Havaintoja YTV-alueelta - marraskuu 2007

Tila
Ei avoinna uusille viesteille.
Helsinki, 29.11.2007

HelB 2 / h18
HelB 218 / h21V
HelB 232 / h41
HelB 403 / h14
HelB 722 / h18
 
On tullut ihmeteltyä, kun 301 on pysynyt h23:lla, vaikka 403 on ollut jo liikenteessä.

On ollut ihan vakituiseen noin syysliikenteen alusta. Parempi näin päin, että Scala ajaa pitkää vuoroa 23:lla ja Ikarus saa rämistellä 14:n ruuhkavuorossa.
 
On ollut ihan vakituiseen noin syysliikenteen alusta. Parempi näin päin, että Scala ajaa pitkää vuoroa 23:lla ja Ikarus saa rämistellä 14:n ruuhkavuorossa.
Aika surkea se 301 on. Ajettavana sekä muutenkin, tippuihan siitä taannoin ovikin. Linjan 23 varrella katujen kunto on sen verran ala-arvoinen, että eiköhän Scala 301 kohta katkea!
 
Aika surkea se 301 on. Ajettavana sekä muutenkin, tippuihan siitä taannoin ovikin. Linjan 23 varrella katujen kunto on sen verran ala-arvoinen, että eiköhän Scala 301 kohta katkea!

Muuten mikä siinä 301 koneessa on ollut välillä, kun pitää vielä jotain outoa sivuääntä. Toivottavasti ei katkea, vaan tajuavat vaihtaa autoa 403 (ensimmäinen kerta varmaan, kun toivon Ikaruksia takaisin 23:lle).

Muuten mikä noissa ovissa on, kun 23 on ollut useammin autoja joissa ovet ovat kiinni vähän miten sattuu. (Mm. yhteenaikaan helB 263 keskimmäisestä oviparista taaempi ovi (edestä katsottuna) roikkui välillä oven yläosan kiinnityksistä. (alin kiinnitys oli irronnut)
 
30.11.2007 Helsinki

Cbf 477 (Scania Scala)/h72

Kerrottakoon, että PL 891 on saanut yllensä uudet Silmäaseman mainokset. Taka-osa on pimeä, kun ikkunat peitetty kokonaan.
 
Muuten mikä noissa ovissa on, kun 23 on ollut useammin autoja joissa ovet ovat kiinni vähän miten sattuu.

23 pysähtyy usealla korotetulla ratikkapysäkillä ja niiden kohdalla ulospäin aukevien ovien alalaita osuu helposti pysäkin reunakiveen.
 
23 pysähtyy usealla korotetulla ratikkapysäkillä ja niiden kohdalla ulospäin aukevien ovien alalaita osuu helposti pysäkin reunakiveen.

Ihmettelen kuitenkin tätä sillä tavoin, että kuljettajat tahtovat jättää auton jonnekin 0,5-1 metrin päähän pysäkistä.
No tästähän oli juttua jo keväällä: linkki
 
Pe 30.11. Espoo

CBF #188 (Volvo B10BLE 6x2 Ikarus E94) / 26
CBF #619 (Volvo B12BLE 6x2*4 8700LE) / 29
 
Muuten mikä siinä 301 koneessa on ollut välillä, kun pitää vielä jotain outoa sivuääntä.

Puheena siis HelBin 301, jolla itsekin toisinaan töihin pääsen/joudun kulkemaan.

Turboahdin kuuluu viheltävän normaalia voimakkaammin tässä yksilössä, muttei siinä (toivottavasti) mitään vikaa ole, olisihan se korjattu jo aikoja sitten. Se on kylläkin kuultavissa ihan jatkuvasti eikä vain välillä.
 
Helsinki 30.11

HELB 9511 / 74
HELB 9706 / 611(z)
HELB 9802 / 67
HELB 9937 / 66A
HELB 109 / 70V
 
Pe 30.11. Espoo

CBF #10 (Scania L113 Carrus City M) / 10, 11 ja 15
CBF #26 (Scania L113 Carrus City M) / 11
CBF #191 (Volvo B10BLE 6x2 Ikarus E94) / 11

ESLL #123 (Volvo B10BLE Säffle 2000) / 506

HELB #9934 (Scania L94 6x2 Ikarus E94) / 510
HELB #607 (MAN Lion's City LL) / 510
 
Tila
Ei avoinna uusille viesteille.
Takaisin
Ylös