Havaintoja HSL-alueelta - syyskuu 2021

Jälkimmäinen voi olla totta mutta itse Tukholmassa käyneenä en ole törmännyt yhteenkään pehmopenkkiautoon. Siellä on samoja täysmatalia busseja kuin vaikkapa Hampurissa ja paikkamäärät todella pienet vrt. HSL alueeseen

Ajan monesti Vikingin terminaalilta Slussenille ja kyllä näissä kaikissa punaisissa busseissa on korkeaselkänojaiset pehmeät penkit. Verhot vielä ikkunoissa ja muistuttaa meidän kaukoliikenteen linja-autoja.
 
Ti 7.9.

PL 287 on HAM:n kokomainoksissa.
PL 602 ja 603 puolestaan ovat jälleen sinisissä HSL-väreissä.
PL 604 / 53 (tämä sen sijaan on edelleen runkolinjavärinen)
 
7.9

41: NF 929 (Scania OmniExpress 320LE)

---------- Viestit yhdistetty klo 18:29 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 18:13 ----------

On käsittämätöntä, ettei Nobina saa kilvityksiään kuntoon. Odottelin Laivurinkadulla Eiran sairaalan pysäkillä 30:tä pohjoiseen päin. Eiraan meni neljä niveltä, kaksi ilman kilvitystä, lienevät olleet aloittavia ruuhkavuoroja. Kun lopullta ensimmäinen bussi saapui ja selvästi myöhässä niin ylhäällä luki 20 Eira, pahvilapussa 30. Onneksi osoittautui 30:ksi. Sisällä ei mitään pysäkki-infoa, ei kuulutuksia, ainoastaan kello toimi. Hyvä puoli oli, ettei myöskään maskipakosta jankutettu!
Noita kilpi ongelmia on ollu myös noissa pätkä Bydeissä, Jos nyt oikein ymmärsin niin vika ei ole kilvissä vaan niitä ohjaavassa järjestelmässä.
 
Noita kilpi ongelmia on ollu myös noissa pätkä Bydeissä, Jos nyt oikein ymmärsin niin vika ei ole kilvissä vaan niitä ohjaavassa järjestelmässä.

Mutta miten voi olla että manuaalikilvityskään ei pelaa? PL:n uusissa autoissa on ymmärtääkseni sama ohjaava järjestelmä, mutta en ole yhtään heidän autoaan nähnyt kilvet pimeinä tai mitä sattuu kilvillä kulkevan. Ja onko sattumaa, että Nobinan Turun BYD:ssä oli/on samanlaista kilpiongelmaa?
 
Mutta miten voi olla että manuaalikilvityskään ei pelaa? PL:n uusissa autoissa on ymmärtääkseni sama ohjaava järjestelmä, mutta en ole yhtään heidän autoaan nähnyt kilvet pimeinä tai mitä sattuu kilvillä kulkevan. Ja onko sattumaa, että Nobinan Turun BYD:ssä oli/on samanlaista kilpiongelmaa?

En osaa sanoa varmasti mutta teoriani on, että uusia linjoja ei löydy manuaalikilvistä. PL:llä on myös ollut ongelmia näiden kanssa mutta manuaalikilvet ovat usein löytyneet. On mahdollista, että järjestelmässä ei vain ole manuaalikilpiä Nobinan runkolinjoille (kaikki uusia).
 
9.9.

NF 781/125K (Volvo B12BLE 8500LE teli)
NF 944/118B (Volvo 8900LE -teli)
 
Viimeksi muokattu:
Takaisin
Ylös