotta.
 
18.8 Tkl:
#630/1 h.o.p
#651/3
#414/17
#245/29
#411/39

19.8 Tkl:
#629, #630/1 h.o.p.
#236/2
#632, #635/8
#423/17
#260/20
#218/22
#259/25
#254/29
#426/39
h.o.p= Härmälä-Keskustori osapäivä vuoro

Länsi-linjat:
#39/50
#90/79, klo 14.40 TAYS-Rahola/moottoritie-Nokia-Siuro-Linnavuori.
#90/85, se on se vuoro joka saapuu noin klo 07:45 TAYS:lle.
 
20.8 Tkl:
#647/3
#273/16
#267/16
#644/19
#654/19
#414/39
#635/39

Kun olin menossa tänään noin klo 07:27 kouluun Tenniskeskuksen kohdalta niin huomasin, että tulee 2kpl 90Y mutta kas kummaa... olin ainoa ihminen joka mahtui niihin kumpaankin. Ensimmäisenä olevaan Laatikko-Wiiman ei mahtunut ja seuraavana tulevaan Fiftyyn olin ainoa joka mahtui. Pitäisi varmaan kysästä jos saisi tuohon kohtaan jompaan kumpaan vuoroon vara-Ikaruksen tai vara-Scaalan?
 
Viimeksi muokattu:
Reilun viikon jälkeen aikataulujen vaihtumisen autoja (TKL) näyttäisi vakiintuvan eri linjoille seuraavasti. Virheitä ja puutteita voi kukin korjata ja täydentää jos siltä tuntuu

Linja / #:t
1: 244, 417, 424, 242, 243, ?, 629, 630
2: 652, 662, ?
3: 619, 660, 661
6: 641, 658, 659, 638
8: 109, 110, 643
12: 257, 253, 416, 204(?)
13: 270, 272, 275, 254, 252, 221, 403, ?, ?
14: 631
15: 664, 650, 646, 615, 618, 617 (myös 651 havaittu usein)
16: 420, 267, 415, 423, 212, 213, ?, ?, ?, ?, ?, ?
17: 419, 224, 268, 264(?)
18: 406, 425, 241, ?, ?, ?
19: 400, 238, 653, 654, 632, 624
20: 265, 266, 401, ?
21: 625, 258, ?
22: 271, 218, 211, 215, 229, ?, ?, ?
23: 251, 256, ?, ?, ?
24: 655, ?, ?
25: 214, 656, 657, 232, ?
26: 205, 639, 269, 422, 260, 261, ?
28: 427, 206, 276, ?, ?
29: 623, 259, 663, 648(?), ?
30: 418, 216, 217, 262, 263, ?, ?
31: 616
y34: 621
y35: 620
39: 220, 222, 407(?)
 
Pitäisi varmaan kysästä jos saisi tuohon kohtaan jompaan kumpaan vuoroon vara-Ikaruksen tai vara-Scaalan?

Pikemmin oikea ratkaisu on mennä jollain toisella linjalla. Ei kuitenkaan ole kovin tarkoituksenmukaista korvata sitä tupla-autoa isommalla autolla, kun sen auton ajorupeama kuitenkin lähinnä koostuu Teiskosta. Eikä eritoten varsinaista vuoroautoa, joka on Ruoveden auto. 90 on lähinnä lisäpalvelua Teiskontielle, eikä niinkään ensisijainen linja.
 
Tila
Ei avoinna uusille viesteille.
Takaisin
Ylös