- Liittynyt
- 5 Heinäkuu 2005
- Viestit
- 351
Minusta rupeaa rehellisesti sanottuna menemään nilittämisen puolelle se, että nostetaan numero siitä, että pieni tilausajopainotteinen liikennöitsijä ajaa satunnaisesti ainoata pikavuoroansa (sis. menon ja paluun) muullakin autolla kuin EB-autollansa. Eritoten kun kuitenkin minun tietojen mukaan pääasiassa se on ajettu sillä EB-Mannella (ja aiemmin Juholla) EB-käytännön mukaisesti. Harrastajanakin tulee ymmärtää, että ei Helmikkalan kokoinen yritys voi aikuisten oikeasti pitää laivastossaan kovinkaan monta EB-väritettyä autoa, kun kuitenkin vakiovuoroja ja eritoten tilausajoja on enemmän. Eritoten tilausajoissa on toivottavaa auton edustavan vain liikennöitsijää itseään, koska se toimii tällöin tämän liikkuvana käyntikorttina.
Jos kerran tämän luokan kalustopoikkeamat ovat noinkin suuri ongelma, niin nostaisi sitten LateZ esille isompienkin liikennöitsijöiden kalustopoikkeamat EB-liikenteessä. Jos Tampereen seutua katsoo, niin suunnilleen yhtä usein kuin Helmikkala taitaa esim. Paunua ajaa EB-pikavuorojansa muulla kuin EB-kalustolla (silti hyvällä sellaisella ja ajaa saman asian yhtä hyvin), eivätkä syyt sielläkään taida sen erilaisempia olla. Eiköhän olennaisinta ole se, että kalusto on silti hyvää ja EB-tasoisista, vaikka ei nyt ehkä EB-väreissä. Muutenkin yhtä hyvin olisi voinut vaikka tarttua Länsilinjojen systemaattiseen EB-pikavuorojen ajoon vakiovuorokalustolla, eli esim. #44 ja #71.
Jos kerran tämän luokan kalustopoikkeamat ovat noinkin suuri ongelma, niin nostaisi sitten LateZ esille isompienkin liikennöitsijöiden kalustopoikkeamat EB-liikenteessä. Jos Tampereen seutua katsoo, niin suunnilleen yhtä usein kuin Helmikkala taitaa esim. Paunua ajaa EB-pikavuorojansa muulla kuin EB-kalustolla (silti hyvällä sellaisella ja ajaa saman asian yhtä hyvin), eivätkä syyt sielläkään taida sen erilaisempia olla. Eiköhän olennaisinta ole se, että kalusto on silti hyvää ja EB-tasoisista, vaikka ei nyt ehkä EB-väreissä. Muutenkin yhtä hyvin olisi voinut vaikka tarttua Länsilinjojen systemaattiseen EB-pikavuorojen ajoon vakiovuorokalustolla, eli esim. #44 ja #71.