Havaintoja YTV-alueelta - marraskuu 2007

Tila
Ei avoinna uusille viesteille.
Helsinki 20.11
Helb 708 (MAN maakaasu 2 aks.) oli hajonnut h43 laituriin elielinaukiolla illalla noin 18.00 aikoihin:icon_frown:
 
Helsinki 20.11
Helb 708 (MAN maakaasu 2 aks.) oli hajonnut h43 laituriin elielinaukiolla illalla noin 18.00 aikoihin:icon_frown:
Akateeminen arvaus syyksi voisi olla käynnistyksenesto päällä eli joku helma- tai takaluukku on tunnistimen mielestä auki. Ongelman voi yrittää ratkaista käymällä potkimassa kaikkia luukkuja... Usein takaluukun tunnistin onkin poistettu pelistä nippusiteillä tms.
Onko nykyisissä linja-auton rakennemääräyksissä tällaiset käynnistyksen estävät tunnistimet pakollisia? Ei niistä tunnistimista ole kuin haittaa. Senpä vuoksi ei noiden moottoreita monesti sammuteta päätepysäkeillä. Muutenkin väyläsähköjärjestelmä tekee joskus yllätyksiä. Pari kertaa olen joutunut buuttaamaan MANin akkukotelosta kun sähköjärjestelmä sanoi pimpelipom! :(
 
21.11.07 Helsinki/Espoo

Cbf 8 (Volvo Carrus City L)/231K
Cbf 68 (Scania Ikarus)/231K

PL 838 (Scania Scala)/h40
 
To 22.11. Espoo

HELB #9905 (Volvo B10L Carrus City U) / 57 -733:n tilalla
 
Pe 23.11. Espoo

CBF #330 (Volvo B10B Carrus City M) / 18
HELB #9715 (Volvo B10BLE Ikarus E94) / 57 -733:n tilalla
 
Helsinki 23.11

HELB 9950 / 70V
HELB 44 / 70V

Lisäksi 62:lla näytti olevan jokin HELB-värinen (siis ei ex-STA) Ikarus E94F, sattuiko kukaan näkemään mikä auto tämä oli?
 
...jatkoa Espoosta

CBF #32 (Scania L113 Carrus City M) / 26
 
Helsinki/Kerava 23.11.2007
VT 183 linja 738 lähtö 15.24 Rautatientorilta ja B-vuorona 16.32 Mattilanpuistosta.
linja 633 lähtö 17.31 Keravalta ja lähtö 18.33 Rautatientorilta. normaalisti kyseisillä lähdöillä on auto 126 ja keravalla ihmiset odottivat kelta-oranssia bussia mutta tulikin kelta-valko-sininen bussi, jollen olisi tunnistanut Ahjoon menijöiksi niin olisi pysäkille jäänyt (eikös pitäisi katsoa linjanumeroa eikä auton väritystä)
 
21.11 Helsinki klo 7.00-8.00

321= CBF 596-598 joku niistä.Taka luukku oli poissa ja koko moottori näkyi...:eek:

324= Cbf 199
 
Viimeksi muokattu:
Concordialla on aika jännästi tehty autojen pesu. Näin tänään monta Concordian bussia joissa oli puolet sonnan peitossa, ja puolet pestynä, siis ulkoa ja pituussuunnassa. Aika jännän näkösiä. :cool:
 
Concordialla on aika jännästi tehty autojen pesu. Näin tänään monta Concordian bussia joissa oli puolet sonnan peitossa, ja puolet pestynä, siis ulkoa ja pituussuunnassa. Aika jännän näkösiä. :cool:
Hitto joo...kyllä hävettää sellaisella p*skap*rseisellä bussilla tehdä töitä.
Bussin ajo pesukoneen läpi on oma taiteenlajinsa ja erityisesti takapään pesu vaatii malttia ja pelisilmää. Homman kun tekee kiireellä ja sutaisten, niin tulee juuri tuollaista jälkeä, kuten monet CBF:n Klovin varikon bussit näyttävät nyt kaupunkikuvassa esimerkillään.
 
Hitto joo...kyllä hävettää sellaisella p*skap*rseisellä bussilla tehdä töitä.
Bussin ajo pesukoneen läpi on oma taiteenlajinsa ja erityisesti takapään pesu vaatii malttia ja pelisilmää. Homman kun tekee kiireellä ja sutaisten, niin tulee juuri tuollaista jälkeä, kuten monet CBF:n Klovin varikon bussit näyttävät nyt kaupunkikuvassa esimerkillään.
Mahtaako olla pesufirma vaihtunut, vai väki vähentynyt ja kiire kasvanut. Viime aikoina puoliksi pestyjen Concordiaperien määrä on lisääntynyt huomattavasti.
 
Tila
Ei avoinna uusille viesteille.
Takaisin
Ylös