339-DF
Tunnistettu jäsen
- Liittynyt
- 8 Elokuu 2005
- Viestit
- 8,588
Virallisesti Helsinki suunnittelee lukuisia raitioliikenteen laajennuksia, jotka tosin käytännössä näyttävät siirtyvän vuosittain aina juuri sen verran eteenpäin, ettei niiden todellista suunnittelua tarvitse ihan vielä aloittaa. Jonkinlainen pyrkimys raitioliikenteen laajentamisesta Jätkäsaaressa, Hernesaareen, Ilmalaan, Kalasatamaan, Topeliuksenkadulle ja Munkkivuoreen on kuitenkin olemassa. Suurempia hankkeita olisivat Laajasalon raitiotie sekä jokeri.
Todellisuudessa HSL tilaa vuosi vuodelta aina vähemmän raitioliikennettä. Kun vielä vuoden 2012 joulukuussa oli samanaikaisesti ulkona 98 vaunua (ruuhka-aikaan), pieneni määrä tälle vuodelle siten, että joulukuussa 2013 se on 93 vaunua ja uusimpien talousarvioiden perusteella joulukuussa 2014 enää 91 vaunua. Vuoromäärän väheneminen ei johdu esimerkiksi liikenteen nopeutumisesta – aikataulunmukainen nopeus on pikemminkin ollut laskemaan kuin nousemaan päin. Käytännössä pienempi vuoromäärä merkitsee siis pidempiä vuorovälejä, pienempiä lähtömääriä ja huonompaa palvelutasoa.
Mitä Sinä ennustat – kuinka monta raitiovaunua Helsingissä on päivittäin liikenteessä joulukuun 2019 tilanteessa eli juuri ennen vuosikymmenen vaihdetta ja aikana, jolloin poikkeusreitit kisko- ym töiden vuoksi ovat epätodennäköisiä? "Päivittäin" merkitsee arjen ruuhka-aikaa eli sitä aikaa, kun vuoroja on ulkona eniten.
Kuten aina, perustelut ovat tervetulleita.
Todellisuudessa HSL tilaa vuosi vuodelta aina vähemmän raitioliikennettä. Kun vielä vuoden 2012 joulukuussa oli samanaikaisesti ulkona 98 vaunua (ruuhka-aikaan), pieneni määrä tälle vuodelle siten, että joulukuussa 2013 se on 93 vaunua ja uusimpien talousarvioiden perusteella joulukuussa 2014 enää 91 vaunua. Vuoromäärän väheneminen ei johdu esimerkiksi liikenteen nopeutumisesta – aikataulunmukainen nopeus on pikemminkin ollut laskemaan kuin nousemaan päin. Käytännössä pienempi vuoromäärä merkitsee siis pidempiä vuorovälejä, pienempiä lähtömääriä ja huonompaa palvelutasoa.
Mitä Sinä ennustat – kuinka monta raitiovaunua Helsingissä on päivittäin liikenteessä joulukuun 2019 tilanteessa eli juuri ennen vuosikymmenen vaihdetta ja aikana, jolloin poikkeusreitit kisko- ym töiden vuoksi ovat epätodennäköisiä? "Päivittäin" merkitsee arjen ruuhka-aikaa eli sitä aikaa, kun vuoroja on ulkona eniten.
Kuten aina, perustelut ovat tervetulleita.