Havainnot paikallis- ja lähiliikenteestä - kesä 2012

Uudenmaantien pysäkkipäreisiin on ilmestynyt määränpäätekstejä pelkkien numerolitanioiden tilalle!
 
Anderssonin riveihin on ilmestynyt HelB 104 - turkulaisessa kuosissa ja numerolla 12.

Näinpä tuon 12 sitten 2012-09-06 linjalla 2/2A. Eurokilvettömyys juorusi kaukaa jo että on ehtoopuolen peli. Näin kahteen otteeseen auton ensin vasemmalta puolelta ja sitten oikealta. En ollut uskoa silmiäni. Vasen kylki näyttää kun vasaroidulta jotenkin suoraksi, oikea taas on paikkailtu ainakin keski- ja takaoven väliltä pellinpalasilla sekä niiteillä. Vanteet on maalatuu kun jossain "amis-corollassa" hopevärillä ilmeisesti ruosteen päälle ja loput hopeaväristä vielä värjännyt osin renkaatkin (oli sitä valkeaa/ keltaistakin sutattu kumeihin). Etupäässä näkyy maalin alta valkoista ja sinistä (HelBus väriä?). JLT tekstit osin kyljissä jossain listojen alla, eli lätkästy pikaisesti paikoilleen ennen listoja uudelleen kiinnitystä. Onkohan tämä nyt jokin tuleva trendi GD-telilinjalla, kun GD:t hajoaa niin kohta on Ikaruksia kuin aikoinaan 1-linjalla.

Tätä sivuten ainakin yksi GD-teli 2/2A:lla on sellainen että takaoven alin osa on korjattu kirkkaalla pleksinpalasella, ollut ainakin vissiin kuukauden noin. Saman auton peräluukku/ puskuri on jotakin reikäpelti ja niitty sekasotkua. Tosin ei ole ainoa GD-teli jonka perä on peruutettu ilmeiseti päin jotain tolppaa ja tulos perä halki sieltä täältä ja lisää popniitti reikäpelti virejä. Mietin, mitähän merkitystä peruutuskameralla lienee autossa, vai onko sekin vain "koriste" enään. Onkohan nuo GD-telit ollut linjalla n. 2 vuotta ja nyt jo tuossa kunnossa. Eivät tule kestämään kyllä 10 vuotta, tätä arvelinkin jo kun ne tulivat ja tämä käsitykseni on vain vahvistunut. Mitäköhän JLT sanoo tähän kehitykseen, vai katsooko taas sormienläpi.

Pikaisesti silmäkulmasta näin Anderssonin auton 6 linjalla 20 myöskin ja näytti koko etupuskuri puuttuvan, perä oli mustanaan öljystä ja kurasta. Vielä Anderssonin omissa väreissä lähinnä 12-linjalla olevat Scalat ovat myös lähes järjestän perät rutussa/ halki ym. Eli firmassa on palattu ilmeisesti "normaali rutiineihin" kaluston kunnon suhteen.
 
Viimeksi muokattu:
Täysin samaa mieltä edellisen kirjoittajan kanssa. Siellä takaovessa on se pleksi ollut jo viime talvena kun kuljin sillä. Tuskin on tulossa muutoksia tuohon.
 
Eikös se ole Ketosen bussi nykyään niinku FHA-100 myös. Ajavat kaupunkilinjoja siellä. Olisko entisiä K.Kittilän vuoroja ?
 
Koska kesäiset säät jatkuvat, laitan tähän ketjuun! Nimittäin, eilen SL:n 315, vissiin entisii seinähullujen vehkeitä,
käänty Konsantien risteyksestä Raision Tehtaille päin ja perässä oli numero 420.. jätti hyökkäysvaunut ekalle
Raisionkaaren pysäkille ja sitten paineli Brion pihalle. Kello oli jotain 1145 sillon.
 
Koska kesäiset säät jatkuvat, laitan tähän ketjuun! Nimittäin, eilen SL:n 315, vissiin entisii seinähullujen vehkeitä,
käänty Konsantien risteyksestä Raision Tehtaille päin ja perässä oli numero 420.. jätti hyökkäysvaunut ekalle
Raisionkaaren pysäkille ja sitten paineli Brion pihalle. Kello oli jotain 1145 sillon.

SL 315 on entinen LINJALIIKENNE MUURINEN Oy.n auto.
 
Takaisin
Ylös