Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom.: This feature may not be available in some browsers.
#406/23 (Hajosi Lukonmäki pohjoinen pysäkin kohdalle ainakin 30 minuutiksi)
Ja tämän toistaminen alkaa jo mielestäni olla täysin turhanpäiväistä...209/28 on VAKIOVUORO, uskokaa jo!
Havainnot eivät kylläkään kerro onko auto ollut vakiovuorossa, pitkässä osapäivässä tai osapäivässä. Nämä tiedot tulisi olla havainnossa mukana. Saattaahan olla, että vakiosijoitettu auto on saman linjan eri vuorossa.12.2
209/28 on VAKIOVUORO, uskokaa jo!
Havainnot eivät kylläkään kerro onko auto ollut vakiovuorossa, pitkässä osapäivässä tai osapäivässä. Nämä tiedot tulisi olla havainnossa mukana. Saattaahan olla, että vakiosijoitettu auto on saman linjan eri vuorossa.
Takerrumpa minäkin tähän seikkaan nyt. Se, että tämä 1992-mallinen Wiima-Volvo on linjalla 28 arkipäivisin, näyttää olevan hyvinkin pysyväisluontoista.12.2
209/28 on VAKIOVUORO, uskokaa jo!
1§ Sopijapuolet
Tämän sopimuksen sopijapuolina ovat Tampereen kaupungin yhdyskuntapalvelut (jäljempänä Tilaaja) ja Tampereen kaupungin liikennelaitos (jäljempänä Tuottaja).
8 §
Käytettävät linja-autot
Liikenteessä käytettävien linja-autojen on täytettävä tyypiltään ja muilta ominaisuuksiltaan liitteen 3 vaatimukset.
Liite1: Yleiset ehdot
3. Käytettävät linja-autot
Liikenteessä käytettävien linja-autojen on oltava hyväkuntoisia ja siistejä sekä täytettävä ominaisuuksiltaan ja tyypiltään liitteen 3 vaatimukset.
Ominaisuuksiltaan ja tyypiltään muunlaisia linja-autoja saadaan käyttää ainoastaan poikkeuksellisesti ja tilaajan suostumuksella silloin, kun linja-autoja ei ole välttämättömien korjaustöiden, varaosien saantivaikeuksien tai valmistajan toimitusvaikeuksien vuoksi taikka jostakin muusta liikennöitsijästä riippumattomasta syystä käytettävissä. Tämän vaikutuksesta tuottajalle maksettavaan korvaukseen on määrätty näiden ehtojen kohdassa 6.
6. Korvauksen vähentäminen
Jos käytettävien linja-autojen ominaisuudet tai ikävaatimukset ovat huonommat kuin liitteessä 3 esitetty, vähennetään sopimuksen perusteella kuukausittain maksettavaa korvausta 13 %:lla näiden linja-autojen liikenteen osalta.
13. Reaaliaikainen informaatiojärjestelmä (PARAS)
Reaaliaikaista matkustajainformaatiota palvelevia laitteita on käytettävä kaikilla tuotantosopimuksen mukaisilla linjoilla. Käytön laiminlyönnistä voidaan vähentää kohdan 6 mukaisesti 13 % liikennesuoritteen korvauksesta näiden linja-autojen liikenteen osalta.
Liite 3: Linja-autokalustoa koskevat vaatimukset
2. Kaluston ikä ja päästörajat
Kaluston ikä lasketaan vuosissa yhden desimaalin tarkkuudella siten, että
auton ikä = Tarkastelupäivä - Käyttöönottopäivä
Kaluston ikää laskettaessa peruskorjaus ja uudelleenkoritus hyväksytään seuraavasti: uudelleenkorituksen katsotaan alentavan kaluston ikää kaksi (2) vuotta, mutta pelkkä peruskorjaus ei alenna kaluston ikää.
Kaluston ikä- ja päästörajavaatimukset määräytyvät alla olevan taulukon mukaisesti.
Kaluston ikä [v] (1.8.2006)
- vakituisesti linjalla käytettävän kaluston maksimi-ikä 12v
- varakaluston maksimi-ikä 15v
(Jos tuottajan liikennöintimäärä oleellisesti muuttuu tilaajan vaatimuksesta, niin silloin kaluston ikä- ja päästörajavaatimuksista neuvotellaan erikseen.)
Sen sijaan itse bongasin auton TKL #625/22.Näkikö kukaan pikku 402 tai pikku scaala 16, 18 tai 28 tänään 12.2?
Minä puolestaan en ihmettele yhtään ko. auton jaksamista, mahurivolvot kun ovat tunnetusti aina olleet melkoisen varmoja autoja. Sen sijaan ihmetystä voisi herättää se, että ainakin päivisin ja iltaisin olisi 28:lle saatavissa matalakin auto mutta silti kokopäiväisesti tällä korkealattiaisella autolla ajetaan...Tohon killerpopin Wiima-viestiin jatkoa:
Itsekkin ihmettelen, että se 209-Wiima jaksaa ahertaa siellä 28:lla suurinpiirtein kokopäivää. En ole ihan varma, mutta se ehkä lepää aamupäiväst vähän aikaa.