- Liittynyt
- 26 Marraskuu 2006
- Viestit
- 17
HELSINGIN NIEMEN LÄHIJOUKKOLIIKENNE
Olen nähnyt mielenkiintoisia ehdotuksia Helsingin niemen lähijoukkoliikennereitistön kehittämiseksi. – Mutta ne hukkuvat helposti viestimassoihin, enkä nyt enää löytänyt niitä.
Tarvitaan siis oma keskustelupalsta, jossa keskitytään suunnittelemaan Helsingin niemen lähijoukkoliikennereitistöä.
Voi olla, että jotkut erityiskohteet (esim. Pasilan solmu) tarvitsevat omat keskustelupalstansa.
Mutta runkolinjojen pohdinta pitäisi säilyä ’Seututason joukkoliikenne Helsingin niemellä ja sen lähiympäristössä’ –keskustelupalstalla, koska Helsingin niemen runkolinjojen tehtävä on yhdistää Helsingin niemi Espooseen, Pohjois – Helsinkiin (ja Vantaaseen) sekä Koillis – Helsinkiin.
Helsingin niemi muodostaa sopivan alueen lähijoukkoliikennealueeksi, koska sillä on luonnolliset rajat niemimäisyytensä takia ja se on sopivan kokoinen lähijoukkoliikennealueeksi. Helsingin niemellä on myös riittävä väestöpohja jopa pitkälle meneviin palveluihin.
Tässä lisää (Lainaan itseäni):
”Helsingin niemi saadaan 6 km x 6 km:n neliön sisään. Silloin Helsingin niemen lähijoukkoliikennealue sisältää Helsingin kantakaupungin ilman pohjoista kantakaupunkia. – Silloin todennäköisesti enintään 7,5 km:llä pääsee teitä pitkin Helsingin niemen lähijoukkoliikennealueen nurkasta nurkkaan. – 7,5 km:n päähän ehtii puolessa tunnissa 15 km/h linjanopeudella.
Koko Helsingin kantakaupunki ilman pohjoista kantakaupunkia sekä ilman saarikaupunginosia sisältää 146703 asukasta ja 25,29 km². Asukastiheys on 5801 as/km2.”
Olen nähnyt mielenkiintoisia ehdotuksia Helsingin niemen lähijoukkoliikennereitistön kehittämiseksi. – Mutta ne hukkuvat helposti viestimassoihin, enkä nyt enää löytänyt niitä.
Tarvitaan siis oma keskustelupalsta, jossa keskitytään suunnittelemaan Helsingin niemen lähijoukkoliikennereitistöä.
Voi olla, että jotkut erityiskohteet (esim. Pasilan solmu) tarvitsevat omat keskustelupalstansa.
Mutta runkolinjojen pohdinta pitäisi säilyä ’Seututason joukkoliikenne Helsingin niemellä ja sen lähiympäristössä’ –keskustelupalstalla, koska Helsingin niemen runkolinjojen tehtävä on yhdistää Helsingin niemi Espooseen, Pohjois – Helsinkiin (ja Vantaaseen) sekä Koillis – Helsinkiin.
Helsingin niemi muodostaa sopivan alueen lähijoukkoliikennealueeksi, koska sillä on luonnolliset rajat niemimäisyytensä takia ja se on sopivan kokoinen lähijoukkoliikennealueeksi. Helsingin niemellä on myös riittävä väestöpohja jopa pitkälle meneviin palveluihin.
Tässä lisää (Lainaan itseäni):
”Helsingin niemi saadaan 6 km x 6 km:n neliön sisään. Silloin Helsingin niemen lähijoukkoliikennealue sisältää Helsingin kantakaupungin ilman pohjoista kantakaupunkia. – Silloin todennäköisesti enintään 7,5 km:llä pääsee teitä pitkin Helsingin niemen lähijoukkoliikennealueen nurkasta nurkkaan. – 7,5 km:n päähän ehtii puolessa tunnissa 15 km/h linjanopeudella.
Koko Helsingin kantakaupunki ilman pohjoista kantakaupunkia sekä ilman saarikaupunginosia sisältää 146703 asukasta ja 25,29 km². Asukastiheys on 5801 as/km2.”