Havaintoja HSL-alueelta - tammikuu 2015

Ja myös HelB #1408:ssa on ollut muutaman päivän matkalaukkutelineet. Onkos #101 ollut kauan telineet?
 
23.1
Vt 176 / v68
Vt 494 / v87
Helb 1 / h39B
Helb 38/ h77
Helb 39 / h77
Helb 42 / h77
Pl 862 / 205
Nf 487 / 742
Nf 611 / h79
 
Viimeksi muokattu:
Perjantai 23.1.

HelB #602 / 519
HelB #1403, #1404, #1405 / h43
HelB #1406, #1407, #1409 / 519, 615
 
24.1

h40,h43: HelB 906 (Scania K280 Lahti Scala teli)
h41: HelB 826 (MAN Lion's City)
 
Tuolta h77:n ruuhkavuoroista tosiaan pantiin vuodenvaihteessa 300-sarjan Ikarukset pois, ja tilalla on nyt ihan vakituisesti näitä Lahti 402:sia. (Tai ainakin oli vielä, kun lomalle lähdin.)

Ovatko kalustovaatimusten mukaisia? Kuukankorven sivulta http://www.kuukankorpi.com/paikallisliikenne/hslsopimukset.html löytyvät kalustovaatimukset.

Jos tällä hetkellä mentäisiin tarjouksen mukaisella kalustolla, linjoilla 75 ja 77 liikennöisi 8 x 01-Scania L94/Ikarus E94 (19,812%), 9 x 12-EEV-teli (71,341%), 2 x 07-Volvo B12BLE/8700LE -teli (6,818%) ja 1 x 00-Scania L94/Ikarus E94 -teli (2,027%).

Onhan toki niin, että noita 2001-Ikaruksia ei talossa enää edes ole kuin pari kappaletta. Mutta sopiiko todella niin, että ruuhkissa ajetaan sinne tarjottujen vm. 2001 autojen sijaan vm. 2000 autoilla, vai onko sitä sitten tasapainotettu niin, että muissa ruuhkavuoroissa ajetaan vastaavasti tarjottua uudemmilla autoilla? En ole julkisten hankintojen ekspertti.
 
Takaisin
Ylös