Havaintoja HSL-alueelta - joulukuu 2010

Tila
Ei avoinna uusille viesteille.
Onhan se hyvä nähdä mitäs h39:lle tulee kun siltähän lähtee MAN:nit pois.
Ja h45 on ainakin tullu helb 423 korvaamaan 9711 ja 9714 on viellä liikenteessä et saa nähdä mitä sen tilalle tulee :D Kyllä nuo Scania L94 on mukavia kyydittäjiä! :)
 
Helbin Säffleissä on sekä luistonesto että lukkoperä ja telin kevennys, ei voi varmempaa yhdistelmää olla :D
HelBin Säffleissä luistonesto on kyllä ihan kuljettajan keveä kaasujalka! ;)

---------- Viesti lisätty kello 11:16 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu kello 11:05 ----------

Tämä nyt on typerää jankkaamista, mutta en mielestäni sanonut ajavani linjaa loppuun, olipa auto sitten kuinka läjässä tahansa. Itse taas sanoit, että viallisella autolla et aja! Tarkoitin ko. tapausta, jossa ikkuna oli rikki ja viimeinen sivu yli puolivälin, niin en todellakaan jää odottamaan vara-autoa jos TURVALLISESTI JA ERITYISTÄ VAROVAISUUTTA NOUDATTAEN (maalaisjärkeä)pystyn viemään vuoron perille asti.

Sorry taas ot. Osaltani tämä jää tähän.
Maalaisjärki on hyvä asia, mutta viranomaisten mielipide tähän asiaan saattaapi hyvinkin olla toinen. Muista, että töppäilyistäsi vastaat sinä itse! Jos tällaisessa ikkunatäysrikkotapauksessa jätät matkanteon kesken ja jäät odottamaan vara-autoa, sinua ei voi syyttää mistään. Mutta jos ajat sillä ikkunarikkoisella autolla ja joku päättääkin myöhemmin nostaa jutun asiasta, niin lirissä olet. Ja takuuvarma asia on, että jos saatkin syytteen ei työnantajasi sinua mitenkään tue, vaikka kuinka ajoit vuoron kiltisti loppuun eikä tullut ajamatonta lähtöä.
 
Asiaan kyllä edelleen vaikuttaa myös se mikä autossa EI toimi, esim se lukko ja telinkevennys. Luistonestosta usein enemmän haittaa kuin hyötyä... toki se kaasujalka se tärkein niinkuin parin viikon takainen tapaus Nobinan 8700:lla Kehä ykkösellä osoitti... :biggrin:

---------- Viesti lisätty kello 12:21 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu kello 12:18 ----------

HelBin Säffleissä luistonesto on kyllä ihan kuljettajan keveä kaasujalka! ;)
se on totta, mutta lukon toimiessa eipä sitä tarvitsekaan:biggrin:
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
31.12.

NF 137/h73 (City L teli)
NF 750 & 752/h73 (Volvo 8500LE)
NF 760/h76B (Volvo 8500LE)
 
Viimeksi muokattu:
matkustin hetki sitten Helb #215:llä (kaasu säffle teli) linjalla h66A ruoholahdesta rautatientorille vaihtaakseni siellä s324:ään ja koko matkan kuului ohjaamosta tasainen ding-dong-ding-dong varoitusääni. Auto kuitenkin kulki normaalisti.
 
matkustin hetki sitten Helb #215:llä (kaasu säffle teli) linjalla h66A ruoholahdesta rautatientorille vaihtaakseni siellä s324:ään ja koko matkan kuului ohjaamosta tasainen ding-dong-ding-dong varoitusääni. Auto kuitenkin kulki normaalisti.
jäähdytin neste vajaus tai luukku auki...
 
matkustin hetki sitten Helb #215:llä (kaasu säffle teli) linjalla h66A ruoholahdesta rautatientorille vaihtaakseni siellä s324:ään ja koko matkan kuului ohjaamosta tasainen ding-dong-ding-dong varoitusääni. Auto kuitenkin kulki normaalisti.

Niistä kuuluu aina kaikenlaista. Yleensä ding-dong äänen jälkeen auto sammuu seuraavalla pysähdyksellä, mutta tuossa tapauksessa joku sähkövika (?) ;)
 
Tila
Ei avoinna uusille viesteille.
Takaisin
Ylös