Havainnot paikallis- ja lähiliikenteestä - tammikuu 2010

Tila
Ei avoinna uusille viesteille.
TKL 27.1

#274/ K18
#274/ 16

itellä ei välähtänyt miten sama auto voi olla 16 puolen vuorossa ja silti K18 aamulla :p
 
28.1

TKL:

#636/37
#628/37

Eli molemmat vakio-autot poissa.

Pääsinpä tuossa 26.1 matkustamaan Paunun #65 (linjalla 95). Edellisen kerran tuli Paunun Wiimalla mentyä Pirkkalan suuntaan lokakuussa 2007!
 
28.1.
Paunu # 122/ Sahalahti auton # 52 paikalla
Paunu #121/ 10
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Wiima Vulvuja näkyy nykyisin aika paljon Pyynikintorilla lähtevissä Paunun vuoroissa, oisko syynä pakkasessa hajoavat scalat tai 8700LE?
 
Wiima Vulvuja näkyy nykyisin aika paljon Pyynikintorilla lähtevissä Paunun vuoroissa, oisko syynä pakkasessa hajoavat scalat tai 8700LE?
Käsite "aika paljon" on kyllä mielestäni enemmän kuin harhaan johtava. Wiima Volvoja kun on ollut liikenteessä Paunulla viimeisten kuukausien aikana yksi (1) kappale, eli juuri #65. Toinen jäljellä olevista ko. autotyypin edustajista (#70) on nukkunut jo pitkän aikaa takapihan nurkassa liikkumattomana. Kovin suurta prosenttiosuutta Pyynikintorilta lähtevistä Paunun vuoroista tuo #65 ei yksin ehdi mitenkään ajaa, vaikka varsin luotettava kulkija onkin ;)

Syy siihen, että auton #52 tilalle Sahalahden vuoroon on varsin usein viime aikoina laitettu vanhempaa korkeaa kalustoa, on yksinkertaisesti se, että siten on saatu yksi toimiva matalalattiainen vara-auto lisää käytettäväksi varsinaisilla runkovuoroilla, kuten Pirkkalan linjoilla tai linjoilla 70/71. Pakkanen kun aiheuttaa monenlaista kiusaa: nykyautoissa välttämättömät lisälämmittimet kiukuttelevat aiheuttaen pakastearkkuefektin, paineilmalaitteet ovat kovilla, ja lopulta metallikin antautuu helpommin kovissa pakkasissa.
 
Käsite "aika paljon" on kyllä mielestäni enemmän kuin harhaan johtava. Wiima Volvoja kun on ollut liikenteessä Paunulla viimeisten kuukausien aikana yksi (1) kappale, eli juuri #65. Toinen jäljellä olevista ko. autotyypin edustajista (#70) on nukkunut jo pitkän aikaa takapihan nurkassa liikkumattomana. Kovin suurta prosenttiosuutta Pyynikintorilta lähtevistä Paunun vuoroista tuo #65 ei yksin ehdi mitenkään ajaa, vaikka varsin luotettava kulkija onkin ;)

Syy siihen, että auton #52 tilalle Sahalahden vuoroon on varsin usein viime aikoina laitettu vanhempaa korkeaa kalustoa, on yksinkertaisesti se, että siten on saatu yksi toimiva matalalattiainen vara-auto lisää käytettäväksi varsinaisilla runkovuoroilla, kuten Pirkkalan linjoilla tai linjoilla 70/71. Pakkanen kun aiheuttaa monenlaista kiusaa: nykyautoissa välttämättömät lisälämmittimet kiukuttelevat aiheuttaen pakastearkkuefektin, paineilmalaitteet ovat kovilla, ja lopulta metallikin antautuu helpommin kovissa pakkasissa.
Ja tuohon hieman jatkaen, eli pääosin uudemmat Volvo 8700RLE:t ovat joutuneet nöyrtymään pakkaselle, Scanioiden kanssa ei suurempia murheita ole ollut samoin kuin vanhempien Volvo B10BLE sarjalaisten kanssa.
 
28.1 Tkl:
#639/11
#269/39

28.1 LL:
#49/Y99, eipäs ole ennen ollut hallin vuorolla Fiftyä.
#91/Y99, kummatkin autot olivat keskustorin vuoroja.

29.1 Tkl:
#640/13
#233/39
#426/18, on näköjään palannut pienen tauon jälkeen taas liikenteeseen perä uudelleen tilaajaväritettynä. Jotenkin hölmön näköinen tuo perä.
#413/26
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
pics or it didn't happen

Voit mennä bongaan sen :lol: En nyt rupea metsästämään sitä, että saan kuvan siittä, kun voit itse mennä bongaamaan ellei ole ylitsepääsemätön este ettet voi mennä? Eikä se niin ihmeellinen ole. :wink:
 
Voit mennä bongaan sen :lol: En nyt rupea metsästämään sitä, että saan kuvan siittä, kun voit itse mennä bongaamaan ellei ole ylitsepääsemätön este ettet voi mennä? Eikä se niin ihmeellinen ole. :wink:
Liian vaivalloista ja aikaavievää lähteä kykkimään jotain yhtä tiettyä bussia Hämeenkadulle, paljon helpompaa katsoa bussibongarin ottamaa kuvaa JLF:ssä. :smile:

Toki asun sen verran lähellä Hakalan Nelliä että ei ihan mahdotonta, että lähtisi iltakävelyllä katsomaan varikolle autoa.
 
#426/18, on näköjään palannut pienen tauon jälkeen taas liikenteeseen perä uudelleen tilaajaväritettynä. Jotenkin hölmön näköinen tuo perä.

Tuo #426 oli jonkin aikaa pois pelistä #425:n törmättyä sen perään Itsenäisyydenkadun pysäkillä n. kuukausi takaperin. Korjauksen yhteydessä näemmä vedettiin sitten tuon peränkin väritys uusiksi.

Myös #425 oli tästä syystä pois pelistä parisen viikkoa, kun siihen jouduttiin tekemään "pientä pintaremonttia" mm. uuden tuulilasin muodossa.

Ilmeisesti tuon perän maalaustyyliin on otettu mallia OmniCityn täyssinisestä perästä. Se ainakin itselle tuli ensimmäisenä mieleen.
 
Viimeksi muokattu:
Tila
Ei avoinna uusille viesteille.
Takaisin
Ylös