Havainnot paikallis- ja lähiliikenteestä - kevät 2013

Anderssonin 7 eli Golden Dragon -hybridi on viime ja tällä viikolla toistuvasti hyytynyt Aninkaistensillalle. Auto on kuitenkin aina päässyt jatkamaan kohti Muhkuria omin voimin. Eräänä päivänä se eteni sillalla parikymmentä metriä kerrallaan keräten välillä voimia uuteen ponnistukseen. Mistä mahtaa olla kysymys? Lähteekö auto liikennevaloista sähkön voimalla, eikä polttomoottori sitten käynnistykään virran hiipuessa?
 
Katosin itseasiassa samaa tossa pari päivää sitten! Luuen että ongelmana on se että todellakin polttomoottori viilenee liikennevaloissa ja sitten ei käynnisty kun akku tyhjenee. Päälle vielä auton kohtuullisen kevyt paino ja sillan loskapinta, sekä nousu. Kerran on kyllä Anderssonin GD-telillekin käynyt näin, eilen illalla itseasiassa. Voi olla että ongelmana on myös puuttuva teho?

Andersson on alkanut käyttää Ikarus autoja sekä Irisbus (en muista numeroja) linjalla 12. Tietääkö joku fiksu onko tämä liikennöintisopimuksen mukaista?

Kiitoksia :)
 
Tallink Siljan Baltic Princessiä esiteltiin suurelle yleisölle satamassa tänään klo 13-15. Ykköslinjan kymmenen minuutin vuoroväli oli aikaistettu alkamaan jo kello 12 jälkeen ja lisäksi muutama ekstrabussi kulki nonstoppia väliä Kauppatori-Satama, mutta silti bussit olivat aivan tupaten täynnä.
 
Hirvensalon linjoilla ajoi 2.2. entinen jalolainen SBY-146, joka oli vielä ilman TuKL-numeroa.
 
6.2.:

Aurakadun ruuhkassa bongasin kakkoslinjalta Irisbus Crosswayn nro 21 - varmaankin Anderssonille siirtynyt entinen WL 21?

Kerttulinkadulla kytenyt vesijohtokanava ei bussien menoa juurikaan haitannut.
 
http://www.ts.fi/uutiset/kotimaa/447154/Bussi+liukasteli+pain+puuta+Turussa++matkustaja+loukkaantui

Bussi liukasteli päin puuta Turussa – matkustaja loukkaantui

Turun bussilinjan numero 1 linja-auto törmäsi puuhun Raunistulassa tiistai-illalla. Onnettomuus tapahtui Raunistulan puistotiellä hieman ennen iltakahdeksaa.

Tilanne sai alkunsa, kun liian kovaa vauhtia ajanut kuljettaja oli pysäyttämässä kulkuneuvoa bussipysäkille, mutta suistui liukkaalla tiellä päin edessä ollutta puuta.

Törmäyksessä yksi auton matkustajista loukkaantui lievästi. Kolme muuta matkustajaa selvisi rytäkästä säikähdyksellä.

– Kolaripaikalle saapunut Turun keskusaseman sammutusyksikkö kutsui paikalle myös poliisin ja ambulanssin. Loukkaantunut matkustaja vietiin terveyskeskukseen tarkistettavaksi, muita matkustajia rauhoiteltiin, kertoo päivystävä palomestari.

Paikalle kutsuttu poliisipartio puhallutti kuljettajan. Häntä epäillään liikenneturvallisuuden vaarantamisesta.
 
Mielenkiintoinen lauseyhdistelmä toimittajalta! Toivottavasti niillä ei ole mitään tekemistä keskenään.

Samaa minä jäin miettimään :S Taitaa olla savolainen toimittaja, jolloin vastuu siirtyy kuulijalle ;)
 
Onko kukaan bongannut vielä Anderssonin Ivecoita (WL #21, #98):ia Turussa? Lähtivät sinne kuulemman jäädäkseen.
 
Nro 21 pysyi 21:nä ja on bongattu ja raportoitukin täällä jo viikko sitten - ja eilen 12.2. sain napattua siitä kuvan.
 
Kakkoslinjan kalustoa katsellessa ei voi ihan kokonaan välttyä ajatukselta, että Kiinalaisbussien huoltoväli on aika lyhyehkö... wanhaa Ikarusta ym. linjalla joka päivä.
 
Kakkoslinjan kalustoa katsellessa ei voi ihan kokonaan välttyä ajatukselta, että Kiinalaisbussien huoltoväli on aika lyhyehkö... wanhaa Ikarusta ym. linjalla joka päivä.

Jooh... Sama tilanne näyttää olevan linjan 12 Scalojenkin kanssa, kun päivittäin linjalla häärää Ikaruksia ja männäpäivänä jopa Maxci.
 
Westendin Linja 16, Scala, rek. EBG-634, on nykyään TuKL 12. Minne lie entinen 12, OmniCity, mennyt?
 
Westendin Linja 17, Scala, rek. EBG-617, on nykyään TuKL 13. Minne lie entinen 13, Carrus City L, mennyt?
 
Takaisin
Ylös