Havaintoja HSL-alueelta - heinäkuu 2024

4.7.

NF 978 koulutusajossa Vanhalla Porvoontiellä Viirilän kohdalla

Ja PL 279 koulutysajossa Lahdentiellä Kehä 3:n liittymän kohdalla
 
Viimeksi muokattu:
4.7.

NF 978 koulutusajossa Vanhalla Porvoontiellä Viirilän kohdalla

Ja PL 279 koulutysajossa Lahdentiellä Kehä 3:n liittymän kohdalla
Nyt havaittu tuo 279 Keravalla Keskustan kehällä ja heti perään PL 214 000-kilvillä. Asetelma 214:n matkustamossa vaikuttaisi myöskin siltä että siinäkin saattaisi olla koulutusajo käynnissä.
 
Nyt kun noita U12:ta on tullut katseltua hieman pidemmän aikaa, en tiedä olenko ainut joka on alkanut yhtäkkiä pitämään tuosta ulkonäostä vaikka pidin sitä aiemmin varsin rumana tai outona.
Itse olen ainakin vähän alkanut tottua tuohon ulkoasuun.
 
22 sarjan nivelillä on vakiosarjoja 560:lle muutama.
Ja nekin vaihtelevat sen mukaan, onko arki, lauantai vai sunnuntai. Arkenakin on huomattavaa vaihtelua toteutuneiden sijoituksien kannalta. Muille kuin linjaa todella hyvin tunteville sijoitukset näyttäytyvät hyvin sattumanvaraisina (voi katsella vaikka Bussitutkasta) ja se varmaan tuntuu monen harrastajankin mielestä ei-vakio-toiminnalta. En yhtään epäile, etteikö kiertoja olisi suunniteltu sen mukaan, että osa soveltuisi hyvinkin sähkönivelille. Sen mitä tältä foorumilta olen lukenut, niin ollut etenkin viikonloppuisin jo pidempäänkin. Oikeastaan näen asian niin, että noille tietyille 560:sen sarjoille sijoitetaan 22-nivel, jos niitä on riittävästi käytettävissä. Sitä vastoin 570:sellä koko liikenne on D-kalustotyypin liikennettä ja ainakin yhteen aikaan 600:sella tiettyjen lähtöjen kohdalla oli sama juttu.

Noh, tässä tullaan taas siihen, miten kukin mieltää vakion / ei-vakion. Minun mielestäni vakio on se, joka on oikeasti suunniteltu jollekin kalustotyypille (tai jopa kulkuneuvoyksikölle) ja tämä oikeasti toteutuu varsin säännöllisesti (poikkeamat ovat sitten tosiaan vain poikkeamia).
 
Takaisin
Ylös