Asiassa on vielä sekin puoli, että juuri Helsingissä on vuosia valinnut epätodellinen kilpailutilanne. Kunnollisia johtopäätöksiä voi ruveta tekemään sitten aikanaan, kun on olemassa riittävästi Hebulin yksityistämisen jälkeisen ajan dataa.
Kunnallisessa omistuksessa ollessaan HelB ja sen edeltäjät osallistuivat kilpailuihin myös Helsingin ulkopuolella ja on ollut mm. ajanjaksoja, jolloin HelB edeltäjineen on ollut markkinajohtaja Espoon sisäisessä liikenteessä tai seutuliikenteessä. Yksityistämishetkellään HelB ajoi enemmän Vantaan liikennettä kuin Helsingin sisäistä liikennettä. Ei siis voida todeta, että Helsingin omistamat kunnalliset pelurit olisivat vaikuttaneet vain Helsingin markkinoihin.
Tuossa selvityksessähän oli muuten selvitetty myös kaikkien HSL-kuntien kilpailutuksesta yhteensä saama kumulatiivinen säästö.