Hieman ihmetyttää tuo 1820:n maalaaminen, kun niveliä on tullut 600:n ruuhkavuoroihin eli oranssien telien tarpeen pitäisi olla pienempi kuin viime talvena, jolloin niitä näkyi muillakin linjoilla. Runkoscaloja on ollut jonkin verran pois liikenteestä ja useampi pitempiaikainen poissaolo on kai syynä, miksi alkuviikosta nähtiin niin monta sinistä bussia runkolinjoilla, mutta nyt niitäkin on palannut liikenteeseen eli kyse ei ole siitäkään, ettei niitä enää korjattaisi. HelB:n oranssin kaluston tarve pienenee jyrkästi kohti vuodenvaihtetta, minkä olettaisi tarkoittavan runkoscalojen maalamista siniseksi tai poistamista kokonaan, muttei tarvetta maalata uudempaa kalustoa oranssiksi
Tuo saattaisi liittyä kalustovaatimuksiin. Esimerkiksi runkolinjojen 400 ja 600 kohteisiin on alunperin tarjottu luokkaa 90 % suoritteesta sopimuskauden alkaessa uutena hankituilla 18xx-ja 19xx-Scanioilla. Oma tuntumani on, että liikenteessä on runkolinja-aikakaudella käytetty paljon myös 13xx-Scaloja, joten voi hyvin olla, että esimerkiksi kaluston keski-iän kanssa oltaisiin aika tiukilla ilman mitään kalustomuutoksia. Autoilla 1 - 3 ja 1900 pystyy sitten 550:n liikenteen päätyttyä hieman korjaamaan tilannetta.
550:n ja 560:n 13xx- ja 15xx-teliautoille löytynee sopimusten päätyttyä töitä Ojangon kohteen liikenteestä, missä noita vanhemmilla teliautoilla ajetaan vielä pitkää päivää. Tosin eihän sitä tiedä, vaikka konsernin sisältä löytyisikin paremmassa kunnossa olevaa kalustoa esimerkiksi Tampereelta tai Jyväskylästä. Ainakin osa noista vanhemmista runkolinjabusseista tuntuu olevan siinä kunnossa, että maalaamisen lisäksi olisi tarpeen tehdä muutakin remppaa.