vristo
Tunnistettu jäsen
- Liittynyt
- 28 Kesäkuu 2005
- Viestit
- 4,198
Iltasanomissa tänään:
http://www.iltasanomat.fi/a/1288519370176
http://www.iltasanomat.fi/a/1288519370176
Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom.: This feature may not be available in some browsers.
Voi tuota asiavirheiden ja suurentelun määrää...
Mutta hyvä että oikaisit ne kaikki asiavirheet meillekin. Onhan tämä sentään foorumi, joissa näistä asioista on tarkoitus keskustella.
Mutta hyvä että oikaisit ne kaikki asiavirheet meillekin. Onhan tämä sentään foorumi, joissa näistä asioista on tarkoitus keskustella.
Ehkä voisi aloittaa otsikosta "metrokatastrofi vältettiin viime tipassa" antaa lähinnä ymmärtää, että poliisi olisi estänyt Jokelan ampumisen tyylisen tapauksen viime hetkellä tai sitten junat olisivat olleet törmäyskurssilla ja pysähtyneet viime tipassa.
Vaunun liikaa kuluneen akselin vaihtaminen on aika lailla eri luokan juttu. "Kulunut akseli aiheutti turvallisuusriskin" olisi sopiva otsikko.
Huomionarvoista on, että kun HBL:n Pohjola kirjoittaa metrosta tällaisen hieman populaarimman jutun, johon voidaan liittää joku kansaanmenevä "mahdollinen katastrofi", sitä siteerataan myös muissa suurissa medioissa, ja kansa kohisee.
Sen sijaan Pohjolan ansiokkaat jutut julkisten tietojen salaamisesta, Helsingin päätöksenteon oudoista menettelytavoista ja hämäryyksistä automaattimetron ympärillä eivät juurikaan ole johtaneet muissa medioissa siteerauksiin tai asian penkomiseen.
Tiedote taitaa nyt olla tässä. Luonnollisesti kiistetään kaikki ja korostetaan vielä, kuinka turvallisuusasioissa ollaan maailman huippua.Mieli tekisi, mutta en tahdo ohittaa HKL:n omaa tiedoitusta, joten odotan sieltä toivottavasti piakoin tulevaa julkista selontekoa.
Aiemmalla kommentilla halusin korostaa sitä, että juttuun pitää suhtautua varauksella eikä niellä sellaisenaan.
Tiedote taitaa nyt olla tässä. Luonnollisesti kiistetään kaikki ja korostetaan vielä, kuinka turvallisuusasioissa ollaan maailman huippua.
Eli mikä nyt on totuus? Onko joku ilkeyttään sepittänyt tarinan pois sysätystä tietokoneesta ja lattiaa leikkaavasta jarrulevystä? Onko joku kertonut rehellisesti pikkuviasta ja juttu on paisunut huhumyllyn pyörityksessä? Oliko suuronnettomuus oikeasti lähellä ja nyt yritetään hyssytellä? Ihan näin matkustajan näkökulmasta olisi kiva tietää...
Kaikenlaiset "leaks-henkiset" paljastukset tuntuvat olevan vähän "muotia" nykyään.Voin vain arvailla jutun kertojan motiivia, mutta ihmettelen miksi hän odotti kokonaisen vuoden kertoakseen tarinansa ja mikä oli se syy, joka sai kertomaan tarinan nyt?
Hajaantukaa, täällä ei ole mitään nähtävää! Mitään vikaa ei ole ollutkaan. Metrolla matkustaminen on edelleen turvallista.![]()
Mehän emme tiedä tästä mitään, koska metron onnettomuustilastoja ei ole julkaistu, vaikka kaikkien muiden liikennemuotojen tilastoja säännöllisesti julkaistaankin. Metron turvallisuudesta ei kerrottu edes silloin, kun kaupunkisuunittelulautakunnan jäsenenä kysyin näitä siksi, että olisi saatu käsitys siitä, miten paljon onnettomuudet vähentyvät, jos ihmisiä saataisiin enemmän autoista joukkoliikenteeseen.Metrolla matkustaminen ei ole ikinä ollut turvallista![]()