Havainnot paikallis- ja lähiliikenteestä - talvi 2010

Tila
Ei avoinna uusille viesteille.
Nuo 25.4.2010 alkavan Varissuon sopimuksen liikenteeseen hankitut 76...78 ottivat varaslähdön jo lauantaina 24.4. - päivänä, jolloin Sopimus Seitsikon nimissä ajettava liikenne päättyi. Sunnuntaina onkin sitten linjalla 28 uudet värit, nimet ja autot.

Männäviikolta värityshavainto: Citybus 3 ei ole enää Martela, vaan Joukkoliikenne.
 
25.4.2010 alkoi liikenne kiinalaisilla Kultaisilla Lohikäärmeillä linjalla 28. Anderssonin GD:t on numeroitu 8-loppuiksi, siis 8, 18, 28... Suurin näkemäni numero on 88.

Samana päivänä Varissuon ja Pernon väliä sahaavien 32:n ja 42:n kalusto kellertyi ja uusia Volvoja ilmestyi.

Kuvia täällä.
 
25.4.2010 alkoi liikenne kiinalaisilla Kultaisilla Lohikäärmeillä linjalla 28. Anderssonin GD:t on numeroitu 8-loppuiksi, siis 8, 18, 28... Suurin näkemäni numero on 88.

Busseissa on kyllä eteenpäin selkeät numero- ja määränpäänäytöt. Myös etuoven vieressä olisi saanut olla myös määränpäänäyttö, joka on jo pitkään ollut käytäntö kaikkialla muualla. Tosin sellainen on helppo jälkeenpäinkin asentaa. Takanumero on turhan pieni.

Seuraavan pysäkin näyttö on selkeä, ja mukautuu tekstin pituuteen, ei ole Helsingin tyylisiä Pikku Huopalaan meneviä tai Kallion virastoilla pysähtyviä. Pysäkkinäyttö näkyy turhaan pysäkin jälkeenkin, tarvinnee hienosäätöä. Esmes Niitunniskantie tulee liika myöhään Varkkavuorentien jälkeen näkyviin, bussi joutuu äkkijarruttamaan tai ajamaan pysäkin ohi, kun ei kerran saa etukäteenkään piipata ennenkuin pysäkki on näytöllä.

Pysäkkikuittausnäyttö on vähän turhan pieni. Vaeltava Bus Stopping -teksti pienellä taululla, jonka usein peittää oikealla puolella istuvilta toinen tyhjä näyttötaulu.

Diskovalot takaoven rappusilla ovat ihan hyvät.
 
Busseissa on kyllä eteenpäin selkeät numero- ja määränpäänäytöt. Myös etuoven vieressä olisi saanut olla myös määränpäänäyttö, joka on jo pitkään ollut käytäntö kaikkialla muualla. Tosin sellainen on helppo jälkeenpäinkin asentaa. Takanumero on turhan pieni.

Tosin edestäpäin katsoessa etulinjakilpeä ei tahdo saada varsinkaan aurinkoisella säällä mitään selvää mitä linjakilvessä lukee. Ei numeroa. Ei määränpäätä.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Tosin edestäpäin katsoessa etulinjakilpeä ei tahdo saada varsinkaan aurinkoisella säällä mitään selvää mitä linjakilvessä lukee. Ei numeroa. Ei määränpäätä.

Yleensä etunäytössä on säädettävä yö- ja päivävalaistus. Ilmeisesti yövalaistus oli jäänyt päiväksi päälle. Jollei säätömahdollisuutta ole, täytyy vaihtaa kirkkaampi ledimatto tilalle.

Kauppatorin suunnasta tultaessa Puutori paistoi näytössä vielä melkein Linja-autoaseman pysäkille. Jollei bussiin olisi samalla noussut matkustajia, olisi se joutunut tekemään äkkijarrutuksen tai ajamaan seuraavalle pysäkille. Sama koskee Niitunniskantien pysäkkiä. Keskiviikkona kuski pysähtyi vasta seuraavalla pysäkillä, vaikka edellisessä olisi jäänyt matkustajia. Kuski vielä väitti että piippasivat liika myöhään!
 
25.4.2010 alkoi liikenne kiinalaisilla Kultaisilla Lohikäärmeillä linjalla 28. Anderssonin GD:t on numeroitu 8-loppuiksi, siis 8, 18, 28... Suurin näkemäni numero on 88.
Taisimme saada kiinalaiset uskomuksetkin Turkuun. Eikös 8 ole kiinassa onnennumero?

Antero
 
Tila
Ei avoinna uusille viesteille.
Takaisin
Ylös